Re: Ford Fiesta ST 2018
Lähetetty: 27 Syys 2021 14:27
Ok pelkäsin vain ettei mäntään pala reikä tai tulpat sulaa jos laihalla seoksella mennään. Ja matka jatkuu.
Nerokas, tekee alkuperäisestä Torque Mountista "täydellisen" viemättä mukavuutta arkiajossa. Tota vois kokeilla, omaan laitettu Revo on kyllä melko jyrkkä palikka käyttöautoon, mutta sitä alkuperäistä en enää sellaisenaan takas laita. PowerFlexillä on myös niitä rajumpia Mountteja, joten tollasta ei osannu edes ettiä. Kiitti vinkistämustikka kirjoitti: ↑27 Syys 2021 20:08 Pusla asennettu, erittäin helppo asennus. Ei ylimääräistä värinää eikä räminää. Kävin jo toistakymmentä no-lift-shiftiä kokeilemassa ja kyllä toimii hyvin 1->2 vaihteelle. Suosittelen![]()
https://www.powerflex.co.uk/product-det ... 13189.html
Laitoitko molemmat puslat vai pelkästään sen isomman? Myyvät niitä erikseen.mustikka kirjoitti: ↑27 Syys 2021 20:08 Pusla asennettu, erittäin helppo asennus. Ei ylimääräistä värinää eikä räminää. Kävin jo toistakymmentä no-lift-shiftiä kokeilemassa ja kyllä toimii hyvin 1->2 vaihteelle. Suosittelen![]()
https://www.powerflex.co.uk/product-det ... 13189.html
Mikäli olen oikein käsittänyt, niin se Revon softa on täysin erilainen kuin PumaSpeedin softa. Kun PumaSpeed on vakio tai lähes vakio 2300 kierrokseen saakka, niin Revo rykäsee täydet tehot heti ulos. Siksi Revo autot sutii niin herkästi ja eturenkaita menee, tottakai tollanen auto tuntuu tarpeeksi hyökkäävältä.
No, täytyy koittaa jos saa työkoneella tuon tiedoston auki.ärräpärrä kirjoitti: ↑25 Syys 2021 14:45 Portti, olisitko ystävällinen ja katsoisit vielä sieltä traficomin avoimesta datasta paljonko on rekisteröity mk7 st fiestaa 182 heppaa tai enemmän vm 2013-2017. Saisitko suodatettua samanlaisen taulukon kun tuosta mk8 st:stä. Vuosimallit, värit, ovet ja kaupungit.
En saa itse tuota tiedostoa auki.
Tuolta Traficomin avoimesta datasta saatavat CSV-tiedostot ovat rivimäärältään niin suuria, että esim. MS Excel ei pysty avaamaan niitä. Niinpä niiden käsittely/analysointi on hieman haastavaa ja työlästä. Itse käytin tällä kertaa ilmaista CSViewer-nimistä, suurten CSV-tiedostojen käsittelyyn tarkoitettua ohjelmistoa. Kyseisen ohjelmiston voi käydä lataamassa täältä:ärräpärrä kirjoitti: ↑29 Syys 2021 13:45No, täytyy koittaa jos saa työkoneella tuon tiedoston auki.ärräpärrä kirjoitti: ↑25 Syys 2021 14:45 Portti, olisitko ystävällinen ja katsoisit vielä sieltä traficomin avoimesta datasta paljonko on rekisteröity mk7 st fiestaa 182 heppaa tai enemmän vm 2013-2017. Saisitko suodatettua samanlaisen taulukon kun tuosta mk8 st:stä. Vuosimallit, värit, ovet ja kaupungit.
En saa itse tuota tiedostoa auki.
fasteST kirjoitti: ↑28 Syys 2021 09:46Mikäli olen oikein käsittänyt, niin se Revon softa on täysin erilainen kuin PumaSpeedin softa. Kun PumaSpeed on vakio tai lähes vakio 2300 kierrokseen saakka, niin Revo rykäsee täydet tehot heti ulos. Siksi Revo autot sutii niin herkästi ja eturenkaita menee, tottakai tollanen auto tuntuu tarpeeksi hyökkäävältä.
Tuon oman auton PumaSpeed softalla motti oli melko tukkoinen ilman lisämuutoksia, nyt kaikkien muutosten jälkeen loikkii niin iloisesti että ajaessa alkaa naurattaa ja vaikea uskoa että ajaa "vain" Fiestalla, keväällä softan asennuksen jälkeen ei naurattanu yhtään koska auto tuntu sillon lähes vakiolta ellei hampaat irvessä rykiny menemään, vakiotehot ei vielä tajuntaa räjäytä.
Saattais muuten toi Revo olla melkonen menijä pienillä lisämuutoksilla, mutta muista ne renkaat ennenkuin innostut![]()
Mitä sitten tulee tehoihin, niin Revolta saa jo 260 heppasta softaa, samoin Mountunelta, joten oman 255 heppaa ei ole varmuudella ainakaan liikaa tälle moottorille varsinkin tehtyjen parannusten jälkeen. Ja noi mun autoon tehdyt parannukset ei siis ole lisänneet moottoriin tehoa, vaan ovat parantaneet hyötysuhdetta jolloin enempi tehoja on saatu käyttöön, mutta ei siis enempää kuin mitä softa sallii. Softassa on mm. rajoitus, että ahdot ei nouse yli 1.5 bar, samoin softassa on tallessa kaikki valmistajat suojat, joten mikäli esim. seos olisi pielessä, niin auto menisi suojamoodiin jolloin ECU pudottaisi tehot alas ja suojaisi moottoria. Nakutuksen esto huolehtii ettei moottori nakuta ja riko mäntiä. Jos nuo suojat poistaa, niin silloin kerjätään ongelmia.
