Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mites on escortin 1,6 cvh efi koneen kanssa, jos nokkaremmi menee poikki niin osuuko venttiilit mäntiin/tuleeko jotain muuta vahinkoa? Sunnuntaina nimittäin meni nokkaremmistä 31 hammasta poikki. Oli vielä alle vuoden vanha remmi. Auto on -91 mk5. Remmi ei tässä tapauksessa mennyt poikki vaan ainoastaan hampaat poikki.
En ole vesipumppua tutkinut, mutta täytyy lauantaina tutkia pyöriikö se. Kävin varaosaliikkeessä näyttämässä remmiä ja sanoivat siellä, että menee remonttilasku kuulemma maahantuojan piikkiin. Hyvä näin jos kerran maksavat.
Nyt on autoa sen verran tutkittu, että voidaan todeta venttiilien olevan ihan solmussa. Ei muutakuin lähettämään nokkaremmiä maahantuojalle tutkittavaksi, että saa ne maksamaan remontin. Remmillä oli ajettu vain n.20 000 km.
Nyt olisi kansi irroitettu escosta. Männissä näkyi pienet jäljet samoin kuin venttiileissä, eli osumaa on tullut. Kuinka herkästi nuo venttiilit menee kieroon? Entä miten näkyy päällepäin? Onko esimerkiksi siellä joku ylimääräinen venttiili auki vai miten? Mielestäni päällepäin ei näkynyt mitään outoa paitsi ne pienet jäljet. Kaikki venttiilit ainakin liikkuivat ihan hyvin kun nokka-akselia pyöritti. Silti ennen kuin kantta irroitettiin ja autoa kokeiltiin käyntiin uudella remmillä niin koneesta kuului kolinaa. Voisiko olla, että silloin kun käyntiin kokeiltiin niin olisi ollut sytytys vain pielessä ja venttiilit olisivat sen takia kolisseet? Vai voiko sytytys olla niin paljon pielessä, että joku venttiili osuu mäntään?