Ford Probe

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Ford Probe

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Kyselisin asiasta tietäviltä, että mimmonen kyseinen auto on ajaa ja muuten.
Mitä tyyppivikoja on ja onko varaosat kalliita? ja saako niitä yleensä helposti... :roll:

2.2t koneella olevaa probea tossa katellu, ei olis vamaa yhtää paha.
vissii mailimittari on, mut onko kilometrimittaria sit? :D
Ja onko talvella miten hyvä sit, jenkkiautona.

En yhtää tiedä kyseisestä autosta, mut aattelin jos joku tietävä valaisis vähä tietämystäni.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Minulla sattuu moinen kulkupeli olemaan, tai oikeastaan hiukan uudempi versio. :)
Tutkiskelin kyllä hyvin tarkasti netistä ennen ostopäätöstäni joten ehkä voin kertoa jotain.

Ekan sukupolven 1988-1992 auto on hyvin erilainen kuin 1993-1997 mallit. 1998 tuli yhtä suuri muutos ja nimikin vaihtui euroopassa Ford ja amerikoissa Mercury Cougar joka varmaan on monille tutumpi.

Kopsaan tähän erästä yksityisviestiäni tyyppivikojen osalta ekassa 1988-92 versiossa:
Automaattisten turvavöiden mekanismi on kuulemma haavoittuva. Tämä on toteutettu jonkinlaisella vaijerisysteemillä joka saattaa katketa tai jäädä jumiin kun ikää karttuu. Nämä olisi hyvä pitää kunnolla öljyttyinä varsinkin täällä pohjolan talvessa.

Takaluukun tiivisteet ovat ongelmalliset ja vuotavat helposti vettä sateella siihen takavalojen päällä olevalle pellille. Vesi saattaa kulkeutua takavalojen sisään joka näkyy takavalojen sisäpinnan huurtumisena. Tätä ei katsastusmies katso hyvällä ja se sattaa ruostuttaa heijastimet tai aiheuttaa oikosulkuja takavaloihin. Itse mietin hakevani Etolasta jonkun sopivaksi katsomani lisätiivisteen jolla varmistaisin tuon. Löysin aikanaan lähes alkuperaisen ovitiivisteen metritavarana sieltä. Mulla oli silloin Chevrolet Blazerin avomalli jota maahantuoja ei tuntenut ja ikkunan tiivisteet vuosi. Vesi voi myös valua takaluukkuun jossa se kertyy varapyörän koteloon ja aiheuttaa siellä ruostetuhojaan.

Kolmas ongelma on V1 ja V2 yhteinen eli nuo "sammakonsilmä" ajovalot. Niihiin saattaa tulla jään kanssa ongelmia talvella. Ironista on että jenkkimalleissa on katkaisin jolla lamput saa jäämään yläasentoon mutta eurooppalaisissa se on yleensä korvattu ajovalojen korkeussäädöllä jonka laki vaatii mm. saksassa. Tähän on helppo ratkaisu. Pääsulakerasiassa (konehuone) on 30A sulake joka on nimetty "RETRA" ja se katkaisee virran ajovalojen nosto/lasku moottorilta. Tämän kun nykäisee irti kun valot ovat ylhäällä on homma hoidettu. Sulakkeen ei pitäisi olla kytketty mihinkään muuhun. En ole kyllä kokeillut tätä kikkaa mutta myös autoni korjausopas kertoo asian samoin.
2,2 ahdettu Probe on kaikista malleista tehokkain mutta itse jätin ne valiin aikani haettua koska useimmissa minulle tarjotuissa oli aika paholja ruostevikoja ja näytti siltä että turbon elinikä on suurinpiirtein 150.000km. Itseasiassa mittaristo on yleensä kilometrimallia kuten takalamputkin (vilkut keltaiset) ja moni muu asia. Auto Alliance joka autot teki amerikoissa valmisti eurooppaan vietävät mallit näin alusta alkaen.

Talvikokemuksia minullakaan ei vielä ole mutta ainakin omani kanssa ei talven tulo liiemmin pelota. En näe mitään syytä miksi tämä auto olisi harrasteauto jota ei voi ajaa suomen talvessa. Auto on etuvetoinen, varustettu ABS-jarruin ja joka kulmassa on levyjarrut. Moottooritekniika ja alustaratkaisut on Mazdan kehittämiä. Probe on käytännössä Mazda MX-6:n kaksonen, näin varsinkin myöhemmissä vuosimalleissa. Omassani on lisäksi Webasto asennettuna joten...

