2.0 OHC TIC moottori projektia
2.0 OHC TIC moottori projektia
Foorumeissa ei ole minkäänlaista projekti osiota, joten laitan tämän sit tänne. Tekniikkaanhan se tämäkin kyll oikeastaan kuuluu.
Eli rakenteilla 2.0 turbo motti sierraan, josta yritän laittaa tuonne alla oleville sivuille päiväkirjaa sen mukaan kun ehdin.
http://personal.inet.fi/koti/eemeli/eemeli.htm
Pistän tämän tänne että porukka saa ottaa vapaasti kantaa, myös negatiivista palautetta otetaan vastaan, antaa vinkkejä ja ohjeita tarpeen vaatiessa.
Eli rakenteilla 2.0 turbo motti sierraan, josta yritän laittaa tuonne alla oleville sivuille päiväkirjaa sen mukaan kun ehdin.
http://personal.inet.fi/koti/eemeli/eemeli.htm
Pistän tämän tänne että porukka saa ottaa vapaasti kantaa, myös negatiivista palautetta otetaan vastaan, antaa vinkkejä ja ohjeita tarpeen vaatiessa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Vai että siell olis projekti osio... pitääpäs harkita liittymistä. 

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Tuli tässä mieleen että paljonkohan tehoa/vääntöä tuo normi type-9 5-lovinen laatikko kestää? entäs perä? vetarit? kardaani?
Ei haluttas tehdä mitään prosentti hirmua... mutta pakkohan ne on vaihtaa jos eivät kestä.
Toi cossun vauhtipyörä,kytkin ja asetelmahan sopii suoraan tohon type-9 lodjuun? jos se nyt varmuuden varalta tulee laitettua se cosan kampura.
Ei haluttas tehdä mitään prosentti hirmua... mutta pakkohan ne on vaihtaa jos eivät kestä.
Toi cossun vauhtipyörä,kytkin ja asetelmahan sopii suoraan tohon type-9 lodjuun? jos se nyt varmuuden varalta tulee laitettua se cosan kampura.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
cossun vauhtipyörä 9.pultilla kiinni ja cosan vauhtipyörä/asetelma ei sovi isomman halkasijan takia type-9 kytkinkoppaan.jotkut ottanu kykäkopan sisäreunoista pois ja muuttanu startin paikkaa,mutta jonnin verran työtä tuossa.
hyvässä kunnossa olevat laatikko,perä ja vetarit pitäs 350hv/400nm kestää.
jotkut kyllä isomillaki tehoilla/väännöillä ajellu,mutta se on sit ajotavasta ja tuurista kiinni kestääkö.
hyvässä kunnossa olevat laatikko,perä ja vetarit pitäs 350hv/400nm kestää.
jotkut kyllä isomillaki tehoilla/väännöillä ajellu,mutta se on sit ajotavasta ja tuurista kiinni kestääkö.
Ei millään pahalla mutta kannattaa lukea lause loppuun enne vastausta.
Taisin mainita että: "jos se nyt varmuuden varalta tulee laitettua se cosan kampura."
Tiedän kyllä miten ne kiinnitykset poikkeaa, mutta olikin epäselvää sopisko se vauhtipyörä+kytkin sinne type-ninen kopan sisää.
hmm... Jospa sitä sitten sorvissa pyöräyttäis 2.0 ohc kokoisen teräs limpun cossun kiinnityksillä ja käyttäis tasapainotukses, eipä tulis sovittelu ongelmaa.

Tiedän kyllä miten ne kiinnitykset poikkeaa, mutta olikin epäselvää sopisko se vauhtipyörä+kytkin sinne type-ninen kopan sisää.
hmm... Jospa sitä sitten sorvissa pyöräyttäis 2.0 ohc kokoisen teräs limpun cossun kiinnityksillä ja käyttäis tasapainotukses, eipä tulis sovittelu ongelmaa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
[quote="Eemeli"]Ei millään pahalla mutta kannattaa lukea lause loppuun enne vastausta.
Taisin mainita että: "jos se nyt varmuuden varalta tulee laitettua se cosan kampura."
Tiedän kyllä miten ne kiinnitykset poikkeaa, mutta olikin epäselvää sopisko se vauhtipyörä+kytkin sinne type-ninen kopan sisää.
eikös me kumpikin myös mainittu ettei sovi t9 kykäkoppaan toi cosan vauhtis ja kykäasetelma

