miten tulkitaan??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kimi
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Maalis 2005 10:09
Paikkakunta: hyvinkää

miten tulkitaan??

Viesti Kirjoittaja kimi »

nyt sitten on taas uusi cabrioletti esco pihassa ja pitäs alkaa ihmettelemään mitä tekisi:)

ensimmäiseksi mietin että kun kyseessä on korin vaihto ja haluan jäljellä olevia prosentteja säästellä niin miten tämmönen juttu:

eli autossa nyt 1.6 perus cvh kone.
ja itsellä olis yksi orioni 1.6 ruisku kone. eli nyt on vähän ollut täälläkin keskustelua että onko tuo ruisku kone muuten aivan sam kuin perus cvhkin paitsi että toisessa se ruisu:) eli onko kansi ja kaikki nyt aivan samaa? ja jos ei niin mitä eroa???
eli en olisi vaihtamassa konetta(koska menis prosentteja aikareilusti) vaan laittaisin tuosta ruisku koneesta pelkän ruiskun tuohon perus 1.6 cvh koneeseen. eli mitä mitä joudun vaihtamaan ja eniten kiinostaan mitä tuosta että ottaa kasarin pois ja laittaa ruiskun tulee prosentteja?
onko sähkötyötä paljon tiedossa?

entä mitä koneelle kannattaa tehä jos haluaa sen kestävän?
mitä olisi semmosia remontteja siihen mitä kannattas tehä jos autoa alkaa levittämään nyt.
olis helppo samalla tehä sille jotain. tietenkin hintakin vähän on sitten rahotteena että ei aleta nyt kaikkea uusimaan:)
mutta pitäs huolta pitää tuosta koneesta koska ei tekis mieli vaihtaa koska prosentteja menee aika hyvin ja sit onkin jo täynnä:/


tuosta voisi nyt aloittaa tämän projektin:)
näin se kai meni?
make89
Viestit: 58
Liittynyt: 05 Helmi 2005 18:54

Re: miten tulkitaan??

Viesti Kirjoittaja make89 »

kimi kirjoitti:) vaan laittaisin tuosta ruisku koneesta pelkän ruiskun tuohon perus 1.6 cvh koneeseen. eli mitä mitä joudun vaihtamaan ja eniten kiinostaan mitä tuosta että ottaa kasarin pois ja laittaa ruiskun tulee prosentteja?
onko sähkötyötä paljon tiedossa?

entä mitä koneelle kannattaa tehä jos haluaa sen kestävän?
mitä olisi semmosia remontteja siihen mitä kannattas tehä jos autoa alkaa levittämään nyt.


tuosta voisi nyt aloittaa tämän projektin:)


Ruiskua kun laittaa niin pitää myös tankki vaihtaa sopivaksi.Koneremontia takee niin kannattaa alakerrasta kaikki laakerit vaihtaa. Konerempan teossa suurin virhe on että sen tekee kiireellä ja joku osa unohtuu koneesta eikä sitten toimi ja sit potuttaa
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Re: miten tulkitaan??

Viesti Kirjoittaja Megado »

make89 kirjoitti:

Ruiskua kun laittaa niin pitää myös tankki vaihtaa sopivaksi.Koneremontia takee niin kannattaa alakerrasta kaikki laakerit vaihtaa. Konerempan teossa suurin virhe on että sen tekee kiireellä ja joku osa unohtuu koneesta eikä sitten toimi ja sit potuttaa
Miksiköhän tankki pitää vaihtaa? itella kaasari tankki ja hyvin pelaa :lol:
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: miten tulkitaan??

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Megado kirjoitti: Miksiköhän tankki pitää vaihtaa? itella kaasari tankki ja hyvin pelaa :lol:
ei miksikään jos on aina tankissa riittävän paljon bensaa.
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

eikös ne ongelmat ala vasta kun bensaa alkaa oleen vähän... ku ei hydrostaattista painetta ole nii paljon....?
Ford Escort 1.8 GT -97
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Zetecci kirjoitti:eikös ne ongelmat ala vasta kun bensaa alkaa oleen vähän... ku ei hydrostaattista painetta ole nii paljon....?
joo jos liian vähän pensaa niin ei taida tykätä toimia. käsittääkseni ruiskutankissa on "isommat" loiskelevyt tai jotain kuin kaasarimallin tankeissa. ?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ruiskun tankissa on yleensä pumppu/imuputken pää "poterossa" jossa on aina bensaa. ja loiskelevyjä joissakin tankeissa enemmän..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait tuo ruisku tarvii kovemman pensapaineen kuin kaasari, ainakin uudemmat? :shock: Nuita pumppujahan, siis ulkoisia, saa myös tarvikkeena!
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

ZyaS kirjoitti:ruiskun tankissa on yleensä pumppu/imuputken pää "poterossa" jossa on aina bensaa. ja loiskelevyjä joissakin tankeissa enemmän..
Juurikin noin... bensan lähtölinja on tankin pohjassa niin että se on tankin alimassa kohdassa. Itse laiton uuden lähdon tankin pohjaan kun ruiskut sierraan asensin. Ongelma on itsellä juurikin se että kun tankissa on vähän bensaa pääsee välil vetämään ilmaa ja alkaa röpöttää. Huomaa varsinkin ku ajelee vähän reippaammin mutkiin ja bensa seilaa tankin ladasta laitaan. Ketuttaa kun kanttaa mutkaan ja juuri kun auto on mukavassa kahvassa nii alkaa se prörprörrprörp. :?
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

noh sanotaan että mua ei ainakaan haittaa ku tankin muistaa pitää yli 10 litrassa. Tämä on vain mielipide asiasta.

EDIT:
ja voihan tehdä ulkopuolisen "varasäiliön" jos ei halua tankkia vaihtaa.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
vesa
Viestit: 71
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:13
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja vesa »

mulla ainakin mk 4 esko oli tarkka siitä tankista, jos alle puoli tankkia bensaa ja käänty oikealle ni kone sano boo. ei varmaa kovin terveellistä kiertomäntä pumpulle, saattaa pumppu leikata kiinni. :lol:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Alkuperäiseen kysymykseen: Kansi ja männät on erityyppisiä, mutta se ei mitenkään estä sen ruiskun asentamista. 1.6 kaasarissa on myös ahtaampi pakosarja ja putkisto kuin ruiskussa.
Vastaa Viestiin