Edellinen ehkä vastasikin kysymykseesi auton ajettavuudesta jenkkiautona. ;) Tarina kertoo että mm. suunnitteluvaiheessa 1992 prototyyppiä ajettiin kilparadalla ja sen jälkeen vielä tehtiin muutoksia alustaan. Aiemmissa versioissa on mm. maailman toinen tuotantoautojen elektronisesti ohjattu alusta. Keskikonsolissa on nappulassa asetukset alustalle soft/norm/sport jotka kuitenkin tietokone ohittaa tarvittaessa. Edelle ehti vain BMV M3 sport malli joka esiteltiin 1987.

Omat kokemukseni ovat näin kesäaikaan ainakin hyvin positiivisia. Ottaen huomioon että siirryin tähän autoon -40mm lasketusta Escortista joka oli lähes rata-auton alusta. :D Autoni ilmoittelee ikäänkuin haluttomuudesta taittaa mutkaan mutta jos rattia vääntää lisää se kuitenkin kääntyy yllättävästi paljon enemmän. Minulla taitaa olla suurin este käsiteltävyydelle nykyään liian kova rangas. Tarina kertoo että V8 koneinen saman vuosimallin Mustang ei ole edes varteenotettava vastus jos lähdetään ajamaan mutkaista tietä. ;)

Probe on mielestäni hieno mutta aliarvostettu auto. Tämä tuo edun että se on halpa ostaa mutta varaosat ja huolto voi tulla kalliiksi. Koneen ja alustan osat ovat siis helposti saatavissa Mazdan osina. (varauksella alusta V2) Heitänpä vielä hyvin summitaisen hinta-arvion tähän.

1988-1989 GT mallit 1500-2500€
Näissä on vielä lastentauteja ja korimalli on erilainen.
1990-1992 GT mallit 2000-3500€
Riipuen hyvin paljon kunnosta, ajokilometreistä ja huollosta.
1993-94 GT mallit 3000-5000€
Varsinkin 93 malli on huomattavasti "tautisempi" kuin muut. Myös kolaritesteissä huonompi.
1995-1997 GT mallit 4500-7800€
Malli ja sen varustelu vaikuttaa paljon kuten myös kilometrimäärä.
Katsokaapa eroa normaalin ja huippumallin sisustuksessa!
http://www.saunalahti.fi/vvhhs/Privat/Sisustat.jpg
Ylimmät kaksi kuvaa Italialaista kokonahkaa ja alla (ehkä karmein) kangas sisustus. :lol:

Kaikissa korimalleissa perusvrsio on lähinnä vitsi. Omasta mielestäni tällaisella ulkonäölla oleva auto perusmallin moottoirilla on lähinnä "vi***ilua" asiakkaale eikä sitä olisi edes pitänyt julkaista.
1989-92 Base 110hp/176Nm
1989-92 GT 145hp/258Nm
1993-97 Base 115hp/183Nm
1993-97 GT 164hp/217Nm
Ford Fiesta ST 150 -> 170
Avatar
mgml
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:24

Viesti Kirjoittaja mgml »

Täällä ainakin yksi tyytyväinen omistaja :D Ja jos ongelmia tulee Vekalta kyllä saa hyviä neuvoja (kiitos!), kuten ylläoleva vastaus osoitti.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Joo, iso kiitos Vekalle informaatiosta. :)
Proben ostoa pitäneen harkita scorpparin ohella. Marraskuun paikkeilla olis tarkotus ostaa joku näistä kahesta mallista, luultavasti. :)

Ton ajovalon nosto/lasku moottorin sulakkeen(tai lähinnä sen virtajohdon) sais laitettuu myös kytkimelle, joka saadaan laitettuu jonnekki kohdin kojelautaa, joten ei tarviis sulaketta irrotella. Valot ylhäällä ja kytkintä napauttaa niin ne pysyy ylhäällä. ja sitte ku tahtoo niitten menevän alas, niin napauttaa kytkimen toiseen asentoon. Tuli vaa tässä mielee... :)

Mut joo, ei ole huono autovaihtoehto. Ja täällä päin suomea ehkä jopa harvinainen. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
mgml
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:24

Viesti Kirjoittaja mgml »

Omassa autossa onneksi saa ajovalot jäämään yläasentoon ja tässä vasta löysin myös kytkimestä painamalla asennon, josta myös lamput saa sammuksiin. Ihmettelin ensin kovasti, miksi sammuttaessa valot kuitenkin paloi, mutta etsivä löytää uusia asioita koko ajan :)
Nopeus- ja matkamittari ovat maileina, joka aluksi tuntui oudolta, ettei aja liian lujaa... Nopeusmittarissa on myös punaisella ympäröity 55, kait sikäläinen nopeusrajoitus? Mun mielestä on jämäkkä ja vakaa ajettava, ainoa harmaita hiuksia aiheuttanut on tuo ajonesto, joka saattaa temppuilla 8)
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Kiitokset kohteliaisuudesta. Meni tosiaan omaa autoa etsiessä aikaa joten ehdin koluta netistä eri sivuilta kaikenlaista tietoa Probeista. Tietoni ovat kuitenkin suurelta osalta toisen sukupolven 1993-97 malleihin.

