Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
VesQ kirjoitti:
Myös rikkinäinen vjakajan kansi tekee mitä mielenkiintoisimpia vikoja jos pääsee lyömään kipinän esim kahteen johtoon kerralla
Tuli mieleen vuosien takainen itsellä ilmennyt vika ettei käynnistynyt.
Kurkaappas huvikseen että siel jakajan kannessa on se hiili siin keskellä paikoillaan, itel oli lentäny pois ja oli kuule hakeminen et miksei tää lähe päälle.
Jakajan kansi vaihdettu uuteen, pyörijä on ykkösen kohdalla ja johdot oikein.
Kone käy kaikilla pytyillä ja saa niihin kipinän, saa bensaa ja ilmaa riittämiin. Käynti on epätasaista murisemista kuten alle tonnin kiekoilla voi olla. Jako hihna on kohdillaan.
Auto käy, mutta ei ota kiekkaa kuin vajaan tonnin kaasu pohjassa ja jos kaasun päästää, auto sammuu. Välillä yrittää lähteä tonni yli mutta äkisti booaa takaisin nollan tuntumaan, mittarin asteikolla....
Tähän asti selvinnyttä: käy 4pyt, bensaa&ilmaa on, koneeksi paljastui e-max, vika ei ole virran jakajassa / tulpanjohdoissa, kansi avattu ja venat laitettu. Lisäksi on selvinnyt etta sierrastani ei ole kuin riesaksi....
Villeimmätkin , edes hituisen tietoon / kokemukseen perustuvat ideat otetaan vastaan...
Auto käynnistyi
ja samalla muuntui erittäin kierros herkäksi, kun vaihdoin normaalin alipaine säätimen tilalle eskon pitempi säätöisen version...
Auto pitää aika kummaa ääntä
,mutta luulen sen olevan löystynyt venttiilin välys.
Mutta sitten, miten kiihdytys pumpun pitäisi toimia? Kun kaasu pannaan pohjaan eikös kokoajan auki olevaan kurkkuun pitäisi tulla semmoinen "bensa suihku"? Toimiiko tämä vaikka auto ei ole käynnissä?
Omastani en moista huomannut vaikka kaasua kuinka nyin...
Kyllähän sen kiihdytyspumpun pitäsi toimia vaikkei ole käynnissä,
putsarin kotelo auki ja katsoo vaikka valon kanssa sinne kaasarin ykköskurkkuun ja samalla kääntää vaikka kaasuvivusta läppiä auki niin pitäisi siitä kurkun "puolesta" välistä tulla sellainen "puolen sekunnin" ruikkaus bensaa
Sierrain kirjoitti:ootko kokeillut sytkää kääntää suuntai tahi toiseen? kokeile saatko käyntiin niin että aluksi käytät myöhäisellä, ja sitten käännät sen takaisin riittävästi ennaakkoon. Minulla tuli moinen ongelma vastaan mutta ohc koneessa... en tiedä vian syytä mutta sytkä kikkailulla pääsin pari kuukautta ajelemaan kunnes sanoi sopimuksen irti... nyt kansi osissa..
Ööö.. Ihan uteliaisuuttani kysyisin et miten ruisku dohc:ssä käännetään sytkää myöhäsemmälle ja aikasemmalle niin ettei jako muutu..
Jos siinä on jakajaton sytytys niin sitte esim. perfect powerin ohjausboksi ja läppärillä ennakot säätöön.
Heh heh. No ehkä ei ihan vikatapauksessa oo suositeltava vaihtoehto
TeRoK kirjoitti:Jos siinä on jakajaton sytytys niin sitte esim. perfect powerin ohjausboksi ja läppärillä ennakot säätöön.
Heh heh. No ehkä ei ihan vikatapauksessa oo suositeltava vaihtoehto
no jos välttämättä haluaa toimimaan juuri "niillä" itsellään olevilla osilla eikä halua niitä vaihtamaan niin toihan on ainut keino
TeRoK kirjoitti:Jos siinä on jakajaton sytytys niin sitte esim. perfect powerin ohjausboksi ja läppärillä ennakot säätöön.
Heh heh. No ehkä ei ihan vikatapauksessa oo suositeltava vaihtoehto
Nii'in mut kysehän oli jakajasta ennakon säätö.. Taita tosiaan olla se leka ainut vaihtoehto..
Oiskohan jakopää sittenkin hieman pielessä? Olen vaan parikertaa huomannut, että jos jakopää vähänkään pielessä, sytkää ei saa millään kohdalleen! Kerran meni boorit jakajan akselista, ei oikein startannut!
Monteonisti kirjoitti:Oiskohan jakopää sittenkin hieman pielessä?
Olen samaa mieltä. Ja kannattais hommata se juurikin oikeanlainen jakopään remmi... tuo "venytetty" saattaa olla aika kohtalokas. Saattaa toikin vaikuttaa jos ei oikeen hampaat sovi-->jos remmiä venyttää hammas väli tietenkin kasvaa ja ei välttämättä oikeen enää sovi rattaille-->saattaa hyppii jako
Onkos riesassa katkojan kärkiä? vai onko kärjetön sytytys? Jos moiset löytyy miten niihin pääsee käsiksi?
ja venyttyminen onnistuu jos hihna jää "hampaan päälle" nokka pyörässä: silloin ala-pyörä laitetaan niin että ei pyöri ja hihna pakotetaan jollakin nokan päälle. Hihna on oikea koneeseeni.
hei, en mä mikään injengööri oo....
fordin osat o muutenkin niin kummalisii ku ei ees oo irralisii sylinteri putkia, eikä muuttuvaa nokka ajotusta.... edes menneessä "ralli" cliossa oli kaikki niiin paljon helpompaa.... kunnes kampura tuli vierailulle .....
Mutta siis , olen yhtä käsi voortin kanssa kuin Häkkinen vaikkapa vesi suksilla....
Olen purkanut kannen , ja toisesta 1,6l:n tyhjästä lohkosta ihmetyllyt voortin ajatus maailmaa....
Joten ei minulla ole mitään tietoa tämmösen antiikki vehkeen toiminnasta, siksi vaikkuttaakin että kyselen tyhmiä, koska luultavasti kyselenkin.
Eli voisiko joku nyt vain kertoa löytyykö tästä kasasta katkojan kärjet, vai onko kärjetön.... -avautuminen-
Itse purin pari litrasen riesan viime kesänä, tosin ohari myllyllä, mutta viat aika samat. P*ska ei vain halunnut lähteä käyntiin. Joinain päivinä lupaili, toisina taas ei mitään. Eräs mekaanikko tuttu sano et ton hihnan kans kannattaa olla todella tarkka. Ite kuulemma laski hampaan tarkuudella jopa kaikki uudet osat. No kaverin autosta meni sit säädettäessä vanha poikki (joo menee se kun nokkaan antaa tarpeeks vääntöä metrisellä momenttiavaimella). Hankittii sit uus ja säätöjen jälkeen mylly lähti ykkösel käyntiin. Oli vanha hihna vissiin venyny (175tkm mittaris hihnal). Mut jos sulla uusi ja varastonumerolla just tohon nimeomaiseen niin vaikee sanoo mitään :/