ei tuu virtoja

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

kyllä siinä kaasari on tai ainaki iskä kivenkovaan niin väittää...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

meinaakko että on ruisku?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

jep.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

_rampe_ kirjoitti:meinaakko että on ruisku?
pitäs olla jos on alkuperänen kone kiinni..

onko siinä ilmanputsarikotelo pyöreä ja koneen päällä näin
http://ford-sierra-club.hit.bg/ohc13.jpg

vai neliskulmanen ja konehuoneen sivussa
näin http://ford-sierra-club.hit.bg/dohc.jpg
tai näin http://ford-sierra-club.hit.bg/ohc2.jpg
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Niin koneestahan oli ihan kuvakin tuolla edellisellä sivulla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

joo oli se näköjään ruisku ja käyntiinkin se jo lähti :)
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

oikosulku?

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

nyt tuli semmonen vika että ku auton sammuttaa niin niin siinä jää virrat päälle eli siinä on oikosulku. missähän tämä vika voisi olla ,kun autossa on käsihallintalaitteet ja kun sen työntää eteen niin virrat sammuu ja kun se on ollut samassa asennossa muutaman sekunnin niin tulee taas virrat ja sitten pelkääjän puolen sulakerasiasta kuuluu voimakasta suhinaa kun laittaa akunjohdon kiinni.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: oikosulku?

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

_rampe_ kirjoitti:sulakerasiasta kuuluu voimakasta suhinaa kun laittaa akunjohdon kiinni.
:shock:
Focus 1.0 edition a6 2017
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

siis kun otan aina miinus johdon irti koska virrat jäävät päälle ja kun sen laittaa kiinni niin pelkääjänpuolen rasiasta kuuluu suhinaa ja joskus nousee jotain höyryä sieltä sivusta(vähän niin kuin sumua)
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

_rampe_ kirjoitti:siis kun otan aina miinus johdon irti koska virrat jäävät päälle ja kun sen laittaa kiinni niin pelkääjänpuolen rasiasta kuuluu suhinaa ja joskus nousee jotain höyryä sieltä sivusta(vähän niin kuin sumua)
Oliskohan siellä vettä..? Ei kovin hyvältä kyllä kuulosta, palaa pian koko laitos.. Onko virtalukon toimintaa tutkittu?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No melkein varmasti on sulakerasiassa vettä. Tai ainakin ollut joskus ja on hapettumaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

nyt tuli semmonen vika että laitoin eilen illalla käyntiin niin laturista nousi hirvee savu ja sammutin eikä lähtenyt enää käyntiin. Mikähän täsä nyt vois olla vikana? Oikosulku?
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

oiskohan tosta menny se laturi ku se savu nousee ku on virrat päällä ja enää ei tuu ees virtoja mittaristoon mutta se kyllä meinas lähtä yks päivä käyntiin vai keksittekö jotain muuta vikaa?
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

otin nyt sen laturin irti ja avasin sen mutta en nähnyt mitään mikä ois ollu rikki eli oisko tuo nyt sitte sökö vai johtuuko jostain muusta tuo savu? ja olisiko kellään sähkökaavioita ja räjäytyskuvia tosta scorpiosta?
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

_rampe_ kirjoitti:ja olisiko kellään sähkökaavioita ja räjäytyskuvia tosta scorpiosta?
Tuolta tekniikan linkeistä löytyy nämä:
http://wheels.vc.org.ua/petrunko/scor.htm
wiring diagrams on sähkökaaviot, mutta englanniksihan noi Haynesit aina on...kannattaa kopsata ennen ku ne häipyy.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

eikö kukaan muka tiedä mikä tässä on?
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Mittaamallahan se selviää. Ehkä nopeastikin, ehkä ei. Suosittelen asiantuntevan autosähköliikkeen apua.
Todennäköisesti kuvailemasi perusteella alkuperäinen vika on ollut se että moottorinohjaukseen liittyvän releen kärjet ovat tarttuneet/yrittäneet tarttua kiinni ja tämä on purkanut akun. Toki muukin oikosulku on mahdollinen.
Vika on pahentunut ajan oloon jolloin seurauksena on ollut virtojen päälle jääminen. Laturista nouseva savu, mikäli se ei ole tullut hihnasta, on taas johtunut siitä että jo elämää nähnyt laturi on pitkän päälle joutunut turhan koville joutuessaan lataamaan purkautunutta akkua täydellä virralla aina käynnistyksen jälkeen, ja polttanut mahdollisesti diodisiltansa, mikäli savuamisen syy ei ole se todennäköisempi eli luistava hihna. Toki tämän olisi pitänyt myös kuulua...

