ei tuu virtoja
just...
http://www.fordscorpio.co.uk/technical.htm
http://www.fordscorpio.co.uk/engdata16v.htm
http://www.fordscorpio.co.uk/images/dohc20inlet.gif
http://www.fordscorpio.co.uk/technical.htm
http://www.fordscorpio.co.uk/engdata16v.htm
http://www.fordscorpio.co.uk/images/dohc20inlet.gif
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
pitäs olla jos on alkuperänen kone kiinni.._rampe_ kirjoitti:meinaakko että on ruisku?
onko siinä ilmanputsarikotelo pyöreä ja koneen päällä näin
http://ford-sierra-club.hit.bg/ohc13.jpg
vai neliskulmanen ja konehuoneen sivussa
näin http://ford-sierra-club.hit.bg/dohc.jpg
tai näin http://ford-sierra-club.hit.bg/ohc2.jpg
Focus 1.0 edition a6 2017
oikosulku?
nyt tuli semmonen vika että ku auton sammuttaa niin niin siinä jää virrat päälle eli siinä on oikosulku. missähän tämä vika voisi olla ,kun autossa on käsihallintalaitteet ja kun sen työntää eteen niin virrat sammuu ja kun se on ollut samassa asennossa muutaman sekunnin niin tulee taas virrat ja sitten pelkääjän puolen sulakerasiasta kuuluu voimakasta suhinaa kun laittaa akunjohdon kiinni.
Re: oikosulku?
_rampe_ kirjoitti:sulakerasiasta kuuluu voimakasta suhinaa kun laittaa akunjohdon kiinni.

Focus 1.0 edition a6 2017
Oliskohan siellä vettä..? Ei kovin hyvältä kyllä kuulosta, palaa pian koko laitos.. Onko virtalukon toimintaa tutkittu?_rampe_ kirjoitti:siis kun otan aina miinus johdon irti koska virrat jäävät päälle ja kun sen laittaa kiinni niin pelkääjänpuolen rasiasta kuuluu suhinaa ja joskus nousee jotain höyryä sieltä sivusta(vähän niin kuin sumua)
Tuolta tekniikan linkeistä löytyy nämä:_rampe_ kirjoitti:ja olisiko kellään sähkökaavioita ja räjäytyskuvia tosta scorpiosta?
http://wheels.vc.org.ua/petrunko/scor.htm
wiring diagrams on sähkökaaviot, mutta englanniksihan noi Haynesit aina on...kannattaa kopsata ennen ku ne häipyy.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Mittaamallahan se selviää. Ehkä nopeastikin, ehkä ei. Suosittelen asiantuntevan autosähköliikkeen apua.
Todennäköisesti kuvailemasi perusteella alkuperäinen vika on ollut se että moottorinohjaukseen liittyvän releen kärjet ovat tarttuneet/yrittäneet tarttua kiinni ja tämä on purkanut akun. Toki muukin oikosulku on mahdollinen.
Vika on pahentunut ajan oloon jolloin seurauksena on ollut virtojen päälle jääminen. Laturista nouseva savu, mikäli se ei ole tullut hihnasta, on taas johtunut siitä että jo elämää nähnyt laturi on pitkän päälle joutunut turhan koville joutuessaan lataamaan purkautunutta akkua täydellä virralla aina käynnistyksen jälkeen, ja polttanut mahdollisesti diodisiltansa, mikäli savuamisen syy ei ole se todennäköisempi eli luistava hihna. Toki tämän olisi pitänyt myös kuulua...
Ja älkää nyt hyvät ihmiset epäilkö moottorinohjausyksikköä aina ensimmäisenä, vika on lähes aina jossain muualla kuin siinä.
Todennäköisesti kuvailemasi perusteella alkuperäinen vika on ollut se että moottorinohjaukseen liittyvän releen kärjet ovat tarttuneet/yrittäneet tarttua kiinni ja tämä on purkanut akun. Toki muukin oikosulku on mahdollinen.
Vika on pahentunut ajan oloon jolloin seurauksena on ollut virtojen päälle jääminen. Laturista nouseva savu, mikäli se ei ole tullut hihnasta, on taas johtunut siitä että jo elämää nähnyt laturi on pitkän päälle joutunut turhan koville joutuessaan lataamaan purkautunutta akkua täydellä virralla aina käynnistyksen jälkeen, ja polttanut mahdollisesti diodisiltansa, mikäli savuamisen syy ei ole se todennäköisempi eli luistava hihna. Toki tämän olisi pitänyt myös kuulua...
Ja älkää nyt hyvät ihmiset epäilkö moottorinohjausyksikköä aina ensimmäisenä, vika on lähes aina jossain muualla kuin siinä.
ei oikeen kiinnostas viedä huoltoon merkkiliikkeeseen ku ne pitää autoo viikon sielä ja tekee 8 tuntia päiväs ja 70e tunnilta niin se tekee sen 2000e ja risat + osat...joo ja hihna se ei voi olla koska sen näki selvästi ku se savu tuli laturin sisältä...se loota mikä on siinä kuskinpuolen nurkassa tuulilasin alla niin on vaihettu n.7 vuotta sitten
niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?
niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?
ei oikeen kiinnostas viedä huoltoon merkkiliikkeeseen ku ne pitää autoo viikon sielä ja tekee 8 tuntia päiväs ja 70e tunnilta niin se tekee sen 2000e ja risat + osat...joo ja hihna se ei voi olla koska sen näki selvästi ku se savu tuli laturin sisältä...se loota mikä on siinä kuskinpuolen nurkassa tuulilasin alla niin on vaihettu n.7 vuotta sitten
niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?
niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?
En maininnutkaan että merkkiliikkeeseen. Vaan ihan johonkin tunnetusti hommansa osaavaan autosähköön erikoistuneeseen liikkeeseen._rampe_ kirjoitti:ei oikeen kiinnostas viedä huoltoon merkkiliikkeeseen ku ne pitää autoo viikon sielä ja tekee 8 tuntia päiväs ja 70e tunnilta niin se tekee sen 2000e ja risat + osat...joo ja hihna se ei voi olla koska sen näki selvästi ku se savu tuli laturin sisältä...se loota mikä on siinä kuskinpuolen nurkassa tuulilasin alla niin on vaihettu n.7 vuotta sitten
niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?
Vikakoodien lukemiseen pistoke on konetilassa, apparin puolella tulipellin lähellä muistaakseni. Lukemiseen sinänsä ei tarvitse muuta kuin analogisen yleismittarin ja pätkän johtoa. Tuossa tapauksessa vikakoodien lukeminen on kylläkin turhaa, viat eivät ole sellaisia että ne koodeista ilmenisivät.
Ainakin kun kattelee noita sun laitamia kuvia, niin näyttää toi auto jonkun aikaa levänneen jossain pihalla. Eli siellä voi kyllä olla vettä tai hapettumia yms. ihan missä vaan.
Todella paha foorumin välityksellä opastaa korjaamisessa. Jos itse meinaat korjata niin täytyy kärsivällisesti vaan käydä kaikki moottorin sähköön liittyvät palikat läpi.
Tieto palikoiden toiminta periaatteista ja kytkentäkaaviot yms. ovat hyödyksi ja oikeastaan pakolliset.
Todella paha foorumin välityksellä opastaa korjaamisessa. Jos itse meinaat korjata niin täytyy kärsivällisesti vaan käydä kaikki moottorin sähköön liittyvät palikat läpi.
Tieto palikoiden toiminta periaatteista ja kytkentäkaaviot yms. ovat hyödyksi ja oikeastaan pakolliset.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96