Sierraa 95e:lle (e-max) + ruisku

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Sierraa 95e:lle (e-max) + ruisku

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Tossa aikaisemmin postailin koneswapin aiheesta ja nyt pitkään mietittyäni rojekti muuttui seuraavanlaiseksi ja tarkoitus olisi aloittaa 3 viikon kuluttua.

Moottori:
1.6 alakerta
1.6 kansi (koneistettu)
2l nokka
2.0 efi ruisku
peltisatsi
putkisto (väännätän jonkun 2,5" läpivirtaavilla vaimentimilla)
Sähköt uusiksi (piuhat hepettuneita ---> kaasarin sähköt jo vituillaan)
+ sytkän osat uusiksi (s.t-puola tulpat johdot)
Kartioviltteri

JA PITÄISI SAADA TUO TOIMIMAAN 95E:LLÄ tai AINAKIN 98E:llä... MITEN (MIKÄ KANSI ja mistä tietää onko terässeetit)?

2. kymysys:
Onko tuossa -89 laaseriraaserissa E-max kone?
Mitä tuo e-max käytännössä tarkoittaa? (kuullut jotain iskun pituudesta jne... sama kuin 2l moottoreissa?)

3. kymysys
Eikös mun tarttis uusia sytkäkin, jotta saan ruitskun pelittään. eli ottaa kaikki ruiskukoneen apulaitteet jostain doner-autosta (laturikin 70a)
... jes sais poistaa kaikki turhat piuhat...
Viimeksi muokannut woozy83, 11 Huhti 2005 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Tuossa tietoa OHC koneista:

Poraukset x iskunpituus:

1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm

1,6 E-Max lohko on samankorkuinen kuin 2,0

Ja kyllähän noiden pitäis 95 toimia, ainakin jos kannesta löytyy venttiileille teräs jakkarat.
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

lalli69 kirjoitti:Tuossa tietoa OHC koneista:

Poraukset x iskunpituus:

1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm

1,6 E-Max lohko on samankorkuinen kuin 2,0

Ja kyllähän noiden pitäis 95 toimia, ainakin jos kannesta löytyy venttiileille teräs jakkarat.
Ja mistäs näkee, että onko tuo E-max? vuosimallista? Lohkon kyljestä (160 vs. 165). Onko samat kannet?
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Jos merkintä 164 tai 165 niin sitten on E-Max

(tämä ei ole 100% tieto)
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

lalli69 kirjoitti:Jos merkintä 164 tai 165 niin sitten on E-Max

(tämä ei ole 100% tieto)
mites kansien kanssa. Onko venoille teräskehdot?

Ruiskun asennus hmmm: Muuta kuin sytytyksen osien vaihto? Sopiiko 4-piste efi:n imusarja bolt-on?
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

woozy83 kirjoitti: mites kansien kanssa. Onko venoille teräskehdot?

Ruiskun asennus hmmm: Muuta kuin sytytyksen osien vaihto? Sopiiko 4-piste efi:n imusarja bolt-on?
Teräs seetien olemassaolosta ei ole tietoa.
Tarkaa syytä en tiedä, mutta jotenkin tuntuu kaikki karttavan tuota E-Max konetta... :?
Ruisku pitäis muuten sopia, mutta kanavia joutuu suurentamaan.

Muuten kannattais laittaa suoraan is:n kansi, mutta se ei oikein istu tuohon E-Maxin poraukseen.
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

ei oikein istu joo.. tulee vähä lussu + muita onkelmia, jos ton tyrkkää.
Voi kun olis vain iskunpituudeltaan erilaiset koneet nii olis helppoo
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

1.6 koneen virittämiseen e-max on ihanteellinen aihio.

ku lykkää sinne 2 litrasen männät ni avot onkin 2l ohc 1.6:sen kuorissa

autodata ainakin väittää että kaikki fordin ohc koneet kestää käyttää 95 bensaa

is-ruuttaa varten niihin kanavien yläreunoihin täytyy ainakin tehdä lovet suuttimia varten(ei paha homma)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo taas tätä samaa jahkaamista noista oktaaniluvuista. Eli kaikki -80 eteenpäin fordin koneet pelaa 95okt. löpöllä. Lukuunottamatta KE-Jetronic ecceriä 8/80-12/85 tyypillä LNA ja 1/86-7/90 tyypillä LNB jotka vaatii 98okt. Osassa minimi oktaani on jopa 91. Tästähän oli juuri vähän aikaa sitte topic. Kun ilmeisesti monet sekottaa ton oktaaniluvun tärkeyden tohon lyijyttömään bensaan jota suurin osa vanhemmista fordeista kaipaa. Tai toisin sanoen lyijyn korvaavaa lisäainetta bensan sekaan. Eli tolla oktaaniluvulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Ainoa ero niitten käytöllä on pieni kulutus ja teho ero.

Yleisesti ohc koneissa joissa voi käyttää jatkuvasti lyijytöntä on merkintä sylinteri kannessa 4.tulpan kohdalla
1.6L: M,MM tai NN
1.8L: S tai SS
2.0L: P,PP,R tai RR
Kaikissa ohc moottoreissa joissa on vahvennetut venttiili-istukat on valkoinen F jakopään kannen yläosassa.

Kaikissa Dohc koneissa voidaan käyttää jatkuvasti lyijytöntä eikä niissä ole merkintöjä.
V6 moottorit joissa voidaan käyttää jatkuvasti lyijytöntä voidaan tunnistaa sylinterikannen pakolaipan keskelle meistetystä kirjaimesta
2.3L: B tai F
2.4L: Kaikki mallit
2.8L:D tai E
2.9L: kaikki mallit

Valencia moottoreissa joissa voi käyttää lyijytöntä on merkki VG tai CL sylinterikannen takapäässä.

CVH moottoreissa joissa voi käyttää lyijytöntä on merkintä LPG sylinterikannessa 1.sylinterin pakokanavan kohdalla.

Koneissa jotka eivät kuulu edellä mainittuihin pitää käyttää lyijyn korvaavaa lisäainetta joko joka tankkauskerralla tai joka neljännellä koneen tyypistä riippuen.

Jos jotakuta kiinnostaa tarkemmin tietää oman koneen kohdalla tilanne niin pistää tänne koneen tyypin niin katon kirjasta mitä siinä sanotaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

evolution kirjoitti:1.6 koneen virittämiseen e-max on ihanteellinen aihio.

ku lykkää sinne 2 litrasen männät ni avot onkin 2l ohc 1.6:sen kuorissa

autodata ainakin väittää että kaikki fordin ohc koneet kestää käyttää 95 bensaa

is-ruuttaa varten niihin kanavien yläreunoihin täytyy ainakin tehdä lovet suuttimia varten(ei paha homma)
Onko sylinteriputkissa niinpaljon paksuutta, että voi porata vastaavaan kokoon?
...jotain MuTu tietoa olis, että 164:n olis parempi kuin 165 lohko
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Lukekaa muokattu aloitusviesti!
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Vastaa Viestiin