ford probe
Pala säädettävät?? En oo kuullu moisistahartza kirjoitti: no jaa, 130€ pala säädettävät orkkistakaiskarit uutena, tuttu tuollaiset vaihtoi omaansa. Voin kysyä mistä hommasi, jos muistan.







mazda 626 tekniikalla pärjäilee pitkälle... ja muutamat liikkeet tietää loput, mulla oli oman kanssa ongelma hienoinen, mutta sain sen ratkaistua kun menin porissa helmentien autoon, äijä tunsi proben kun omat taskunsa, no ei sentaan mutta ties heti että vika on pakokaasujen takaisin kierrätys venttiilissä...
tunti siinä menee kyllä sillä pärjäilee...
Sama kone ja muukin tekniikka suurelta osin samaa ku Mazda mx6:ssa, joka taasen alustaltaan hyvin pitkälti vastaa saman ikästä karvalakki 626:sta.. Eli tuohon uus koppaseenkin vois sopia vastaavan ikäsen 626:n alustan osatWPWW kirjoitti:Tietoa mistä löytyis uudempaan probeen. vm93-> 2.5 v6 24v varaosia?


Nyt on ongelma!! Ja iso..
Eli aloin tuossa etsiä madallus settiä Probeen (2.2GT vm-92) ja toistaiseksi en oo löytäny ku intraxilta ja vogtlandilta!
Aloin siinä sitten vertailemaan noita jousia Mazda 626:n (2.2vm-89-->-92) vietereihin---> eli onko jollain VARMAATIETOA eroista?? Sen verta tiedossa et mazdan etujouset 15mm proben jousia lyhyemmät, paksuus sama.. Mut oisko muuten samanlaiset (ylä/ala pää, Kierrosten määrä jne...) Nämä tiedot käyvät ilmi http://www.vogtland.com löytyneestä tuv-todistuksesta! 



Mut entäs jouset?? Ootko joutunu vaihtaan?? Paskamainen kun ei tiedä mitä sopii ja mitä ei.. Esim. etu jarrupalat 626 2.2i:stä ja takapalat 626 2.0i:stäProbe kirjoitti:mazda liikkeestä itse olen varaosat ostanut




Että se siitä FORDILLA ajelusta


Itse vaihdoin taka iskarit(60€/kpl) joten voin sanoa että Mazda 626 iskarit meni suoraan tosin ne oli tavalliset. Alkuperäisissä iskareissa on moottori iskarin päällä joka kiertää ruuvia joka taas koventaa tai löysentää iskaria.
Parhaiten osia löytyy tuolta http://www.autokivitila.fi/?sivu=usa-autot
Osat ovat alkuperäisiä Fordin osia suoraan jenkeistä.
Isoimmat murheet varaosien suhteen tekee turboon liittyvät laitteet sekä turvavyö ym sisusta ja sähkö laitteet.
Automaattinen turvavyö maksaa vaatimattomat 380 € ja kestää muutamia talvia ennen kuin vaijeri menee solmuun
US Parts ei ole kovinkaan kiinnostunut etsimään osia kyseiseen autoon.
Paikalliset varaosaliikket auttavat aika paljon ja suoraan heidän kirjoista löytyy tulpat,jarrut ym perus tavarat jotka käyvät myös mazdaan.
Perus vika Probessa on tosiaan tuo pakokaasun takaisin kierrätys venttiili joka jumiutuu aika ajoin ja aiheuttaa huonon käynnistymisen sekä tyhjäkäynnin.
Jos kyseisessä venttiilissä (egr) on anturi oikean osan löytymine saattaa olla todella vaikea jos ei halua tilata osaa suoraan jenkeistä itse.
Puhdistus auttaa mutta puhdistusta voi joutua tekemään 1-2 vuodessa
Eli kaiken kaikkiaan Probe on hyvä auto mazdan tekniikalla mutta Suomi ei ole valmis vielä Proben "tulemiseen".
Sitten kun tänne tulee edes yksi liike joka pystyy 99.9% varmuudella toimittamaan osia autoon on tilanne eri.
Siinä olisikin hyvä liikeidea tuoda maahan tai hommata erikoisempiin autoihin varaosia...ja kauppa käy
Parhaiten osia löytyy tuolta http://www.autokivitila.fi/?sivu=usa-autot
Osat ovat alkuperäisiä Fordin osia suoraan jenkeistä.
Isoimmat murheet varaosien suhteen tekee turboon liittyvät laitteet sekä turvavyö ym sisusta ja sähkö laitteet.
Automaattinen turvavyö maksaa vaatimattomat 380 € ja kestää muutamia talvia ennen kuin vaijeri menee solmuun

