Kylillä tapahtunutta

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Joo turhapa sitä on tappelua nostaa mistään käsijarrun käytöstä. Kukin tyylillään. 8)
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

ajokortti ikää pitäs nostaa ja joka ikiseen henkilöautoon autoon asentaa nopeudenrajoitin. 120km/h tappi olen 100varma että sillon vähenis todella huomattavasti nää kuolonkolarit.

Eräällä retkellä joku corolla kärkkyi pakuni perässä jonkiaikaa ja meni vauhdilla ohi, parinkilsan päässä levikkeellä maijan kanssa oli se :lol: ja eiku vitutuspäissään ampui persiiseen kiinni ja uudestaan ohi kahta kovempaa ku viimeks, ja taas parin kilsan päässä tilanne sama.. maijan kans levikkeellä. ei menny enää ohi, mikähä lie tullu? :roll: :lol:
tuning sucks
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Sattuko sulla olemaan pakuna sellainen valkea transportteri, missä on tummennetut takalasit :mrgreen:
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

jype kirjoitti: ajokortti ikää pitäs nostaa ja joka ikiseen henkilöautoon autoon asentaa nopeudenrajoitin. 120km/h tappi olen 100varma että sillon vähenis todella huomattavasti nää kuolonkolarit.
Ei ehkä ajokortti ikää nostaa, mutta jonkinlainen tehoraja kortinsaaneiden autoihin esim. aluksi 50hv, jota sitten nostetaan joka vuosi vaikka 10hepalla ylöspäin jos ei kuski ole saanut sakkoja tai ajanut kolaria. Tai sitten ensimmäiseksi autoksi joku 127 Fiiatti/Nissan micra, ei uskalla enää kaahata ja eikä oikein pystykkään. Nykyään vaan tuntuu (ainakin mitä kylillä on katsellut) että isät tuottaa saksasta pojilleen aina jonkun uudehkon 3litraisen V6 bemarin ja sitten kun auton käsittelystä ei tietoakaan ja järkeä vielä vähemmän niin se siitä sitten... :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Riesa2.0 kirjoitti: Ei ehkä ajokortti ikää nostaa, mutta jonkinlainen tehoraja kortinsaaneiden autoihin esim. aluksi 50hv, jota sitten nostetaan joka vuosi vaikka 10hepalla ylöspäin jos ei kuski ole saanut sakkoja tai ajanut kolaria. Tai sitten ensimmäiseksi autoksi joku 127 Fiiatti/Nissan micra, ei uskalla enää kaahata ja eikä oikein pystykkään. Nykyään vaan tuntuu (ainakin mitä kylillä on katsellut) että isät tuottaa saksasta pojilleen aina jonkun uudehkon 3litraisen V6 bemarin ja sitten kun auton käsittelystä ei tietoakaan ja järkeä vielä vähemmän niin se siitä sitten... :roll:
Noh, eipä tuo tehoraja oikee.. Kyllä varmasti toimis ja tekis jokseenki tehtävänsä, mutta olis se aika persiistä :lol: Paremminki niin, että 1 ylinopeussakko välivaihees ja kortti pois, uudestaan inssiin ja parit ajotunnit päälle niin ei ehkä uskallettais ajella miljoonaa missää. Eli kerrasta poikki eikä kyselyjä sen enempää.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Eihän toi tehorajotus oiken kuulosta järkevältä....mites sitte vejät raskasta peräkärriä? et mitenkään...ja peräkärriä yleensä jyrkässä ylämäessä...ei oikein käytännöllinen ole :roll:
Ja ei oiken nopeus rajoitinkaan kuulosta hyvältä...ei ei, se on ihan jokaisen kuskin harkinnan varassa miten ajelee ja käyttäytyy liikenteessä, ja eikä siihen voi paljon vaikuttaa muut kuin poliisi sakottamalla, kortin viemisellä+ajokiellolla ja isoimmilla sakoilla. Niin se vaan menee.

