Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Itseltä löytyy kanssa pihasta 2020 vuoden Ford Focus 1,5 Ecoboost A8 Active. Kilometrejä mittarissa 113tkm ja sähköisen huoltokirjan mukaan ei ole laatikkoon vaihdettu öljyjä ikinä. Nyt meinasin vaihdattaa öljyt laatikkoon. 4 --> 5 vaihtaessa laatikko tuumaa hetken ja vaihtaa sitten vasta vaihteen. Tuntuu vähän samalta, kun manuaalilla kytkin on vielä pohjassa ja kerkeät koskemaan kaasupolkimeen hetken. Ajomoodilla ei tunnu olevan väliä. Muut vaihteet ainekin toimivat moitteetta. Kylmänä laatikko pitää pakin laittaessa päälle vähän kovempaa meteliä, mutta lämpöisenä ei kuulu enää juurikaan mitään.
Kyselin Käyttöautosta Jyväskylässä mitä maksaa öljyn vaihto ja viesti tuli perään, että 260€. Eivät tee huuhtelemalla ollenkaan. Reiluun 300€ ja 400€ välillä maksaa huuhtelemalla laatikon öljyn vaihto.
Ford ei tosiaan syystä x tee itse huuhtelemalla, vaikka samassa puljussa on Mersut, joihin tehdään kuulema aina huuhtelemalla.
Onko porukalla minkälainen mielipide? Käytänkö Käyttöautossa vain öljyn vaihdossa ja koodien lukemisessa vai vaihdatanko suoraa huuhtelemalla muualla? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Öljypistettä mietin, että käytänkö siellä huuhtelussa.
Autoa ei kiinnostaisi vaihtaa, koska on hyvä ajaa ja toimiva tällä hetkellä meidän talouteen. Ja auton vaihdossa on taas oma show, kun rupeaa etsimään sopivaa mahdollisimman vähillä tyyppi vioilla ja varusteilla.
Edellä mainittu suklaapuuro hieman huolettaa noilla kilometreillä, että riittääkö tosiaan pelkkä vanhojen valuttelu pois.
Auton ollessa uutena käytin ruostesuojauksessa.Olisin varmaan käyttänyt 4-5 v ikäisenä uusintakäsittelyssä, mutta autonvaihto "kärpänen" puraisi ja uusintakäsittely jäi sitten pelkäksi ajatukseksi.Mutta kannattaa sinun ehkä käyttää suojauksessa, jos meinaat pidemmän ajan pitää autoa itselläsi?Tuolla autolla meillä ollessa ajettiiin etupäässä asfalttiteitä.Ainoastaan kesäisin mökkimatkoilla tuli pienet pätkät hiekkatietä.Joten luulisin alustan olevan kohtuu mukavassa kunnossa.
Vaihteistoöljyt vaihdatin ensimmäisen ja ainoan kerran siinä 130 tkm. paikkeilla.Fordin huolto-ohjelmassahan ei ole tuolle laatikolle vaihtoväliä öljylle.Eikä taida olla laitteistoakaan, kun kysyin vaihtoa.Sanoivat, että kannattaa vaihdattaa sellaisessa paikassa, missä vaihto tapahtuu huuhtelumenetelmällä.
Kyllä toi laaatikko oli sen koko 142640 km.matkan samanlainen. Ei ehkä niiktä kaikkein hienostuneimpia vaiteen vaihtojen suhteen . Aika uutena siihen ajettiin uusi ohjelma laatikkoon, muttei minusta kyllä kummemin muuttunut.Pintakaasulla ja hitaasti ajaen töksäyttäen väillä vaihtaa..Aivan kuin arpoisi, pienempää vaiko isompaa pykälää pesään?Taas jos vähän reippaamin painaa kaasua, niin minusta laatikko toimi ihan asiallisesti.Aika paljon piti ajaa sportmodella, koska normaali asennossa kierrokset oli kaupunkiajossa, sekä 80 alueella melko matalalla..
Kun olet öljyt ulos laskenut, niin kerropa miltä ne näytti!
Kun ylempänä raati oli sitä mieltä, että "vetinen suklaapuuro" on ihan normaalia.
Sama kiinnostaa täälläkin.
Kondensoitumiseen vaikuttanee ajoprofiili varsinkin talven mittaan. Jos on vaan lyhyttä ajoa niin kaikki kondensoituva vesi on ja pysyy laatikossa. Ja jos laatikko on aina kylmä niin kondensoituminenkin on voimakasta. Omaan kiesiin tulee talvellakin pitkiä jopa 12-14h vetoja kun tulee suhattua Suomi päästä päähän eestaas vähintäin kolme kertaa talvessa. Olettaisin sen olevan laatikkoöljyille suotuisampaa kuin pelkka työmatkapendelöinti läpi talven.