Joo löytyy netistä suoraan kytkentäohjeet tuolle valojen moottorin kytkemiselle "sleepy eyes" on tuon modauksen nimi. Tällä valot saa jäämään siis vaikka puolittain auki, siitä tuo nimitys, liike lakkaa juuri siihen kohtaan kun katkaisimesta katkaisee. Ei taida olla kovin mieleinen paikallisille viranomaisille täällä? :wink: Enpä löytänytkään tuota näin äkkiä kuin udemmalle korimallille. Ehkäpä vanhemmissa tuo ominaisuus vielä olisi. Minulla tuo katkaisin on korvattu ajovalojen korkeussäädöllä joka on ainakin saksassa pakollinen. Tosi tarpeellinen 2+2 paikkaisessa coupessa. :? http://www.geocities.com/motorcity/flat ... sleepy.htm

Mgml:n autohan on harvinaisuus kohtuullisen harvinaisten autojen joukossa. Selvisi aiemmissa keskusteluissamme että se on ihan aito jenkkimalli joka on sieltä saakka tuotu tänne. Tämän tietää tuosta mailimittarista ja punaisista takavilkuista.

Oletkos muuten M huomannut pyyhkijöiden talviasennon? Viiksessähän on kaksi eri OFF asentoa. Toisessa pyyhkijät jäävät konepellin reunan yläpuolelle eivätkä laskeudu aivan alas. Ehkäisee talvella pyyhkijöiden jäätymistä.
Ford Fiesta ST 150 -> 170
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

120 km/h = 74,56 mph
100 km/h = 62,13 mph
80 km/h = 49,70 mph
70 km/h = 43,49 mph
60 km/h = 37,28 mph
50 km/h = 31,06 mph
40 km/h = 24,85 mph

Ei toi vaikeeta oo. heleposti pystyy ajmaan mailimittarillakin. :)

"hitaasti kiihtyy sataseen tää auto...ainii, tässähän on mailimittari"
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Silakka
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2007 12:05

Viesti Kirjoittaja Silakka »

Minkälaisia vikoja tossa 1993 versiossa on enemmän kuin muissa.Itse olen katsellut vuosimalleja 1993 ja 1994 2.5 V6 koneella olevia. Yhtä koeajoinkin ja auto oli kyllä hyvä ajaa ja tuntui kaikin puolin hyvältä autolta, hinnasta vaan ei päästy sopuun.
Onko jotain erityisiä kohtia mitkä kannattaisi tarkistaa kyseisistä malleista.
Ja onko kukaan mittannut kulutuksia tolle 2.5 koneelle.
Hezu
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Elo 2007 18:45
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Hezu »

Kannattaa tsekata noista uudemmista Probeista ainakin tulpanjohdot niissä usein voi olla jotain häikkää ja sit jos jotenkin keksit et miten pääset jakopäänhihnan kattomaan ni hyvä ois. Ei niistä varmaa muuta kauheesti katsoa tarvitse.
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Ei -93 ole niin ratkaisevasti erilainen / huonompi. Moottori on marginaalisesti tehottomampi 5Nm vääntöä vähemman joka on muistaakseni uuden imusarjan ansiota. Se pärjäsi jenkkien kolaritesteissä hiukan huonosti 3 pistettä viidestä kun muut vuosimallit saivat 5 pistettä. Yleisesti ottaen voi kuitenkin sanoa että -89 ja -93 malleissa on tosiaan hiukan lastentauteja.

Olen muutamia kertoja seuraillut kulutusta. Kun kävin auton hakemassa Tampereelta oli paluumatkan kulutus 9,5l/100km keskinopeudella 120 ja välillä tuli käytyä jopa 180 nopeuksissa asti. :oops: Sekalaisessa kaupunkiajossa oli kulutus 1000km mittausvälillä 11,2l/100km mutta en tosiaan ole niitä kevyimmällä kaasujalalla varustettuja kuskeja.

