Kylillä tapahtunutta
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
ajokortti ikää pitäs nostaa ja joka ikiseen henkilöautoon autoon asentaa nopeudenrajoitin. 120km/h tappi olen 100varma että sillon vähenis todella huomattavasti nää kuolonkolarit.
Eräällä retkellä joku corolla kärkkyi pakuni perässä jonkiaikaa ja meni vauhdilla ohi, parinkilsan päässä levikkeellä maijan kanssa oli se



tuning sucks
Ei ehkä ajokortti ikää nostaa, mutta jonkinlainen tehoraja kortinsaaneiden autoihin esim. aluksi 50hv, jota sitten nostetaan joka vuosi vaikka 10hepalla ylöspäin jos ei kuski ole saanut sakkoja tai ajanut kolaria. Tai sitten ensimmäiseksi autoksi joku 127 Fiiatti/Nissan micra, ei uskalla enää kaahata ja eikä oikein pystykkään. Nykyään vaan tuntuu (ainakin mitä kylillä on katsellut) että isät tuottaa saksasta pojilleen aina jonkun uudehkon 3litraisen V6 bemarin ja sitten kun auton käsittelystä ei tietoakaan ja järkeä vielä vähemmän niin se siitä sitten...jype kirjoitti: ajokortti ikää pitäs nostaa ja joka ikiseen henkilöautoon autoon asentaa nopeudenrajoitin. 120km/h tappi olen 100varma että sillon vähenis todella huomattavasti nää kuolonkolarit.

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Noh, eipä tuo tehoraja oikee.. Kyllä varmasti toimis ja tekis jokseenki tehtävänsä, mutta olis se aika persiistäRiesa2.0 kirjoitti: Ei ehkä ajokortti ikää nostaa, mutta jonkinlainen tehoraja kortinsaaneiden autoihin esim. aluksi 50hv, jota sitten nostetaan joka vuosi vaikka 10hepalla ylöspäin jos ei kuski ole saanut sakkoja tai ajanut kolaria. Tai sitten ensimmäiseksi autoksi joku 127 Fiiatti/Nissan micra, ei uskalla enää kaahata ja eikä oikein pystykkään. Nykyään vaan tuntuu (ainakin mitä kylillä on katsellut) että isät tuottaa saksasta pojilleen aina jonkun uudehkon 3litraisen V6 bemarin ja sitten kun auton käsittelystä ei tietoakaan ja järkeä vielä vähemmän niin se siitä sitten...

Eihän toi tehorajotus oiken kuulosta järkevältä....mites sitte vejät raskasta peräkärriä? et mitenkään...ja peräkärriä yleensä jyrkässä ylämäessä...ei oikein käytännöllinen ole
Ja ei oiken nopeus rajoitinkaan kuulosta hyvältä...ei ei, se on ihan jokaisen kuskin harkinnan varassa miten ajelee ja käyttäytyy liikenteessä, ja eikä siihen voi paljon vaikuttaa muut kuin poliisi sakottamalla, kortin viemisellä+ajokiellolla ja isoimmilla sakoilla. Niin se vaan menee.
Ikävää on kuulla, että jokavuosi niitä vasta kortinsaaneita kuolee tuolla liikenteessä omaan hölmöyteen, mutta ei voi mitään.

Ja ei oiken nopeus rajoitinkaan kuulosta hyvältä...ei ei, se on ihan jokaisen kuskin harkinnan varassa miten ajelee ja käyttäytyy liikenteessä, ja eikä siihen voi paljon vaikuttaa muut kuin poliisi sakottamalla, kortin viemisellä+ajokiellolla ja isoimmilla sakoilla. Niin se vaan menee.
Ikävää on kuulla, että jokavuosi niitä vasta kortinsaaneita kuolee tuolla liikenteessä omaan hölmöyteen, mutta ei voi mitään.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Kyllä mä ainakin oon hyvin saanut 56 heppaisella 1.2litraisella -76 vuoden C-mallin kadetilla kärryä vedettyä ja aina joka paikkaan ehdin vielä ajoissakin. Mutta totuushan on kuitenkin se että suurin osa noista kolareista johtuu siitä ratin ja penkin välisestä osuudesta ja siihen pitäisi puuttua eikä mihinkään muuhun!Mr_Who kirjoitti:Eihän toi tehorajotus oiken kuulosta järkevältä....mites sitte vejät raskasta peräkärriä? et mitenkään...ja peräkärriä yleensä jyrkässä ylämäessä...ei oikein käytännöllinen ole

