Sierraa 95e:lle (e-max) + ruisku
Sierraa 95e:lle (e-max) + ruisku
Tossa aikaisemmin postailin koneswapin aiheesta ja nyt pitkään mietittyäni rojekti muuttui seuraavanlaiseksi ja tarkoitus olisi aloittaa 3 viikon kuluttua.
Moottori:
1.6 alakerta
1.6 kansi (koneistettu)
2l nokka
2.0 efi ruisku
peltisatsi
putkisto (väännätän jonkun 2,5" läpivirtaavilla vaimentimilla)
Sähköt uusiksi (piuhat hepettuneita ---> kaasarin sähköt jo vituillaan)
+ sytkän osat uusiksi (s.t-puola tulpat johdot)
Kartioviltteri
JA PITÄISI SAADA TUO TOIMIMAAN 95E:LLÄ tai AINAKIN 98E:llä... MITEN (MIKÄ KANSI ja mistä tietää onko terässeetit)?
2. kymysys:
Onko tuossa -89 laaseriraaserissa E-max kone?
Mitä tuo e-max käytännössä tarkoittaa? (kuullut jotain iskun pituudesta jne... sama kuin 2l moottoreissa?)
3. kymysys
Eikös mun tarttis uusia sytkäkin, jotta saan ruitskun pelittään. eli ottaa kaikki ruiskukoneen apulaitteet jostain doner-autosta (laturikin 70a)
... jes sais poistaa kaikki turhat piuhat...
Moottori:
1.6 alakerta
1.6 kansi (koneistettu)
2l nokka
2.0 efi ruisku
peltisatsi
putkisto (väännätän jonkun 2,5" läpivirtaavilla vaimentimilla)
Sähköt uusiksi (piuhat hepettuneita ---> kaasarin sähköt jo vituillaan)
+ sytkän osat uusiksi (s.t-puola tulpat johdot)
Kartioviltteri
JA PITÄISI SAADA TUO TOIMIMAAN 95E:LLÄ tai AINAKIN 98E:llä... MITEN (MIKÄ KANSI ja mistä tietää onko terässeetit)?
2. kymysys:
Onko tuossa -89 laaseriraaserissa E-max kone?
Mitä tuo e-max käytännössä tarkoittaa? (kuullut jotain iskun pituudesta jne... sama kuin 2l moottoreissa?)
3. kymysys
Eikös mun tarttis uusia sytkäkin, jotta saan ruitskun pelittään. eli ottaa kaikki ruiskukoneen apulaitteet jostain doner-autosta (laturikin 70a)
... jes sais poistaa kaikki turhat piuhat...
Viimeksi muokannut woozy83, 11 Huhti 2005 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Tuossa tietoa OHC koneista:
Poraukset x iskunpituus:
1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm
1,6 E-Max lohko on samankorkuinen kuin 2,0
Ja kyllähän noiden pitäis 95 toimia, ainakin jos kannesta löytyy venttiileille teräs jakkarat.
Poraukset x iskunpituus:
1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm
1,6 E-Max lohko on samankorkuinen kuin 2,0
Ja kyllähän noiden pitäis 95 toimia, ainakin jos kannesta löytyy venttiileille teräs jakkarat.
Ja mistäs näkee, että onko tuo E-max? vuosimallista? Lohkon kyljestä (160 vs. 165). Onko samat kannet?lalli69 kirjoitti:Tuossa tietoa OHC koneista:
Poraukset x iskunpituus:
1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm
1,6 E-Max lohko on samankorkuinen kuin 2,0
Ja kyllähän noiden pitäis 95 toimia, ainakin jos kannesta löytyy venttiileille teräs jakkarat.
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
mites kansien kanssa. Onko venoille teräskehdot?lalli69 kirjoitti:Jos merkintä 164 tai 165 niin sitten on E-Max
(tämä ei ole 100% tieto)
Ruiskun asennus hmmm: Muuta kuin sytytyksen osien vaihto? Sopiiko 4-piste efi:n imusarja bolt-on?
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Teräs seetien olemassaolosta ei ole tietoa.woozy83 kirjoitti: mites kansien kanssa. Onko venoille teräskehdot?
Ruiskun asennus hmmm: Muuta kuin sytytyksen osien vaihto? Sopiiko 4-piste efi:n imusarja bolt-on?
Tarkaa syytä en tiedä, mutta jotenkin tuntuu kaikki karttavan tuota E-Max konetta...

Ruisku pitäis muuten sopia, mutta kanavia joutuu suurentamaan.
Muuten kannattais laittaa suoraan is:n kansi, mutta se ei oikein istu tuohon E-Maxin poraukseen.