Proben välityssuhteet ovat aika tiuhat eli 100kmh viitosella on kierroksia n.2950rpm ja samalla kierrosluvulla kolmosella on nopeus n.60km/h. Vääntöä kyllä piisaa niin että bensankulutusta voi minun lukemistani parannella huimastikin. 40km/h nelosella tai 60 viitosella ei ole mikään ongelma. Noista nopeuksista vielä kiihdytetäänkin ilman "ventiilien kalistelua" suhteellisen ripeästi.
Ford Fiesta ST 150 -> 170
Silakka
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2007 12:05

Viesti Kirjoittaja Silakka »

Ok,kyllä mä tommosella V6 moottorilla varustetun proben hommaan toivottavasti vielä tän vuoden puolella!
Löytyis vaan semmonen missä sähkövempaimet ja ilmastointi toimis ja hintakin ois kohtuullinen 8)
Silakka
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2007 12:05

Viesti Kirjoittaja Silakka »

Nyt tulee vähän :oops: kysymys mutta kun jäi vaivaamaan. Eli siis onhan kaikissa proben vuosimalleissa mazdan koneet? Kun jossain autoissa on koneessa mazdan merkki ja jossain fordin :roll: . Uudemmissa olen siis tämän huomannut ja vuosimallit 1993-1997.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Silakka kirjoitti:Nyt tulee vähän :oops: kysymys mutta kun jäi vaivaamaan. Eli siis onhan kaikissa proben vuosimalleissa mazdan koneet? Kun jossain autoissa on koneessa mazdan merkki ja jossain fordin :roll: . Uudemmissa olen siis tämän huomannut ja vuosimallit 1993-1997.
Vastaus: Ota mielessäsi kaikki fordin merkit koko autosta pois ja ajattele tilalle mazdan merkit niin tiedät vastauksen.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Silakka
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2007 12:05

Viesti Kirjoittaja Silakka »

:D joo,näin mä vähän ajattelinki
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Kyl se probe pitää joskus hankkia, en nytte sitä hommaa ku hommaan primeran, ehkä sitte sen jälkee vois katella sitä probea. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Hezu
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Elo 2007 18:45
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Hezu »

Suosittelen sitä Proben hankkimista. On nimittäin vielä kaikenlisäksi helposti modattavissa tuo auto. Ja Mazdan tekniikka on mielestäni melko luotettavaa.
Poison
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Huhti 2007 16:42
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Poison »

mul o vanha koppane gt turbo ja iha tyytyväine ollu... pikkuvikoja lukkunottamatta
ford... fix or repair daily
Silakka
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2007 12:05

Viesti Kirjoittaja Silakka »

Kävin kokeilemassa tota vanhaa turboprobee ja olihan siinä eroa kiihtyvyydessä uudempaan verratessa. Ite kyllä kallistun kuitenkin tohon uudempaan.Tällä hetkellä vaan tuntuu että valikoima on vähän heikko ainaki etelä suomessa mutta eihän noita nii paljoo liikenteessä ookkaan.Pari kuukautta pitäs vielä jaksaa. :?
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Silakka kirjoitti:Nyt tulee vähän :oops: kysymys mutta kun jäi vaivaamaan. Eli siis onhan kaikissa proben vuosimalleissa mazdan koneet? Kun jossain autoissa on koneessa mazdan merkki ja jossain fordin :roll: . Uudemmissa olen siis tämän huomannut ja vuosimallit 1993-1997.
Pieni poikkeus säännöstä on ykköskoppainen LX malli joka on varustettu ihan puhtaalla Fordin Vulcan V6 3,0 moottorilla. Yhden olen nähnyt suomessa myynnissä. Malli on kuitenkin ahdettua veljeään ja kakkoskopan GT malleja heikompi suorituskyvyltään.

Hiukan ihmetyttää kokemuksesi kiihtyvyydestä. Ykkös- ja kakkoskopan GT mallien arvot 0-60mph ovat täsmälleen samat 7,5s, varttimaililla uudemmat häviävät 0,2s. Ei kai sinulle ole tyrkytetty 2-litraista neloskonetta uudemmasta?

