Nokkaremmi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Exsportti
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:13

Nokkaremmi

Viesti Kirjoittaja Exsportti »

Mites on escortin 1,6 cvh efi koneen kanssa, jos nokkaremmi menee poikki niin osuuko venttiilit mäntiin/tuleeko jotain muuta vahinkoa? Sunnuntaina nimittäin meni nokkaremmistä 31 hammasta poikki. Oli vielä alle vuoden vanha remmi. Auto on -91 mk5. Remmi ei tässä tapauksessa mennyt poikki vaan ainoastaan hampaat poikki.
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

melko varmasti osumaa tullut.Oliko remmi liian löysällä, selittää useasti nuo hampaiden lähtemiset...
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Exsportti
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:13

Viesti Kirjoittaja Exsportti »

Remmi oli oikealla kireydellä. Epäilisin valmistusvirhettä remmissä.
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Pyöriikö vesipumppu :?:
Sierra + HX35 Super
Focus
Exsportti
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:13

Viesti Kirjoittaja Exsportti »

En ole vesipumppua tutkinut, mutta täytyy lauantaina tutkia pyöriikö se. Kävin varaosaliikkeessä näyttämässä remmiä ja sanoivat siellä, että menee remonttilasku kuulemma maahantuojan piikkiin. Hyvä näin jos kerran maksavat.
Exsportti
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:13

Viesti Kirjoittaja Exsportti »

Nyt on autoa sen verran tutkittu, että voidaan todeta venttiilien olevan ihan solmussa. Ei muutakuin lähettämään nokkaremmiä maahantuojalle tutkittavaksi, että saa ne maksamaan remontin. Remmillä oli ajettu vain n.20 000 km.
Exsportti
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:13

Viesti Kirjoittaja Exsportti »

Nyt olisi kansi irroitettu escosta. Männissä näkyi pienet jäljet samoin kuin venttiileissä, eli osumaa on tullut. Kuinka herkästi nuo venttiilit menee kieroon? Entä miten näkyy päällepäin? Onko esimerkiksi siellä joku ylimääräinen venttiili auki vai miten? Mielestäni päällepäin ei näkynyt mitään outoa paitsi ne pienet jäljet. Kaikki venttiilit ainakin liikkuivat ihan hyvin kun nokka-akselia pyöritti. Silti ennen kuin kantta irroitettiin ja autoa kokeiltiin käyntiin uudella remmillä niin koneesta kuului kolinaa. Voisiko olla, että silloin kun käyntiin kokeiltiin niin olisi ollut sytytys vain pielessä ja venttiilit olisivat sen takia kolisseet? Vai voiko sytytys olla niin paljon pielessä, että joku venttiili osuu mäntään?
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

Kyllä ne mutkalla on.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

eikä sytytyksen pielessä oleminen vaikuta mitenkään siihen ottaako venttiilit mäntiin..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

-Privalla hoidetaan nämä keskustelut... -lalli69-
Vastaa Viestiin