Yksi olisi kun rakennettaisiin lisää ratoja, joissa voisi porukka käydä kaahaamassa ja testailemassa autoaan turvallisesti, vaikka pienestä maksusta...
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Mites se tehojen rajoittaminen kierroksia rajoittaisi vai meinasitko, että tehoja rajoitettaisi niin paljon, ettei jaksa kulkea kuin kuuttakymppiä? Ja voihan sitä silti harrastaa rajotin-racingia.
Kyllä niitä tehoja pitäisi rajoittaa ihan kaikilta. Kaikkiin Suomessa laillisiin nopeuksiin riittää todistettavasti 22 hv/tn (eli nykytankeilla joku n. 20 kW)ja uusien autojen ilmanvastuksilla noillakin tehoilla voi päästä jo rikesakoillekin. Kaikki mikä on sen yli on turhaa ja tuottaa turhia päästöjä sekä valmistuksen yhteydessä että käytössä.

Kyllä niitä tehoja pitäisi rajoittaa ihan kaikilta. Kaikkiin Suomessa laillisiin nopeuksiin riittää todistettavasti 22 hv/tn (eli nykytankeilla joku n. 20 kW)ja uusien autojen ilmanvastuksilla noillakin tehoilla voi päästä jo rikesakoillekin. Kaikki mikä on sen yli on turhaa ja tuottaa turhia päästöjä sekä valmistuksen yhteydessä että käytössä.



no eihän tuo ole mitään...Monteonisti kirjoitti:Pitäs nuita tehoja tosiaan rajoittaa vasta kortin saaneilta kuten poikani, siis vasta kortin saanut, oli tempassut pirssilläni yli 120 kolmosella ohituksessa, siis rääkännyt MINUN AUTOA!


ja pitäähän niitä autoja välillä polettaa, että ei karstotu kokonaan.
ja itse en oikein ymmärrä tota tehonjen rajoitusta


Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Ennemminkin semmonen turvavyöpakko autoihin, niinkuin uusissa on, ettei sitä piippausta kestä kukaan. Toinen on sitten se, ettei autoa saisi humalassa käyntiin.
Noin 50 kuolemaa vuodessa pystyttäs liikenteessä ehkäisemään pelkästään jo vöiden käytöllä ja alkoholilla on myös näppinsä monesti pelissä.
Noin 50 kuolemaa vuodessa pystyttäs liikenteessä ehkäisemään pelkästään jo vöiden käytöllä ja alkoholilla on myös näppinsä monesti pelissä.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Joo, mutta ei ne karstat pala pelkästää kiihyttelemällä, pitää olla pitkäkestoista ajoa korkeilla kierroksilla niin sitte on jotaki hyötyäMonteonisti kirjoitti:Oli soukki tuo edellinen viestini koska hyvä on tosiaan jonkun karstoja polttaa jos itse ei raski!


Tuolloinkin sää oli aika huono...sumuista ja nälyvyys oli 20m ja tie jokseenkin luikas. Mut joo. ei pitäs hölmöillä.
Toki oon omaa rieskaaki polkassu aina välillä, mutta ei enää oikee huvita

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
saitko edes SP:tä tytöiltäPaha kirjoitti:Joskus -96 kesällä ajoin joensuussa ykköskoppaseni seinään. Oltiin ilosaarirockissa ja lähettiin ajeluttamaan paikallisia tyttöjä. Jonku kaupan pihalla piti ruveta näyttämään miten se kakslitranen veivaa. Ranne lukko ja seinään. Sakot ja auto hinaamalla nurmekseen.