Ota rauhassa on mun neuvo, itse etsin omaani lähes puoli vuotta. Siitä en muuten ole löytänyt mistään ainuttakaan Mazdan logoa tai edes tarraa. Tilanne saattaa muuttua kun koitan etsiskellä vaihtomoottoria. Nykyisen KL-DE moottorin tillalle japsiversio KL-ZE. Ero on huomattava 164hp/~200hp ja 217Nm/~230Nm. ;)
Ford Fiesta ST 150 -> 170
Silakka
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Syys 2007 12:05

Viesti Kirjoittaja Silakka »

Veka kirjoitti: Hiukan ihmetyttää kokemuksesi kiihtyvyydestä. Ykkös- ja kakkoskopan GT mallien arvot 0-60mph ovat täsmälleen samat 7,5s, varttimaililla uudemmat häviävät 0,2s. Ei kai sinulle ole tyrkytetty 2-litraista neloskonetta uudemmasta?
Ei se ero kyllä mikään merkittävä ollut jos sellaisen käsityksen viestistäni sai.Kyllä se ihan V6 oli mitä ajoin aikasemmin.Tuntu että turbossa kierroksissa tulee 3000 jälkeen semmonen tehopiikki mitä ei uudemmassa ollut.Turbon vaikutusta?Mut tosiaan sinne 3000 kieppeille ei kyl kiihtyny mitenkään erityisen lujaa,vasta siitä eteenpäin.Tosiaan kyllä tuntui että auto kiihty ja ainaki suti herkemmin ku se vm-1994 mitä koeajoin vaikka sekin kyllä meni mun mielestä jo aika hyvin.

Mutta mitä ajotuntumaan voisi sanoa niin kyllä uudemmalla oli paljon mukavampi ajella ja paaaljon parempi ajotuntuma ja muutenkin siistimpi 8) . Ne jenkkivyöt oli aika mielenkiintoiset ja aluks säikähdin et mikä siitä korvan vierestä oikeen suhahti :lol:. Sisustassa oli kyllä aikamoinen ero uudempaan verrattuna joka oli kyllä tosi siisti.

Jännä muuten kun kattelee myynnissä olevia probeja niin tosi vähän on mustia myynnissä,punasia kyllä löytyy mut mä haluun mustan! :D
Avatar
mgml
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:24

Viesti Kirjoittaja mgml »

Juu... musta on paras väri :o
Ford Probe 2.2 GT turbo
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Musta on hyvä valinta LOL! Työkaveri uhkasi liimailla autoni täyteen Toyota tarroja jos olisin ostanut yhden punaisen jota koeajoin. Se vaan kuulemma on ihan liikaa japanilaisen näköinen punaisena.

Uudemman mallin sisustoissa on niissäkin aika isoja eroja. On olemassa ´Medici´mallit joissa on koknahkaiset penkit ja sitten kangaspenkeillä varustettuja.
http://www.saunalahti.fi/vvhhs/Privat/Sisustat.jpg <-yläkuvissa omani
http://www.saunalahti.fi/vvhhs/Privat/stdtpr25v6.jpg
http://vvhhs.pp.fi/images/index.php?image=/Probe08.jpg <-omani

1994 oli (ainakin amerikoissa) erikoismalli jonka väri oli aikamoinen nimihirviö "Royal Plum Pearl Metallic Clearcoat" toiselta nimeltään "Wild Orchid" jossa oli myös sisustassa väriin sopivia yksityiskohtia.
http://file.kbb.com/kbb/VehicleImage/33 ... PRO941.jpg
Ei kyllä mielestäni miehelle sopiva väri mutta silmiinpistävän kaunis kyllä.
(Ylläoleva ilman mitään sovinistisia ajatuksia, en vain osaisi kuvitella itseäni tuon rattiin vaikka kaunis onkin katsella) :lol:
Ford Fiesta ST 150 -> 170
Avatar
mgml
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:24

Viesti Kirjoittaja mgml »

Mr_Who kirjoitti:Kyl se probe pitää joskus hankkia, en nytte sitä hommaa ku hommaan primeran, ehkä sitte sen jälkee vois katella sitä probea. :)
Primera on hyvä auto :D Tuolla pihassa olisi ollut yksi ylimääräinen 2.0 twincam, mutta ehdeit jo auton ostaa 8)
Ford Probe 2.2 GT turbo
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

mgml kirjoitti: Primera on hyvä auto :D Tuolla pihassa olisi ollut yksi ylimääräinen 2.0 twincam, mutta ehdeit jo auton ostaa 8)
on se :) no hitto :?
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
sevymoto
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Marras 2007 21:50
Paikkakunta: KIIKKA

Viesti Kirjoittaja sevymoto »

niin tuosta valojen säätö jutusta...minulla on 89 vuosimallia oleva probe ja siin menee valot alas kun sammuttaa valot.pelkään että talvella ne jäätyy että saakos tuohon malliin tehtyä sen kotitoimisesti sleepy eyessit? kiitos
Ford Probe 2.2gt
Vastaa Viestiin