US Parts ei ole kovinkaan kiinnostunut etsimään osia kyseiseen autoon.
Paikalliset varaosaliikket auttavat aika paljon ja suoraan heidän kirjoista löytyy tulpat,jarrut ym perus tavarat jotka käyvät myös mazdaan.
Perus vika Probessa on tosiaan tuo pakokaasun takaisin kierrätys venttiili joka jumiutuu aika ajoin ja aiheuttaa huonon käynnistymisen sekä tyhjäkäynnin.
Jos kyseisessä venttiilissä (egr) on anturi oikean osan löytymine saattaa olla todella vaikea jos ei halua tilata osaa suoraan jenkeistä itse.
Puhdistus auttaa mutta puhdistusta voi joutua tekemään 1-2 vuodessa
Eli kaiken kaikkiaan Probe on hyvä auto mazdan tekniikalla mutta Suomi ei ole valmis vielä Proben "tulemiseen".
Sitten kun tänne tulee edes yksi liike joka pystyy 99.9% varmuudella toimittamaan osia autoon on tilanne eri.
Siinä olisikin hyvä liikeidea tuoda maahan tai hommata erikoisempiin autoihin varaosia...ja kauppa käy

Josta tulikin mieleen.. Eli egr:stä joskus ollu juttuu, mut mites se vaikuttaa päästöihin?? Ja miten yleensä tuo egr toteutettu, jotenki katin yhteydessä?TeRoK kirjoitti:No eikö ropelistakin egr:n sais tulpattua pois käytöstä???

Kävin siinä ohimennen tilaamassa 626:n tarkotetut madallusjouset, eli kohta saa 100% varmuuden, että sopiiko... Mut vois päätellä et jos matukan iskari sopii, ni sopeis josetki


Eipä tolla egr:llä käytännössä oo mitään vaikutusta. Päästöistä menee läpi ilmankin. (Ainakin foortitKessi kirjoitti:Josta tulikin mieleen.. Eli egr:stä joskus ollu juttuu, mut mites se vaikuttaa päästöihin?? Ja miten yleensä tuo egr toteutettu, jotenki katin yhteydessä?![]()
Kävin siinä ohimennen tilaamassa 626:n tarkotetut madallusjouset, eli kohta saa 100% varmuuden, että sopiiko... Mut vois päätellä et jos matukan iskari sopii, ni sopeis josetki![]()

Myöskin väitetty tehollinen vaikutus on varmaan maks. 1hv luokkaa.

Eipä tota pitäis tarvita sieltä pakopuolelta roplatakaan kunhan imupuolen vaan tulppaa pois pelistä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Hain jouset eilen ja tänään avasin laatikon... Ulkoisesti näyttävät samanlaisilta, kuin alla olevat, tosin pituutta lienee vähemmän... (onko madallus jousi todella orkkista lyhyempiKessi kirjoitti:Kävin siinä ohimennen tilaamassa 626:n tarkotetut madallusjouset, eli kohta saa 100% varmuuden, että sopiiko... Mut vois päätellä et jos matukan iskari sopii, ni sopeis josetki![]()



