ford probe

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
toevone^
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Huhti 2005 00:12
Paikkakunta: rauma

ford probe

Viesti Kirjoittaja toevone^ »

[i[/i]
toevone^
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Huhti 2005 00:12
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja toevone^ »

eli tarvisin tietoa että mistä saisin varaosia tälläiseen autoon kun probe??? kiitoksia etu käteen jos vastailette!!! :)
toevone^
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Huhti 2005 00:12
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja toevone^ »

aivan ja auto on muuten vuosimallia 90-91.... 2.2 turbo koneella...
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Auto vastaa tekniikaltaan hyvin paljon Mazda 626 vm. 88-92, jarrut, iskarit, osa moottoria...
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Microcat tuntee vain 92-97 Proben, joten Fordin liikkeestä voi olla paha etsiä osia, mutta ainahan sitä saa yrittää.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Saksaan kesälomareissulle ja sieltä selkärepussa kierros kulutusosia(jarrut, iskarit yms.) :mrgreen: :mrgreen: :lol: Jep.. Kyllä noita osia löytyy Suomesta kun vähän ettii.. Tosiaan saman ikäsen Mazda 626:n osien pitäis tekniikkapuolelta hyvin pitkälti sopia :wink: Ja sit jos on mahdollista ni aina vanha osa mukaan liikkeeseen.. :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Tuo säädettävä alusta voi vähän tuottaa päänvaivaa jos/kun alkaa ilmotteleen vanhuudestaan! :twisted:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Kessi kirjoitti:Tuo säädettävä alusta voi vähän tuottaa päänvaivaa jos/kun alkaa ilmotteleen vanhuudestaan! :twisted:
no jaa, 130€ pala säädettävät orkkistakaiskarit uutena, tuttu tuollaiset vaihtoi omaansa. Voin kysyä mistä hommasi, jos muistan.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

hartza kirjoitti: no jaa, 130€ pala säädettävät orkkistakaiskarit uutena, tuttu tuollaiset vaihtoi omaansa. Voin kysyä mistä hommasi, jos muistan.
Pala säädettävät?? En oo kuullu moisista :? Olenko tyhmä?? (Vataus: Olen :mrgreen: :mrgreen: ) Eli siis noissa Proben alkuperäisissähän on sähkönen jäykkyys säätö, siihen en oo perehtyny miten moinen tekniikaltaan toimii.. Mutta kysäse kuitenki sitä ostopaikkaa.. Ei mikään tieto oo ikinä turhaa, paitsi turha itsessään :mrgreen: :mrgreen: Nii ja jos joku osaa tuon sähkösen jäykkyys säädön toiminnan noin niinku teoriassa selittää ni olempahan taas siltäkin osin viisaampi :lol: :shock:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Anteeksi etelän slangini, siis 130 euroa kappale sähkösäädettävät alkuperäistä vastaavat heilahduksenvaimentimet. ;)
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
toevone^
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Huhti 2005 00:12
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja toevone^ »

juu tiedän että siinä on hyvin pitkälti 626madzan osat... esim jarru palat on ainakin.. mut vetareita ei löydy mistään... siihen ^sopii^ madzan vetarit mutta niissä on eri hammastus...! kyl paikalles menee mut en tiä sit... ko tuntuu et osia ei löydy mistään!! prkl.. :evil:
Markyus
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Huhti 2005 12:21

Viesti Kirjoittaja Markyus »

mazda 626 tekniikalla pärjäilee pitkälle... ja muutamat liikkeet tietää loput, mulla oli oman kanssa ongelma hienoinen, mutta sain sen ratkaistua kun menin porissa helmentien autoon, äijä tunsi proben kun omat taskunsa, no ei sentaan mutta ties heti että vika on pakokaasujen takaisin kierrätys venttiilissä...
tunti siinä menee kyllä sillä pärjäilee...
WPWW

Viesti Kirjoittaja WPWW »

Tietoa mistä löytyis uudempaan probeen. vm93-> 2.5 v6 24v varaosia? :?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

WPWW kirjoitti:Tietoa mistä löytyis uudempaan probeen. vm93-> 2.5 v6 24v varaosia? :?
Sama kone ja muukin tekniikka suurelta osin samaa ku Mazda mx6:ssa, joka taasen alustaltaan hyvin pitkälti vastaa saman ikästä karvalakki 626:sta.. Eli tuohon uus koppaseenkin vois sopia vastaavan ikäsen 626:n alustan osat :wink: TÄSSÄ Mazda foorumin puolella samaa asiaa koskevaa asiaa :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
WPWW

Viesti Kirjoittaja WPWW »

Ei perkele tunnosta missään olevan ko rojuja. :evil:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Nyt on ongelma!! Ja iso.. :mrgreen: Eli aloin tuossa etsiä madallus settiä Probeen (2.2GT vm-92) ja toistaiseksi en oo löytäny ku intraxilta ja vogtlandilta! :cry: Aloin siinä sitten vertailemaan noita jousia Mazda 626:n (2.2vm-89-->-92) vietereihin---> eli onko jollain VARMAATIETOA eroista?? Sen verta tiedossa et mazdan etujouset 15mm proben jousia lyhyemmät, paksuus sama.. Mut oisko muuten samanlaiset (ylä/ala pää, Kierrosten määrä jne...) Nämä tiedot käyvät ilmi http://www.vogtland.com löytyneestä tuv-todistuksesta! :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Probe
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:40
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja Probe »

mazda liikkeestä itse olen varaosat ostanut :)
ford probe 2.2t
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Probe kirjoitti:mazda liikkeestä itse olen varaosat ostanut :)
Mut entäs jouset?? Ootko joutunu vaihtaan?? Paskamainen kun ei tiedä mitä sopii ja mitä ei.. Esim. etu jarrupalat 626 2.2i:stä ja takapalat 626 2.0i:stä :mrgreen: :wink: Mut kaipa tämä tästä, kun tarpeeks osia vaihtelee, ni pikkuhiljaa tietää koko auton läpi, mitä sopii ja mistä mazdan mallista :mrgreen: :lol:

Että se siitä FORDILLA ajelusta :lol: :lol:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Probe
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:40
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja Probe »

jousista en tiiä..en oo koskaa joutunu vaihtamaan..tosin auto on ollut vain puolisen vuotta itselläni
ford probe 2.2t
Torngark

Viesti Kirjoittaja Torngark »

Itse vaihdoin taka iskarit(60€/kpl) joten voin sanoa että Mazda 626 iskarit meni suoraan tosin ne oli tavalliset. Alkuperäisissä iskareissa on moottori iskarin päällä joka kiertää ruuvia joka taas koventaa tai löysentää iskaria.

Parhaiten osia löytyy tuolta http://www.autokivitila.fi/?sivu=usa-autot
Osat ovat alkuperäisiä Fordin osia suoraan jenkeistä.

Isoimmat murheet varaosien suhteen tekee turboon liittyvät laitteet sekä turvavyö ym sisusta ja sähkö laitteet.

Automaattinen turvavyö maksaa vaatimattomat 380 € ja kestää muutamia talvia ennen kuin vaijeri menee solmuun :D


US Parts ei ole kovinkaan kiinnostunut etsimään osia kyseiseen autoon.
Paikalliset varaosaliikket auttavat aika paljon ja suoraan heidän kirjoista löytyy tulpat,jarrut ym perus tavarat jotka käyvät myös mazdaan.

Perus vika Probessa on tosiaan tuo pakokaasun takaisin kierrätys venttiili joka jumiutuu aika ajoin ja aiheuttaa huonon käynnistymisen sekä tyhjäkäynnin.
Jos kyseisessä venttiilissä (egr) on anturi oikean osan löytymine saattaa olla todella vaikea jos ei halua tilata osaa suoraan jenkeistä itse.
Puhdistus auttaa mutta puhdistusta voi joutua tekemään 1-2 vuodessa

Eli kaiken kaikkiaan Probe on hyvä auto mazdan tekniikalla mutta Suomi ei ole valmis vielä Proben "tulemiseen".
Sitten kun tänne tulee edes yksi liike joka pystyy 99.9% varmuudella toimittamaan osia autoon on tilanne eri.
Siinä olisikin hyvä liikeidea tuoda maahan tai hommata erikoisempiin autoihin varaosia...ja kauppa käy :lol:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No eikö ropelistakin egr:n sais tulpattua pois käytöstä???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

TeRoK kirjoitti:No eikö ropelistakin egr:n sais tulpattua pois käytöstä???
Josta tulikin mieleen.. Eli egr:stä joskus ollu juttuu, mut mites se vaikuttaa päästöihin?? Ja miten yleensä tuo egr toteutettu, jotenki katin yhteydessä? :?

Kävin siinä ohimennen tilaamassa 626:n tarkotetut madallusjouset, eli kohta saa 100% varmuuden, että sopiiko... Mut vois päätellä et jos matukan iskari sopii, ni sopeis josetki :mrgreen: :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kessi kirjoitti:Josta tulikin mieleen.. Eli egr:stä joskus ollu juttuu, mut mites se vaikuttaa päästöihin?? Ja miten yleensä tuo egr toteutettu, jotenki katin yhteydessä? :?

Kävin siinä ohimennen tilaamassa 626:n tarkotetut madallusjouset, eli kohta saa 100% varmuuden, että sopiiko... Mut vois päätellä et jos matukan iskari sopii, ni sopeis josetki :mrgreen: :wink:
Eipä tolla egr:llä käytännössä oo mitään vaikutusta. Päästöistä menee läpi ilmankin. (Ainakin foortit :lol: Oli pakko)
Myöskin väitetty tehollinen vaikutus on varmaan maks. 1hv luokkaa. :roll:
Eipä tota pitäis tarvita sieltä pakopuolelta roplatakaan kunhan imupuolen vaan tulppaa pois pelistä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Kiitoksia kertauksesta... Nyt kun jaksoin hakuun kirjoittaa "egr", niin löytyi sieltäkin ihan mukavasti :lol:
...Yllättävää :? :? :mrgreen: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Kessi kirjoitti:Kävin siinä ohimennen tilaamassa 626:n tarkotetut madallusjouset, eli kohta saa 100% varmuuden, että sopiiko... Mut vois päätellä et jos matukan iskari sopii, ni sopeis josetki :mrgreen: :wink:
Hain jouset eilen ja tänään avasin laatikon... Ulkoisesti näyttävät samanlaisilta, kuin alla olevat, tosin pituutta lienee vähemmän... (onko madallus jousi todella orkkista lyhyempi :lol: :lol: ) Jooopajoo... Laitetaan paikkaan kunhan keritään! :mrgreen: :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin