Focuksen HC-arvot 159!
Focuksen HC-arvot 159!
eli katsastin -99 1.6 focuksen tänään, hc-arvo tyhjäkäynnillä (joutokäynti) 159 ja sallittu rajahan on 100.
Mikäs helvetti on vikana?
Vienkö korjaamoon ja onko hintatietoa kyseisen korjauksen hinnasta?
Itse kun olen tällainen rähmäkäpälä eikä auton korjaus taitu!
iso kiitos!
Mikäs helvetti on vikana?
iso kiitos!
Re: Focuksen HC-arvot 159!
ollaan töissä vaihettu viimisen kuukauden aikana kansia ja lohkoja focuksiin ku ne ei yksinkertaisesti kestä jos on paljon ajettu tai no zetekkiin kumminkii, tarkotan et ne on kulunu loppuunvookus kirjoitti:eli katsastin -99 1.6 focuksen tänään, hc-arvo tyhjäkäynnillä (joutokäynti) 159 ja sallittu rajahan on 100.
Mikäs kuuma paikka on vikana?
iso kiitos!
Eikö niitä voisi muka korjata/koneistaa???henu kirjoitti: ollaan töissä vaihettu viimisen kuukauden aikana kansia ja lohkoja focuksiin ku ne ei yksinkertaisesti kestä jos on paljon ajettu tai no zetekkiin kumminkii, tarkotan et ne on kulunu loppuun
Kannattaa auto viedä ekaks korjaamolle luetuttamaan vikakoodit. Voihan vika olla vaan ilmavuoto tai MAF? Täälläpäin ne ei aina ota edes maksua vikakoodien luvusta kunhan lupaa viedä auton huoltoon sinne.
yleensä tulee halvemmaks vaihtaa uus kun alkaa koneistamaan vanhaa. hyvä esimerkki löytyy opelilta. jos ecotecissä katkee jakohihna niin tehtaalta kansi maksaa muistaaks ne 2000€ ja rapia kokonainen vaihto kone maksaa 3000€ rapiat. koko kone "helpompi" vaihtaa kun pelkkä kansi, siis ajallisesti.
EDIT: kannattaa kokeilla ilmamäärä mittarin langan putsausta. vaikuttaa Hc-arvoon
EDIT: kannattaa kokeilla ilmamäärä mittarin langan putsausta. vaikuttaa Hc-arvoon
Jep, taidan jättää imusarjat ja maffit kaverille katsottavaksi! enhän mä edes tiedä missä on imusarja, arvaus on kyllä hyvä! täytyypä nuo viikonloppuna tsekata!overboost kirjoitti: Ei noilla kilometreillä mitään mekaanista(toivottavasti) vikaa ole. Vuotaako pakoputki? Tarkasta konehuoneen imusarjaan liittyvat letkut. Onko murtumia? Ja sit MAF:in lankojen puhdistus esim. elektoniikkaspraylla.
Öljyt vaihdettu 7000 km:ä sitten euromasterilla. siitä ei ole hajuakaan mitä sisällä on?! Mitenkäs ne muut laatuöljyt sitten "satuttaa" tuota konetta?lapazu kirjoitti:Jälleen kerran ne öljyt, ne öljyt... Onko sisällä jotain muuta kuin Fordin 5W-30 laatua? Jos on, päästöongelmat saa siinä sitten kaupanpäälle. Jos öljyt on oikein, sitten ei täältä muita vinkkejä irtoa.
-
Kait imuilmavuoto tai lambda-anturi rikki?

Kyllä kait nuo Zetecit kestää aika pitkään, itsellä kokemusta kyllä vain 250tkm, kunnes pistin vaihtoon?ollaan töissä vaihettu viimisen kuukauden aikana kansia ja lohkoja focuksiin ku ne ei yksinkertaisesti kestä jos on paljon ajettu tai no zetekkiin kumminkii, tarkotan et ne on kulunu loppuun

No onkos teillä siellä töissä nurkat pullollaan viallisia zetekkejä?henu kirjoitti: ollaan töissä vaihettu viimisen kuukauden aikana kansia ja lohkoja focuksiin ku ne ei yksinkertaisesti kestä jos on paljon ajettu tai no zetekkiin kumminkii, tarkotan et ne on kulunu loppuun
Voisin ostaa muutaman..

jos jotain jää ni se lähetetäään tehtaalle takasBootsi kirjoitti: No onkos teillä siellä töissä nurkat pullollaan viallisia zetekkejä?
Voisin ostaa muutaman..![]()
![]()

Minun 1.6 vm 2000 focuksella oli ajettu viime keväänä 96tkm kun huomasin, että öljynpainevalo vilkahti. Kiireen vilkkaa tarkastin öljyt, tikku ei edes kastunut.. lisäsin moottoriin 3,5(!) litraa öljyä. Otin yhteyttä ford-liikkeeseen ja ruvettiin etsimään vikaa. Ford-liikkeessä ei muuta kuin katsottiin löytyykö vikakoodeja ja mitattiin ohivuodot. "Kaikki on kunnossa" sanottiin minulle.. Aloitin öljyjen tarkkailemisen ja totesin yhdessä ford-liikkeen jälkimarkkinointipäällikön kanssa, että öljyä kuluu 0,6l/1000km!!! Todettiin usealla 1000 km:n ajojaksolla joiden jälkeen laskettiin kulutuksen keskiarvo. Kulutus oli reilusti yli tehtaan asettaman rajan (0,4l/1000km). HC arvot olivat ~200 tietämillä. Mitattiin useasti Ford-liikkeessä. Siitä huolimatta sekä kyseinen liike, että Fordin maahantuoja viittasivat kintaalla asialle, koska kyseessä oli niin vanha auto. Sekään ei auttanut, vaikka olin huollattanut aina merkkiliikkeessä autoani. Korjausehdotukset olivat uusi moottori hieman yli 3000 € tai epävarmempi nostimien kumien vaihto mikä olisi maksanut ~800 €. Kumien vaihdosta minulle todettiinkin, että tuskin se kumminkaan auttaa..Arska123 kirjoitti:Mikähän paikka moottorissa on loppuunkulunut noilla kilometreillä???
Kuluttaja-asiamies oli sitä mieltä, että joudun auton iän vuoksi maksamaan korjauksesta vähintään puolet ja aikaa päätöksen saamiseen menisi noin vuosi.. Oli jo marraskuu ja auto piti saada katsastetuksi seuraavan 4 kk:n aikana, joten ei olisi ollut aikaa odotella päätöstä.
Vein auton eräälle korjaamolle, jossa kansi otettiin pois. Kolmossylinteri oli soikea!!!. Männän ylä- ja alareunassa oli kiiltävät kohdat joista öljy oli puhaltanut ylös, muuten kaikkien mäntien laet olivat erittäin karstassa. Niinpä autooni vaihdettiin tehdasuusi puolimoottori. Vaihtoa ei todellakaan tehty Ford-liikkeessä.
Tiedän lisäkseni toisen samanikäisen auton, missä on 1,6l moottori. Sillä oli ajettu 98tkm kun öljynkulutus oli alkanut. Siihenkin vaihdettiin moottori.
-ei enää fordeja minulle-