Focus 1.0 edition a6 2017
Tämä tähä ensiksi: http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/u ... id=1407878
Samoihin aikoihin kiihyttelin liikenneympyrästä ja huomasin että perkele poliisit tankilla. Onneks olivat tankkaamassa
Sillon ei vielä ollut tuota rattijuopon autoa vielä paikalla.
Sitte semmonen juttu, että pääsinpäs eilen todistamaan kahden auton peräänajokolaria.
Ajelin kahden auton takana kylältä tullessani, etummainen laittoi vilkun päälle kääntyäkseen vasemmalle Ammattikoulun suuntaan Vepsänmäelle. Kääntyvä auto jäi odottamaan vastaan tullutta liikennettä ja samaan aikaan takana tullut auto jatkaa samaa vauhtia kohti pysähtynyttä autoa
(ite huomasin tilanteen ja sanoin itekseni "ei saatana")
Sitte viimehetkellä peräänajaja polkasi jarrut pohjaan, mutta liian myöhään. Renkaat vinku vähän aikaa ja sitte pasahti, kuulu oikein sisälle asti omaan autoon se jyssäys.
Tapahtumapaikalla nopeusrajoitus 60km/h.
Molemmat autot nissaneita. Etummainen sedani ja takan tullut farkku. Sedanista meni takakontti mutruun, takapyörät väänty vituilleen, pellit kiinni pyörissä. Takavalot ja takaikkuna ehjänä säilyi.
Sitte farkku nissani, keula ihan paskaks, syyläristä nesteet pihalle heti jne.. toinen ajovalo säylyi kuitenkin ehjänä.
Kolarista ei onneksi tullut henkilövahinkoja. Peräänajetussa autossa yksi henkilö ja takana tulleessa autossa neljä henkilöä, joista yksi pieni lapsi ja sitten vielä koirakin oli mukana.
Siinä sitte ajelin siihen vasemmalle kääntyvään risteykseen ja soittelin aluehälyytyskeskukseen ja kutsuin poliisit paikalle. Ensin tiedustelin onko kellekkää sattunut mitään.
Paikalle kuitenkin sattui lähettyvillä asuva ambulanssikuski joka soitti sitten palokunnan paikalle ohjaamaan liikennettä.
Ensimmäistä kertaa pääsin todistamaan kyseistä tapahtumaa läheltä.
Onni onnettomuudessa, että ei tullut suurempaa vahinkoa...olisi voinut etummainen nissani pompata vastaantulian eteen suoraan nimittäin.
Paljon pahempaa jälkeä olisi tullut jos niitä turvavöitä ei olisi käytetty.
Minne lie farmari nissanin kuski katellu ku edessä oleva auto vilkuttaa vasemmalle ja on pysähdyksissä ja ei ala jarruvalot syttyä
Ja mainittakooon vielä, että farmari nissania ajoi nainen.
Et semmosta, ei koskaa tiiä millon mitäki sattuu ja tapahtuu.
Samoihin aikoihin kiihyttelin liikenneympyrästä ja huomasin että perkele poliisit tankilla. Onneks olivat tankkaamassa

Sitte semmonen juttu, että pääsinpäs eilen todistamaan kahden auton peräänajokolaria.
Ajelin kahden auton takana kylältä tullessani, etummainen laittoi vilkun päälle kääntyäkseen vasemmalle Ammattikoulun suuntaan Vepsänmäelle. Kääntyvä auto jäi odottamaan vastaan tullutta liikennettä ja samaan aikaan takana tullut auto jatkaa samaa vauhtia kohti pysähtynyttä autoa