Ikävää on kuulla, että jokavuosi niitä vasta kortinsaaneita kuolee tuolla liikenteessä omaan hölmöyteen, mutta ei voi mitään.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Mr_Who kirjoitti:Eihän toi tehorajotus oiken kuulosta järkevältä....mites sitte vejät raskasta peräkärriä? et mitenkään...ja peräkärriä yleensä jyrkässä ylämäessä...ei oikein käytännöllinen ole :roll:
Kyllä mä ainakin oon hyvin saanut 56 heppaisella 1.2litraisella -76 vuoden C-mallin kadetilla kärryä vedettyä ja aina joka paikkaan ehdin vielä ajoissakin. Mutta totuushan on kuitenkin se että suurin osa noista kolareista johtuu siitä ratin ja penkin välisestä osuudesta ja siihen pitäisi puuttua eikä mihinkään muuhun! :wink:

Yksi olisi kun rakennettaisiin lisää ratoja, joissa voisi porukka käydä kaahaamassa ja testailemassa autoaan turvallisesti, vaikka pienestä maksusta...
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pitäs nuita tehoja tosiaan rajoittaa vasta kortin saaneilta kuten poikani, siis vasta kortin saanut, oli tempassut pirssilläni yli 120 kolmosella ohituksessa, siis rääkännyt MINUN AUTOA! :twisted:
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Mites se tehojen rajoittaminen kierroksia rajoittaisi vai meinasitko, että tehoja rajoitettaisi niin paljon, ettei jaksa kulkea kuin kuuttakymppiä? Ja voihan sitä silti harrastaa rajotin-racingia.
Kyllä niitä tehoja pitäisi rajoittaa ihan kaikilta. Kaikkiin Suomessa laillisiin nopeuksiin riittää todistettavasti 22 hv/tn (eli nykytankeilla joku n. 20 kW)ja uusien autojen ilmanvastuksilla noillakin tehoilla voi päästä jo rikesakoillekin. Kaikki mikä on sen yli on turhaa ja tuottaa turhia päästöjä sekä valmistuksen yhteydessä että käytössä. :evil: :roll: :mrgreen:
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Monteonisti kirjoitti:Pitäs nuita tehoja tosiaan rajoittaa vasta kortin saaneilta kuten poikani, siis vasta kortin saanut, oli tempassut pirssilläni yli 120 kolmosella ohituksessa, siis rääkännyt MINUN AUTOA! :twisted:
no eihän tuo ole mitään... :) autoa ku ohittaa, niin pitää päästä nopeasti ohi ;)
ja pitäähän niitä autoja välillä polettaa, että ei karstotu kokonaan.

ja itse en oikein ymmärrä tota tehonjen rajoitusta :roll: mopolla aikoinaan ajelin 6tkm vakiona, sitte toiset 6tkm viritettynä ja kyllä se viritetyllä mopolla paljon mukavampaa on ajella...pääsee mäetki ylös ilman että nopeus tippuu ja ei ainakaan jää jalkoihin, mut en kehtaa enempää tarinoida aiheesa koska tuskin se ketään kiinnostaa :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Ennemminkin semmonen turvavyöpakko autoihin, niinkuin uusissa on, ettei sitä piippausta kestä kukaan. Toinen on sitten se, ettei autoa saisi humalassa käyntiin.

Noin 50 kuolemaa vuodessa pystyttäs liikenteessä ehkäisemään pelkästään jo vöiden käytöllä ja alkoholilla on myös näppinsä monesti pelissä.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Oli soukki tuo edellinen viestini koska hyvä on tosiaan jonkun karstoja polttaa jos itse ei raski! :D
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Monteonisti kirjoitti:Oli soukki tuo edellinen viestini koska hyvä on tosiaan jonkun karstoja polttaa jos itse ei raski! :D
Joo, mutta ei ne karstat pala pelkästää kiihyttelemällä, pitää olla pitkäkestoista ajoa korkeilla kierroksilla niin sitte on jotaki hyötyä :) äiteen autoo ueaan otteeseen oon poletellu, kerra ajelin nelosella 160-170km/h 17km:n matkan ja kurkkasin pellin alle, niin kivasti oli turbopakosarja punahehkussa :) Ja sitte takasi satasta ajaen. Mutta en kehota ketään hurjastelemaan, koska siinä on niin paljon niitä riskitekijöitä ja voi sattua jotaki ikävää.
Tuolloinkin sää oli aika huono...sumuista ja nälyvyys oli 20m ja tie jokseenkin luikas. Mut joo. ei pitäs hölmöillä.

