Ainakaan itselleni ei tullut mitenkään sellainen olo, että ecoboostista piti eroon päästä. Hyvin huollettu menopeli ja ensimmäisenä omistajana on yleensä vahvoilla tuotevastuulain nojalla, jos jotain isompaa tulee.
Nyt auto jäi tarpeettomaksi ja siitä sai erinomaisen hinnan. Ja auto näytti menevän muutamassa päivässä seuraavalle. Eli kysyntää tuntuu olevan ja sen pohjalta väitän, että ei näitä ilman saa jatkossakaan.
Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Enpä usko että täälläolijoista kukaan olisi tehnyt..juutuubissahan noita urakoita on sitten enemmänkinLevYashin kirjoitti: 22 Marras 2025 15:48Itseä on aina kiinnostanut ns. ”huonot” ratkaisut, varsinkin jos arvo putoaa nopeasti. 90 luvulla hankin Toyotan siaan saabin, kun jengin mielestä ne kulutti liikaa ja siksi niiden arvo putosi Toyotaa nopeammin.xflex kirjoitti: 20 Marras 2025 18:59 Hämmentävän hyvin nämä ecoboostit pitävät hintansa. Jatkossa tarvetta vain yhdelle autolle niin piruuttani kokeilin mitä tarjotaan Kugasta ja Fiestasta. Kuga jäi, Fiesta MHEV A7 lähti. No, nyt ei ole taloudessa enää ecoboostia… Ehkä helpompi hengittää, ehkä ei.
1.0 ecoboost fiesta alkaa houkuttamaan jos se näkyy hankintahinnassa ja jos tulee tarve pienelle autolle.
Katselin että konehuoneessa on melkoinen sekasotku, kun mietin että tekisikö tuohon jakopään helpolla omassa tallissa. Erikoista miten 1 litranen on saatu noin ahtaasti tuohon.
Verrokkina mun edellinen auto, johon tein jakopään omassa tallissa. Muutenkin tuossa pääsi hyvin jokapaikkaan käsiksi ilman että tarvitsi hirveästi mitään purkaa edestä (oli myös auto, jonka ei pitänyt kestää mitään, mutta meni 7 vuotta/200tkm pienimmillä huoltokuluilla, mitä missään mun autossa. Ehkä Saab900 ylsi vastaavaan. AL4 vaihteistonkin piti olla huono, mutta kesti hyvin mun ajot)
Mutta 1.0 ecoboost alkaa kiinnostelemaan enemmän, jos ihmiset kokevat että noista on päästävä eroon. Onko kukaan tehnyt jakopäätä omassa tallissa?
https://www.youtube.com/watch?v=vrYojzGk7zA
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon

