FF20 kirjoitti: 05 Elo 2025 13:35
Otin autoon uutena Defan 10A ylläpitolaturi, kun olin täältä lukenut virtaongelmista. Autoon vaihdettiin noin 2v. paikkeilla akku, BMS päivitettiin ajantasalle.
Kyllä vain, kiitoksia tiedoista! Eli BMS päivitetty siinä ~2022 tienoilla. Lienee siinä ja siinä onko se "kaiken korjaava" päivitys ollut jo tuolloin jakelussa, ihan kuin olisin tästä ketjusta bongannut maininnan siitä vasta vuosi-pari sitten. Täytyy tarkkailla kuinka akku ja webasto pelittää talven tullen.
FF20 kirjoitti: 05 Elo 2025 13:35
Toisen kerran akku vaihdettiin noin 4 vuoden ikäisenä.Täällä Jkl.ssä oli silloin vuodenvaihteessa kovat pakkaset ja akku antautui totaalisesti.Hinurilla auto Käyttöautoon ja uusi akku vaihdettiin ja meni, kuin menikin vielä takuuseen.

Mutta pääsääntöisesti Webasto on toiminut hyvin.Välillä kun muistaa käyttää ylläpitolaturia.
Joo katselinkin että akku näyttää uudenkarhealta. Tietäen Fordin marmoritiskin akkujen hintatason vähän mietin, että onko tähän joku oikeasti vaihdattanut uuden akun merkkihuollossa, mutta tuo takuukeikka käy enemmän järkeen kyllä

Pyysin edelliseen Fiestaan jonkun huollon yhteydessä tarjouksen akun vaihdosta, ja siihenkin autoon se oli sen verran hintava homma että itse tuli vaihdettua..
FF20 kirjoitti: 05 Elo 2025 13:35
Ja ilman muuta saa kysyä auton historiasta....
Joo kun nyt kerran vauhtiin päästiin niin mietin tuota uutena tehtyä ruostesuojausta. Finikor näytti suosittelevan että 4v päästä alkup. käsittelystä kannattaisi auto käyttää uudestaan käsiteltävänä. Olen arponut että lähdenkö käyttämään vai en. Arvelen että voisi olla paikallaan, vai käytitkö vielä viime vuonna autoa uusintakäsittelyssä?
Toinen mitä mietin oli tuo vaihteistoöljyn vaihto, siitä oli yksi kuitti noin 130tkm kohdilta muistaakseni. Tuo oli varmaan eka kerta kun tuohon laitettiin uudet soossit sisälle, vai olitko käyttänyt vaihdossa aiemminkin jo? Vaihteisto tuntuu muuten pelaavan ihan kivasti, mutta hitaasti ryömitellessä kaasupolkimen vaste on melko tunnoton, ja vaihteisto vaikuttaisi laittavan pykälää silmään aika töksähtelevästi. Seuraa vaikea kysymys - oliko tämä laatikko uutenakin tällainen vai onko sieltä paikat kuluneet ja tämä tullut vasta vanhemmiten?

Aika karkeita nämä A8 laatikot oli ainakin bensafocuksissa mitä kävin ajamassa, niihin nähden tämä vaihtaa kuitenkin pehmeästi, normaalisti ajaessa. Taitaa olla vähän eri laatikko jokaisen moottorin kanssa.