Toki oon omaa rieskaaki polkassu aina välillä, mutta ei enää oikee huvita :roll:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Paha
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Touko 2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Paha »

Joskus -96 kesällä ajoin joensuussa ykköskoppaseni seinään. Oltiin ilosaarirockissa ja lähettiin ajeluttamaan paikallisia tyttöjä. Jonku kaupan pihalla piti ruveta näyttämään miten se kakslitranen veivaa. Ranne lukko ja seinään. Sakot ja auto hinaamalla nurmekseen. :)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Paha kirjoitti:Joskus -96 kesällä ajoin joensuussa ykköskoppaseni seinään. Oltiin ilosaarirockissa ja lähettiin ajeluttamaan paikallisia tyttöjä. Jonku kaupan pihalla piti ruveta näyttämään miten se kakslitranen veivaa. Ranne lukko ja seinään. Sakot ja auto hinaamalla nurmekseen. :)
saitko edes SP:tä tytöiltä :lol: :lol:
Focus 1.0 edition a6 2017
Paha
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Touko 2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Paha »

jaska74 kirjoitti: saitko edes SP:tä tytöiltä :lol: :lol:
niin... Tytöthän oli 15-16 vuotiaita ja poliisihan otti tytöiltä kiljupönikät repusta ja kiikutti kotiin. :)
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Tämä tähä ensiksi: http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/u ... id=1407878
Samoihin aikoihin kiihyttelin liikenneympyrästä ja huomasin että perkele poliisit tankilla. Onneks olivat tankkaamassa :D Sillon ei vielä ollut tuota rattijuopon autoa vielä paikalla.

Sitte semmonen juttu, että pääsinpäs eilen todistamaan kahden auton peräänajokolaria.
Ajelin kahden auton takana kylältä tullessani, etummainen laittoi vilkun päälle kääntyäkseen vasemmalle Ammattikoulun suuntaan Vepsänmäelle. Kääntyvä auto jäi odottamaan vastaan tullutta liikennettä ja samaan aikaan takana tullut auto jatkaa samaa vauhtia kohti pysähtynyttä autoa :shock: (ite huomasin tilanteen ja sanoin itekseni "ei saatana")
Sitte viimehetkellä peräänajaja polkasi jarrut pohjaan, mutta liian myöhään. Renkaat vinku vähän aikaa ja sitte pasahti, kuulu oikein sisälle asti omaan autoon se jyssäys.
Tapahtumapaikalla nopeusrajoitus 60km/h.
Molemmat autot nissaneita. Etummainen sedani ja takan tullut farkku. Sedanista meni takakontti mutruun, takapyörät väänty vituilleen, pellit kiinni pyörissä. Takavalot ja takaikkuna ehjänä säilyi.
Sitte farkku nissani, keula ihan paskaks, syyläristä nesteet pihalle heti jne.. toinen ajovalo säylyi kuitenkin ehjänä.
Kolarista ei onneksi tullut henkilövahinkoja. Peräänajetussa autossa yksi henkilö ja takana tulleessa autossa neljä henkilöä, joista yksi pieni lapsi ja sitten vielä koirakin oli mukana.
Siinä sitte ajelin siihen vasemmalle kääntyvään risteykseen ja soittelin aluehälyytyskeskukseen ja kutsuin poliisit paikalle. Ensin tiedustelin onko kellekkää sattunut mitään.
Paikalle kuitenkin sattui lähettyvillä asuva ambulanssikuski joka soitti sitten palokunnan paikalle ohjaamaan liikennettä.

Ensimmäistä kertaa pääsin todistamaan kyseistä tapahtumaa läheltä.
Onni onnettomuudessa, että ei tullut suurempaa vahinkoa...olisi voinut etummainen nissani pompata vastaantulian eteen suoraan nimittäin. :?
Paljon pahempaa jälkeä olisi tullut jos niitä turvavöitä ei olisi käytetty.

Minne lie farmari nissanin kuski katellu ku edessä oleva auto vilkuttaa vasemmalle ja on pysähdyksissä ja ei ala jarruvalot syttyä :roll: Ja mainittakooon vielä, että farmari nissania ajoi nainen.

Et semmosta, ei koskaa tiiä millon mitäki sattuu ja tapahtuu. :roll:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Ja onhan tuonne kylille ilimestyny yks tyylikäs RS Focus -03 tummansininen 8)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mr_Who kirjoitti: RS Focus -03 tummansininen 8)
Onkos niitä muun värisenäkin?
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
puolirahtari
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Heinä 2007 21:03

Viesti Kirjoittaja puolirahtari »

Kun rajoitus muuttui 50km/h -> 100km/h ajattelin polkasta oikee kunnolla edellä menevän ohitse; kyllä muuten lähti, ja 200m myöhemmin moniurahihnan kiristyspyörä leipoi kiinni, samalla kaikki pyörät sököks ja hihna poikki. noin 2h -25C pakkasessa odotella hinuria :oops:
Romeo
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Heinä 2006 15:45
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Joku vuosi sitten olin ajelemassa 2.0i DOHC Sierralla nelostietä hieman reipasta kyytiä, myöhässä kun olin. Yht'äkkiä hoksasin tien pielessä poliisiauton josta kuski hyppäsi ulos sormea heristäen ja päätä ravistaen. Olivat juuri pystyttämässä tutkaa mutta eivät olleet vielä valmiudessa mittaamaan. Omalla kohdallani viesti meni kuitenkin perille, loppumatka mentiin sydän pamppaillen rajoitusten mukaan ja savuttiin perille myöhässä.
angry

Viesti Kirjoittaja angry »

[quote="Artery"]Hahhaha, tänään sitten sattui kyllä hupasin juttu aikoihin. Ruokatunnilla lähettiin lukiolta tavanomaisesti kierteleen Sierralla kylälle. Sit sielä sivuteillä tuli luisua heitettyä ja eräästä mutkasta tulin kahva edellä ja huomasin että sielä on 500 -sarjan bemari tienlaidassa. Jatkoin ajamista kunnes ukko hyppää autosta ja viittoo pysähtymään. No minähän tietenkin pysähdyin ja siinä kaveri vänkärinä ihmettelee jo, että mitähän tuolla on asiaa.

Ukko tulee ja repäsee oven auki ja siitä sitten tulee pitkä litania kirosanoja ja huutoa päin naamaan. "ettekö te prkl:n ääliöt ymmärrä että ne säännöt koskee kaikkia" "kaikki aurausviitat ja penkat pitää kääntää ympäri *piip piip yms*" koitin siihen sitten sanoa, etten ole aurausviittoja kipannu niin tämähän vastaa heti ytimekkäästi:" "Elä selitä saa**na! Justii äskenki tulit tuolta kahenpuolen tietä" "joo niin tulinki" "viimeviikollakin tämä sama auto pyöri täällä ja huuatti nii per**leesti!" Uhkas vielä rikosilmoituksellakin. Lopulta lähti ja viimeset sanat mitä jäi soimaan päähän ennenku ukko löi oven kiinni oli että *******:n kusipää! (pahoitteluni tästä kielenkäytöstä, pahin oli kyllä paikanpäällä) :)

Että sellaista tänään. Ei kyläläiset oikein osaa arvostaa liukkaita kelejä, mitään ei oikein uskaltanu alkaa väitteleen, kun ukko näytti siltä että pätkii kohta päähän. Hyvät naurut tuli kyllä. :lol:[/quote]







joo, oon kyllä just samaa mieltä että täällä nivalassa ei osata arvostaa liukkaita kelejä! heti jos vähänkin rengas sutii niin ollaan hiekoittamassa. ja miten näkyy sivullisia enempi harmittavan jos vähän "auto luisuu".pitäis jokainen huolen omista asioistaan.ja jokaisen pitäis opetella luisua siksi että jos tulee yllättävä tilanne niin ois edes jonkilainen mahdollisuus hallita se.joka päivä saa lukea että "luisui kylki edellä vastaan tulevan keulaan ja ****monta kuoli.ja takavetohan heittää perää väkisten jos painaa kaasua! ja toinen asia mikä ärsyttää niin on kun on lenkillä niin vaihdetaan niitä per***leen valoja ja kaiken lisäksi vielä takapuolelle.miettikää jos siellä toisellakin puolen tietä on joku esim. ilman heijastinta ja vaihdat lyhyet valot ja huomaat sen liian myöhään.ei lenkkeilijän tarvi tollottaa niitä auton valoja kun auto tulee.kaikkein paras on ollut kun vaihdettu valoja neljä kertaa lyhyen matkan aikana.siinähän näyttää vaan miten tyhmä on!
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Ei perkele, nyt autokoulun opettaja on semmoista puhunut että MINÄ olen ajanut sierralla siihen tolppaan meidän kylällä ja mulla ei ole korttia. :)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä olen tehnyt työkeikkoja Nivalaan ilman ongelmia, tosin etuvetoisella! :D
Vastaa Viestiin