Ja älkää nyt hyvät ihmiset epäilkö moottorinohjausyksikköä aina ensimmäisenä, vika on lähes aina jossain muualla kuin siinä.
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

ei oikeen kiinnostas viedä huoltoon merkkiliikkeeseen ku ne pitää autoo viikon sielä ja tekee 8 tuntia päiväs ja 70e tunnilta niin se tekee sen 2000e ja risat + osat...joo ja hihna se ei voi olla koska sen näki selvästi ku se savu tuli laturin sisältä...se loota mikä on siinä kuskinpuolen nurkassa tuulilasin alla niin on vaihettu n.7 vuotta sitten

niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

ei oikeen kiinnostas viedä huoltoon merkkiliikkeeseen ku ne pitää autoo viikon sielä ja tekee 8 tuntia päiväs ja 70e tunnilta niin se tekee sen 2000e ja risat + osat...joo ja hihna se ei voi olla koska sen näki selvästi ku se savu tuli laturin sisältä...se loota mikä on siinä kuskinpuolen nurkassa tuulilasin alla niin on vaihettu n.7 vuotta sitten

niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

_rampe_ kirjoitti:ei oikeen kiinnostas viedä huoltoon merkkiliikkeeseen ku ne pitää autoo viikon sielä ja tekee 8 tuntia päiväs ja 70e tunnilta niin se tekee sen 2000e ja risat + osat...joo ja hihna se ei voi olla koska sen näki selvästi ku se savu tuli laturin sisältä...se loota mikä on siinä kuskinpuolen nurkassa tuulilasin alla niin on vaihettu n.7 vuotta sitten

niin ja missä tässä on vikakoodin lukulaitteelle pistoke jos tässä on semmonen?
En maininnutkaan että merkkiliikkeeseen. Vaan ihan johonkin tunnetusti hommansa osaavaan autosähköön erikoistuneeseen liikkeeseen.
Vikakoodien lukemiseen pistoke on konetilassa, apparin puolella tulipellin lähellä muistaakseni. Lukemiseen sinänsä ei tarvitse muuta kuin analogisen yleismittarin ja pätkän johtoa. Tuossa tapauksessa vikakoodien lukeminen on kylläkin turhaa, viat eivät ole sellaisia että ne koodeista ilmenisivät.
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

ei kyllä vihtis viiä mihinkään autosähköliikkeeseen ku ne ottaa niin hirveesti ku ne ton korjais...ja voiko olla niin että tästä olis pelkkä laturi sökö ja se aiheuttaa kaikki nuo virtojen päällejäämiset ym. tai sitte se pelkääjän puolen sulakerasia??
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ainakin kun kattelee noita sun laitamia kuvia, niin näyttää toi auto jonkun aikaa levänneen jossain pihalla. Eli siellä voi kyllä olla vettä tai hapettumia yms. ihan missä vaan.
Todella paha foorumin välityksellä opastaa korjaamisessa. Jos itse meinaat korjata niin täytyy kärsivällisesti vaan käydä kaikki moottorin sähköön liittyvät palikat läpi.
Tieto palikoiden toiminta periaatteista ja kytkentäkaaviot yms. ovat hyödyksi ja oikeastaan pakolliset.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

olis täällä ylivieskassa jotain clubilaisia tai jotain kavereita jotka tietää vähä enemmän tästä sähköpuolesta...
_rampe_
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Loka 2007 21:58
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja _rampe_ »

löytysköhän niitä sähkökaavioita jostain? ei vihtis mennä ilman niitä ropeltaan kovin paljo noita sähköjä...
Vastaa Viestiin