EeroH kirjoitti: 26 Syys 2021 20:29
fasteST kirjoitti: 26 Syys 2021 18:07
JUMALAUTA, JUMALAUTA, SAATANA!!! Nyt ampuu kuin tykin suusta!!!
Kiitos, nämä sun analyysit on todella mukavaa ja viihdyttävää luettavaa vaikka st Fiesta ei enää olekkaan ostoslistalla.
Jep, kiva näitä fiiliksiä on jakaa, tolta se tuntuu kun auto kulkee tarpeeks kovaa. On jopa käsittämätöntä, että softakauppiaat ei enempää hehkuttele noita lisukkeita, aina on vaan mainittu mitä on pakko vaihtaa softan kanssa ettei hajoa, mutta ei sanaakaan siitä kuinka paljon vaikuttaa kun vaihtaa vakio-osia parempiin. Sitten on vielä yleinen mielipide, lähes kaikki on aina sitä mieltä, ettei vapari putsari auta mitään, no eihän se yksistään vielä mihinkään riitä kuten tän auton kanssa on havaittu, edes pelkkä softa ei auttanu kuin vähän, vasta kaikkien muiden parannusten kanssa alko kulkea kuten odotukset oli, tuo vapari yksi erittäin tärkeä lisuke. Talveksi tosin laitetaan aina se paperifiltteri, tehoja kun ei tarvita jäisillä teillä ja keväällä pölisee katupöly niin hyvä suojata motti kunnolla.
Nyt siis omaan autoon vaihdettu leveempien renkaiden, short-shifterin, poikkitukien ja parempien jarrupalojen lisäksi:
- Revo Torque Mount
- PumaSpeed Stage1 255 hv / 395 Nm, nämä tehot saatu ulos vasta tänään (tai siltä se ainaki nyt tuntu) ton viimesimmän putsarimodin jälkeen vaikka softa laitettu jo keväällä. Pelkkä softa ei vielä vakuuttanu lainkaan sillon keväällä, tosi laimea oli.
- isompi välijäähdytin
- kylmemmät tulpat
- avarampi kaasuläppäkotelon Elbow (se mutka ennen kaasuläppää)
- paremmin virtaavat ahtoputket
- parannettu ilmanotto, vastaa Mountunen systeemiä
Toi eilen saapunu ahtopainemittari osottautu sikäli todella hyödylliseksi, että se laitto miettimään mikä on vikana kun ahdot ei noussu hitaammassa vauhdissa vaikka Youtube videolla ahdot nousi todella herkästi kun vähän näytti tennaria, syynä omassa autossa oli pelkästään liian huono ilmansaanti joka korjaantu helposti. Ihan ei perstumalla näitä pysty laitteleen niin hyväks kuin mahdollista. Luulin jo isomman välijäähdyttimen ja avarampien ahtoputkien vaihtamisen jälkeen että kaikki olis otettu irti softasta ja myllystä vaan mitä vielä, nyt vasta tajunta räjähti eli kyllä noita mittareita tarvitaan ellei sitten ole täysin valmis paketti jossa kaikki palikat mukana. Väitän, että moni hommaa Stage2 tai Stage 3 softan jo Stage1 vaiheessa suoraan ilman lisämuutoksia joilla autosta saisi jo melkosen menijän. En keksi pienintäkään syytä Stage 2 tai Stage 3 softille tässä autossa, ei tuolla voi missään ajaa tälläkään niin kovaa kuin kulkisi, mutta kevyesti pintakaasulla liikkuu nyt ja se on parasta, tarvittaessa kerkee kyllä.
Auton tyhjäkäynti ja hidasajo muuttui myös tasasemmaksi ton lisäputken avulla, ei tukehdu kun saa kunnolla ilmaa.