Sitte viimehetkellä peräänajaja polkasi jarrut pohjaan, mutta liian myöhään. Renkaat vinku vähän aikaa ja sitte pasahti, kuulu oikein sisälle asti omaan autoon se jyssäys.
Tapahtumapaikalla nopeusrajoitus 60km/h.
Molemmat autot nissaneita. Etummainen sedani ja takan tullut farkku. Sedanista meni takakontti mutruun, takapyörät väänty vituilleen, pellit kiinni pyörissä. Takavalot ja takaikkuna ehjänä säilyi.
Sitte farkku nissani, keula ihan paskaks, syyläristä nesteet pihalle heti jne.. toinen ajovalo säylyi kuitenkin ehjänä.
Kolarista ei onneksi tullut henkilövahinkoja. Peräänajetussa autossa yksi henkilö ja takana tulleessa autossa neljä henkilöä, joista yksi pieni lapsi ja sitten vielä koirakin oli mukana.
Siinä sitte ajelin siihen vasemmalle kääntyvään risteykseen ja soittelin aluehälyytyskeskukseen ja kutsuin poliisit paikalle. Ensin tiedustelin onko kellekkää sattunut mitään.
Paikalle kuitenkin sattui lähettyvillä asuva ambulanssikuski joka soitti sitten palokunnan paikalle ohjaamaan liikennettä.
Ensimmäistä kertaa pääsin todistamaan kyseistä tapahtumaa läheltä.
Onni onnettomuudessa, että ei tullut suurempaa vahinkoa...olisi voinut etummainen nissani pompata vastaantulian eteen suoraan nimittäin.

Paljon pahempaa jälkeä olisi tullut jos niitä turvavöitä ei olisi käytetty.
Minne lie farmari nissanin kuski katellu ku edessä oleva auto vilkuttaa vasemmalle ja on pysähdyksissä ja ei ala jarruvalot syttyä

