mondeo -94 ja tussauttelee putkesta..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ghostman_132
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35

mondeo -94 ja tussauttelee putkesta..

Viesti Kirjoittaja Ghostman_132 »

No nyt on tullut tämmöinenongelma autoon, että kun moottori on kylmä, se käy kunnolla, johtuen varmaan korkeammista kierroksista, mutta kun kone lämpiää ja antaa sen käydä hetken tyhjäkäyntiä, alkaa ampumaan pakoputkesta aina vähän väliä höyryä. ihan kuin aine palaisi jossain katissa tjsp. yläpää remontti tehtiin kesällä ja en usko, että vika siinä olisi, koska tussauttelu tulee satuunaisesti. Kumminkin ainakin kerran 2 sek. aikana. joskus ampuu peräkanaa pari kertaa. ja kun tussahdus on mennyt tulee sitten hetken päästä hitusen suurempi höyrypilvi kuin normaalisti. Välillä tuntuu siltä, kun sitä pakokaasua haistelin (nam!) että siinä olisi vähän bensan katkua. Myön vaihde keppi tärähtelee aina välillä, joten kait se jättää aina välillä sytyttämättä.

Suuttimet mittasin ja kaikki antoi saman vastus arvon. Eipähän se paljoa todista, mutta tulipahan ne katsottua. Sitten olikos se nyt ensiöpuolan arvo mikä näytti jotain 0.7ohm muistaakseni. No kumminkin enemmän kuin kirjan ohje arvot. voisko sillä olla jotain tekemistä tämän tussauttelun takia? Tosin mittari on biltemasta joten ei sitä koskaan tiedä mitä ne arvot oikeasti olisi :D Niin ja tulpat ja johdot vaihdoin viime kesänä ja niillä on ajettu vasta 10 000kilsaa. Mutta taitaa kannattaa katsoa nekin ennenkun tuuppaan auton järveen.

Vai olisiko muilla kokemuksia samasta asiasta, niin ei tarvistisi ostaa koko kivitilaa tyhjäksi :D
Juhis^^

Viesti Kirjoittaja Juhis^^ »

Mulla on samaa vikaa vikaa vikaa ja olisi kiva tietää mitenkä tuon saisi korjattu.
Ghostman_132
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35

Viesti Kirjoittaja Ghostman_132 »

Tänään vaihdoin boshin iridium tulpat 1mm välillä ja motocraftin omat tulpanjohdot, mutta ei mitään vaikutusta. silti käy huonosti. Huomasin myös että kyllä toi tekee sitä heti käynnistyksestä lähtien. tuntuu vaan pahemmalta lämpimänä kun kierrokset ovat alhasemmat. jossain 2tontun kohdalla ongelmaa ei huomaa tod. johtuen suuremman käyntinopeuden takia. Luulen että ongelma ei poistu mihinkään. Nollasin myös ecun mutta ei mitään muuta kuin tyhjäkäynti tippui 800-500rpm. Minkäslaisia ongelmia toi aktiivinen huohotus puoli tuottaa jos se on rikki? On semmonen kutina perseessä, että se(kään) ei välttämättä toimi oikein.
Juhis^^

Viesti Kirjoittaja Juhis^^ »

Meikällä eilen vaihdettiin pakoputken keskiosa, aikaisemmin katsastus-setä sanoi että voisi johtua siitä.

Eipä tullut leimaa, päästöt vituillaan, joku letku tms vuotaa, liikaa happea pakokaasussa:

Tyhjäkäynnillä 8.53 ja yli 2000rpm 4.33

Myöskin lambda-arvo pikkusen liian korkea, 1.24

Mitä luultavammin joku letku vuotaa.
Vastaa Viestiin