Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli joo en löytänyt kyseistä topiccia mistään ni tehään uusi. Eli kertokaan millaset päästörajat on esim tossa mun -73 Eskossa? ja vaikuttaako se että siihen on kone vaihdettu?(sierra ohc 2,0 kaasari) papereissa 15% ja lukee vain että vaihdettu 2000 kuutioiseen koneeseen..
Ei sillä ettenkö päästöpapereita sais muuten mutta ihan mielenkiinnosta kyselen ku tuntuu uskomattomalta että noitten jotain normeja pitäis täyttää..
päästömittaus bensa-autoihin 1.1.1978 ja sen jälkeenkäyttöönotettuihin. dieseleissä 1.1.1980 on rajana. pakokaasuarvojen lisäksi hylkäysperusteena on tuo mainittu voimakas savutus jne.
dieseleissä savutus k-arvo ilman turboa max 2,5, ahdettuna 3.0. sit ihan uusissa autoissa 1.5
bensa-autoissa maksimiarvot:
-78-86 lokakuu co 4.5, hc 1000, O2 5.0
-86-> jos ei merkintää "vähäpäästöinen" tai "kolmitoimikatalysaattori" co 3.5, HC 600, O2 5.0
-"vähäpäästöinen" tai "kolmitoimikatalysaattori" mitataan tyhjäkäynnillä ja 2000rpm. tyhjäkäynnillä CO 0.5 HC 100 O2 5.0, kierroksilla CO 0.3, HC 100, O2 5.0 ja lambda 0,97-1,03
-2001 ja uudemmissa lisäksi OBD-mittaus jolloin lykätään piuha kiinni ja 2000rpm.
ja jos joku ei ymmärtänyt niin CO = häkä, HC = hiilivedyt, O2 on jäännöshappi, lambda = seossuhdearvo jonka ihanne on 1.0; alle 1 käy rikkaalla yli 1 laihalla. pelkästä O2 eli jäännöshappiarvosta hylätään myös koska se yleensä kielii pakoputkivuodosta tms epänormaalista joka fuskaa mittausta.
Tuli tossa juuri mutama päivä sitten mieleen, että onko mahtanut paljon olla ongelmia näitten kahdella eripuolilta tulevalla ulostulolla varustetuilla autoilla ton jäännöshapen kanssa tyhjäkäynnillä? Mondeossakin kun on vakio putkistossa toinen haara varmaan metrin pidempi, eli siinähän tulee tavallaan kapillaari ilmiö kun pidempi haara imee mukanaan myös happea lyhemmästä haarasta. Huomaa hyvin kylmillä ilmoilla kun tulee vaan toisesta putkesta höyryä.
Kierroksillahan toi ilmiö poistuu kun putkista tulee tuutin täydeltä tavaraa
katsastuksessahan tungetaan toiseen putkeen kartio, jolloin kaikki kaasut tulee samasta putkesta, ongelmia tulee lähinnä erillis putkistojen kanssa jolloin kone tahtoo tukehtua kun sinne tungetaan tötteröä toiselle puolelle...
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...