ärräpärrä kirjoitti: ↑29 Syys 2021 18:05 On tämä maa ilhme takapajula. Uuden Fiesta ST: n hinnat, varuste- ja lisävarustehinnat on jo Saksan sivuilla. Meillä vaan kestää ja kestää. Saman hintainen on uusi korimalli sakuissa kun vanhakin ja vakiona peruutuskamera. Performance Blue joka poistui, oli samanhintainen kun tuo vihreä.
Tän mulkaan auto halpenisi assistance packki ykkösen hinnan verran.![]()
Ei tässä mitään rauhoittumista tarvita. Onhan tämä maa ihme takapajula, muka hyvinvointivaltio. Tässähän on kyse vaan siitä, että kaikki asiat tapahtuvat sivustysvaltioissa paremmin ja nopeammin.hapelo kirjoitti: ↑29 Syys 2021 18:53ärräpärrä kirjoitti: ↑29 Syys 2021 18:05 On tämä maa ilhme takapajula. Uuden Fiesta ST: n hinnat, varuste- ja lisävarustehinnat on jo Saksan sivuilla. Meillä vaan kestää ja kestää. Saman hintainen on uusi korimalli sakuissa kun vanhakin ja vakiona peruutuskamera. Performance Blue joka poistui, oli samanhintainen kun tuo vihreä.
Tän mulkaan auto halpenisi assistance packki ykkösen hinnan verran.![]()
Vieläkin ärräpärrä,rauhoitu...joku nyt mättää ...
Harri
Saksassa uusi malli on sentilleen samanhintainen kuin vanhakin oli. Tosin sikäli halvempi on uusi, että vanhassa peruutuskamera oli lisävaruste ja uudessa vakio. Voipa olla, että saksalaiset eivät myy uutta mallia kuitenkaan meille samaan hintaan kuin myivät vanhaa tai sitten maahantuoja ottaa suuremman voiton. Itsekin ajattelen, että uusi tulee olemaan kalliimpi.
Haha joo panoraama löytyy. Hyvin on muutenki ruksittu varusteita, Aikalailla kaikki löytyy..
Toi panoraama on kyllä hieno,valkoinen auto ja lähes musta katto,tätä itse kaipasin...kontrastia
Käytätkö sä Hapelo sitä kattoa kuinka paljon? Itse en sitä ruksannut omaan autoon sen takia että en kaipaa yhtään enempää valoa kabiiniin ja en ole henkilökohtaisesti koskaan pitänyt panoraamakatosta sen takia kun se aukinaisena pilaa auton ulkonäön avautumalla katon päälle.hapelo kirjoitti: ↑06 Loka 2021 00:47Toi panoraama on kyllä hieno,valkoinen auto ja lähes musta katto,tätä itse kaipasin...kontrastiaToki se hieman kitisee talvella tietyissä asteissa(ominaisuus,ei vika) mutta kun sen tietää ei häiritse...kohta joku avautuu asiasta että häiritsee ja lämmöt katoaa
Ja p*skanmarjat sanon,todella tyytyväinen olen ollut...
Harri
Nipa kirjoitti: ↑06 Loka 2021 17:23Käytätkö sä Hapelo sitä kattoa kuinka paljon? Itse en sitä ruksannut omaan autoon sen takia että en kaipaa yhtään enempää valoa kabiiniin ja en ole henkilökohtaisesti koskaan pitänyt panoraamakatosta sen takia kun se aukinaisena pilaa auton ulkonäön avautumalla katon päälle.hapelo kirjoitti: ↑06 Loka 2021 00:47
Toi panoraama on kyllä hieno,valkoinen auto ja lähes musta katto,tätä itse kaipasin...kontrastiaToki se hieman kitisee talvella tietyissä asteissa(ominaisuus,ei vika) mutta kun sen tietää ei häiritse...kohta joku avautuu asiasta että häiritsee ja lämmöt katoaa
Ja p*skanmarjat sanon,todella tyytyväinen olen ollut...
Harri
Nyt ei siis ollut tarkoitukseni keskustella makuasioista vaan siksi asiaa kysyin että jos katolla ei juurikaan käyttöä muuta kuin ulkonäkökysymys niin halvemmaksi olisi tullut kyllä katon teippaus mustaksi. Koitin juuri käydä muistelemassa Fordin sivuilla paljon se katto kustansi mutta eipä pysty enää fiestaa rakentamaan. On hävinnyt koko listasta![]()
Keskustelu kyseisistä Contin renkaista on käyty jo viime kesänä. Ovat täysin lailliset ja mahtuvat pyörimään vakiokorkuisessa autossa ongelmitta. Madalletuista en osaa sanoa, mutta tuskin niidenkään kanssa ongelmia koska vanne ei levene eikä nämä renkaat pursua yli enempää kuin 205 leveät.