Et semmosta, ei koskaa tiiä millon mitäki sattuu ja tapahtuu.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Ja onhan tuonne kylille ilimestyny yks tyylikäs RS Focus -03 tummansininen 8)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 21:03
Joku vuosi sitten olin ajelemassa 2.0i DOHC Sierralla nelostietä hieman reipasta kyytiä, myöhässä kun olin. Yht'äkkiä hoksasin tien pielessä poliisiauton josta kuski hyppäsi ulos sormea heristäen ja päätä ravistaen. Olivat juuri pystyttämässä tutkaa mutta eivät olleet vielä valmiudessa mittaamaan. Omalla kohdallani viesti meni kuitenkin perille, loppumatka mentiin sydän pamppaillen rajoitusten mukaan ja savuttiin perille myöhässä.
[quote="Artery"]Hahhaha, tänään sitten sattui kyllä hupasin juttu aikoihin. Ruokatunnilla lähettiin lukiolta tavanomaisesti kierteleen Sierralla kylälle. Sit sielä sivuteillä tuli luisua heitettyä ja eräästä mutkasta tulin kahva edellä ja huomasin että sielä on 500 -sarjan bemari tienlaidassa. Jatkoin ajamista kunnes ukko hyppää autosta ja viittoo pysähtymään. No minähän tietenkin pysähdyin ja siinä kaveri vänkärinä ihmettelee jo, että mitähän tuolla on asiaa.
Ukko tulee ja repäsee oven auki ja siitä sitten tulee pitkä litania kirosanoja ja huutoa päin naamaan. "ettekö te prkl:n ääliöt ymmärrä että ne säännöt koskee kaikkia" "kaikki aurausviitat ja penkat pitää kääntää ympäri *piip piip yms*" koitin siihen sitten sanoa, etten ole aurausviittoja kipannu niin tämähän vastaa heti ytimekkäästi:" "Elä selitä saa**na! Justii äskenki tulit tuolta kahenpuolen tietä" "joo niin tulinki" "viimeviikollakin tämä sama auto pyöri täällä ja huuatti nii per**leesti!" Uhkas vielä rikosilmoituksellakin. Lopulta lähti ja viimeset sanat mitä jäi soimaan päähän ennenku ukko löi oven kiinni oli että *******:n kusipää! (pahoitteluni tästä kielenkäytöstä, pahin oli kyllä paikanpäällä) :)
Että sellaista tänään. Ei kyläläiset oikein osaa arvostaa liukkaita kelejä, mitään ei oikein uskaltanu alkaa väitteleen, kun ukko näytti siltä että pätkii kohta päähän. Hyvät naurut tuli kyllä. :lol:[/quote]
joo, oon kyllä just samaa mieltä että täällä nivalassa ei osata arvostaa liukkaita kelejä! heti jos vähänkin rengas sutii niin ollaan hiekoittamassa. ja miten näkyy sivullisia enempi harmittavan jos vähän "auto luisuu".pitäis jokainen huolen omista asioistaan.ja jokaisen pitäis opetella luisua siksi että jos tulee yllättävä tilanne niin ois edes jonkilainen mahdollisuus hallita se.joka päivä saa lukea että "luisui kylki edellä vastaan tulevan keulaan ja ****monta kuoli.ja takavetohan heittää perää väkisten jos painaa kaasua! ja toinen asia mikä ärsyttää niin on kun on lenkillä niin vaihdetaan niitä per***leen valoja ja kaiken lisäksi vielä takapuolelle.miettikää jos siellä toisellakin puolen tietä on joku esim. ilman heijastinta ja vaihdat lyhyet valot ja huomaat sen liian myöhään.ei lenkkeilijän tarvi tollottaa niitä auton valoja kun auto tulee.kaikkein paras on ollut kun vaihdettu valoja neljä kertaa lyhyen matkan aikana.siinähän näyttää vaan miten tyhmä on!
Ukko tulee ja repäsee oven auki ja siitä sitten tulee pitkä litania kirosanoja ja huutoa päin naamaan. "ettekö te prkl:n ääliöt ymmärrä että ne säännöt koskee kaikkia" "kaikki aurausviitat ja penkat pitää kääntää ympäri *piip piip yms*" koitin siihen sitten sanoa, etten ole aurausviittoja kipannu niin tämähän vastaa heti ytimekkäästi:" "Elä selitä saa**na! Justii äskenki tulit tuolta kahenpuolen tietä" "joo niin tulinki" "viimeviikollakin tämä sama auto pyöri täällä ja huuatti nii per**leesti!" Uhkas vielä rikosilmoituksellakin. Lopulta lähti ja viimeset sanat mitä jäi soimaan päähän ennenku ukko löi oven kiinni oli että *******:n kusipää! (pahoitteluni tästä kielenkäytöstä, pahin oli kyllä paikanpäällä) :)
Että sellaista tänään. Ei kyläläiset oikein osaa arvostaa liukkaita kelejä, mitään ei oikein uskaltanu alkaa väitteleen, kun ukko näytti siltä että pätkii kohta päähän. Hyvät naurut tuli kyllä. :lol:[/quote]
joo, oon kyllä just samaa mieltä että täällä nivalassa ei osata arvostaa liukkaita kelejä! heti jos vähänkin rengas sutii niin ollaan hiekoittamassa. ja miten näkyy sivullisia enempi harmittavan jos vähän "auto luisuu".pitäis jokainen huolen omista asioistaan.ja jokaisen pitäis opetella luisua siksi että jos tulee yllättävä tilanne niin ois edes jonkilainen mahdollisuus hallita se.joka päivä saa lukea että "luisui kylki edellä vastaan tulevan keulaan ja ****monta kuoli.ja takavetohan heittää perää väkisten jos painaa kaasua! ja toinen asia mikä ärsyttää niin on kun on lenkillä niin vaihdetaan niitä per***leen valoja ja kaiken lisäksi vielä takapuolelle.miettikää jos siellä toisellakin puolen tietä on joku esim. ilman heijastinta ja vaihdat lyhyet valot ja huomaat sen liian myöhään.ei lenkkeilijän tarvi tollottaa niitä auton valoja kun auto tulee.kaikkein paras on ollut kun vaihdettu valoja neljä kertaa lyhyen matkan aikana.siinähän näyttää vaan miten tyhmä on!
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45