1.6 koneen virittämiseen e-max on ihanteellinen aihio.
ku lykkää sinne 2 litrasen männät ni avot onkin 2l ohc 1.6:sen kuorissa
autodata ainakin väittää että kaikki fordin ohc koneet kestää käyttää 95 bensaa
is-ruuttaa varten niihin kanavien yläreunoihin täytyy ainakin tehdä lovet suuttimia varten(ei paha homma)
ku lykkää sinne 2 litrasen männät ni avot onkin 2l ohc 1.6:sen kuorissa
autodata ainakin väittää että kaikki fordin ohc koneet kestää käyttää 95 bensaa
is-ruuttaa varten niihin kanavien yläreunoihin täytyy ainakin tehdä lovet suuttimia varten(ei paha homma)
Joo taas tätä samaa jahkaamista noista oktaaniluvuista. Eli kaikki -80 eteenpäin fordin koneet pelaa 95okt. löpöllä. Lukuunottamatta KE-Jetronic ecceriä 8/80-12/85 tyypillä LNA ja 1/86-7/90 tyypillä LNB jotka vaatii 98okt. Osassa minimi oktaani on jopa 91. Tästähän oli juuri vähän aikaa sitte topic. Kun ilmeisesti monet sekottaa ton oktaaniluvun tärkeyden tohon lyijyttömään bensaan jota suurin osa vanhemmista fordeista kaipaa. Tai toisin sanoen lyijyn korvaavaa lisäainetta bensan sekaan. Eli tolla oktaaniluvulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Ainoa ero niitten käytöllä on pieni kulutus ja teho ero.
Yleisesti ohc koneissa joissa voi käyttää jatkuvasti lyijytöntä on merkintä sylinteri kannessa 4.tulpan kohdalla
1.6L: M,MM tai NN
1.8L: S tai SS
2.0L: P,PP,R tai RR
Kaikissa ohc moottoreissa joissa on vahvennetut venttiili-istukat on valkoinen F jakopään kannen yläosassa.
Kaikissa Dohc koneissa voidaan käyttää jatkuvasti lyijytöntä eikä niissä ole merkintöjä.
V6 moottorit joissa voidaan käyttää jatkuvasti lyijytöntä voidaan tunnistaa sylinterikannen pakolaipan keskelle meistetystä kirjaimesta
2.3L: B tai F
2.4L: Kaikki mallit
2.8L:D tai E
2.9L: kaikki mallit
Valencia moottoreissa joissa voi käyttää lyijytöntä on merkki VG tai CL sylinterikannen takapäässä.
CVH moottoreissa joissa voi käyttää lyijytöntä on merkintä LPG sylinterikannessa 1.sylinterin pakokanavan kohdalla.
Koneissa jotka eivät kuulu edellä mainittuihin pitää käyttää lyijyn korvaavaa lisäainetta joko joka tankkauskerralla tai joka neljännellä koneen tyypistä riippuen.
Jos jotakuta kiinnostaa tarkemmin tietää oman koneen kohdalla tilanne niin pistää tänne koneen tyypin niin katon kirjasta mitä siinä sanotaan.
Yleisesti ohc koneissa joissa voi käyttää jatkuvasti lyijytöntä on merkintä sylinteri kannessa 4.tulpan kohdalla
1.6L: M,MM tai NN
1.8L: S tai SS
2.0L: P,PP,R tai RR
Kaikissa ohc moottoreissa joissa on vahvennetut venttiili-istukat on valkoinen F jakopään kannen yläosassa.
Kaikissa Dohc koneissa voidaan käyttää jatkuvasti lyijytöntä eikä niissä ole merkintöjä.
V6 moottorit joissa voidaan käyttää jatkuvasti lyijytöntä voidaan tunnistaa sylinterikannen pakolaipan keskelle meistetystä kirjaimesta
2.3L: B tai F
2.4L: Kaikki mallit
2.8L:D tai E
2.9L: kaikki mallit
Valencia moottoreissa joissa voi käyttää lyijytöntä on merkki VG tai CL sylinterikannen takapäässä.
CVH moottoreissa joissa voi käyttää lyijytöntä on merkintä LPG sylinterikannessa 1.sylinterin pakokanavan kohdalla.
Koneissa jotka eivät kuulu edellä mainittuihin pitää käyttää lyijyn korvaavaa lisäainetta joko joka tankkauskerralla tai joka neljännellä koneen tyypistä riippuen.
Jos jotakuta kiinnostaa tarkemmin tietää oman koneen kohdalla tilanne niin pistää tänne koneen tyypin niin katon kirjasta mitä siinä sanotaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Onko sylinteriputkissa niinpaljon paksuutta, että voi porata vastaavaan kokoon?evolution kirjoitti:1.6 koneen virittämiseen e-max on ihanteellinen aihio.
ku lykkää sinne 2 litrasen männät ni avot onkin 2l ohc 1.6:sen kuorissa
autodata ainakin väittää että kaikki fordin ohc koneet kestää käyttää 95 bensaa
is-ruuttaa varten niihin kanavien yläreunoihin täytyy ainakin tehdä lovet suuttimia varten(ei paha homma)
...jotain MuTu tietoa olis, että 164:n olis parempi kuin 165 lohko