Tiedän kyllä miten ne kiinnitykset poikkeaa, mutta olikin epäselvää sopisko se vauhtipyörä+kytkin sinne type-ninen kopan sisää.
eikös me kumpikin myös mainittu ettei sovi t9 kykäkoppaan toi cosan vauhtis ja kykäasetelma
Joo, niin teitte. Kiitos siitä.
Pisti vaa silmää kun molemmat alkaa selittää sen limpun sopivuudesta siihen kampuraan...
Pisti vaa silmää kun molemmat alkaa selittää sen limpun sopivuudesta siihen kampuraan...
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
hommaa cosan kytkinkoppa ja pulttaa se siihen vakio lootaan kiinni...(uudet reiät joutuu koppaan poramaan)
tai pistä nelivaihteinen loota (kesti omassa +400hv ja +500nm perässä hyvin)
type9:ssä ei mennyt vaihteet päälle kun antoi happea... eikä ne päällä suostuneet pysymäänkään...
tai pistä nelivaihteinen loota (kesti omassa +400hv ja +500nm perässä hyvin)
type9:ssä ei mennyt vaihteet päälle kun antoi happea... eikä ne päällä suostuneet pysymäänkään...
-88 sierra cosworth
-70 escort mk1 cosworth (projekti)
+pari bemaria
-70 escort mk1 cosworth (projekti)
+pari bemaria
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
millasella ajolla type-9 rupes antautuun noilla luvuillamettis kirjoitti:hommaa cosan kytkinkoppa ja pulttaa se siihen vakio lootaan kiinni...(uudet reiät joutuu koppaan poramaan)
tai pistä nelivaihteinen loota (kesti omassa +400hv ja +500nm perässä hyvin)
type9:ssä ei mennyt vaihteet päälle kun antoi happea... eikä ne päällä suostuneet pysymäänkään...

Oma type 9 ei nikotellut kuin kerran 285hv/490Nm/1,2bar(kytkin alkoi luistamaan 1,7 kohdalla) koneen perässä(katosi vaihdossa3:nen) muuten toimi erittäin hienosti.
Ahvenistolla kävin seuraavalla type 9 kanssa ja koneessa oli +300,muuten toimi hienosti mutta oli hitaampi vaihtaa kuin edellinen.
Ahvenistolla kävin seuraavalla type 9 kanssa ja koneessa oli +300,muuten toimi hienosti mutta oli hitaampi vaihtaa kuin edellinen.
gti golo palloilija
En taida raaskia luopua.mettis kirjoitti:eemeli, et sattuis myymään tota ahtimen suppiloa? esco projektini kaipailis tollasta...
Kaveri tuon sorvas cnc-koneella 300mmx300mmx300mm alumiini kuutiosta.
Pitäs ite viel sorvata tuohon päähän sopiva laippa että saa tuohon suulle verkko->suodatinkangas->verkko yhdistelmän, et pysys ne västäräkit pois tuolt siipien välistä.

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Tokihan se t5 olis paras tuommoisen koneen perään, mutta tahtovat olla aika hinnoissa ja löytäminen tiukassa.
Tuollainen 4v:kin olis tuossa tallin nurkassa irrallaan, mutta taitaa olla jo turhan sorvattu kun on tuossa jäärata autossa ollut(tullu aina laitettua se pykälä päälle oli kytkin pohjassa taikka sitten ei
). Ja jotenkin ei miellytä toi 4vaihteinen... tietenki jos ajomukavuuksista tinkis nii ehkä sit. Kestävin vakio lootahan se 4-v kuitenkin kuulemma on.
Luulen kuitenkin että tulee ainakin ensin kokeiltua tuota type-9 lootaa miten se kestää. Eipähän pääse katsastusmieskään kirjoittelemaan prosentteja laatikosta.
Mistä se muuten niitä pystyy nyt sitten kirjoittaan? siis niitä prosentteja. Kattelin tuota prosenttilistaa mutta on vähän ympäripyöree tuon tekniikan osalta. Vai onko toi niin et se riippuu sit ihan inssistä et onko sil hyvä päivä.
Eli käsitin sen näin:
Ahdin ja cooleri: Ei prosentteja, koska eivät ole alkuperäisenä autossa olleet. Pakosarjasta ja putkistostahan se voi jotain kyl kirjoittaa.
Moottori: Ei prosentteja, koska lohko ja kansi tulee olemaan alkuperäiset(jos joutuu vaihtaa lohkon, menee lohkon sarjanumerotkin vaihtoon, siis entistä vastaavaksi
).
Moottorin ohjaus(hestec): Tulee jotain mutta paljonko??? Rek. otteen mukaan kaasarikone, mutta nyt jo ruiskut kyl paikoillaan.(totesikin inssi viimevuon et eikös tämän pitäis olla kaasari, kun pellin alle katsoi ja naurahti päälle
)
Jarrut(xr4): Tulee jotain mutta paljonko ??? siis pelkistä jarruista.
Taka-akseli(jos nyt sen cossun perän laittas): 10%
Imusarja: ???
kaikesta muustakin vaihdetustahan se voi alkaa kirjoitteleen prosentteja mutta toivottavasti ei.
Tuollainen 4v:kin olis tuossa tallin nurkassa irrallaan, mutta taitaa olla jo turhan sorvattu kun on tuossa jäärata autossa ollut(tullu aina laitettua se pykälä päälle oli kytkin pohjassa taikka sitten ei

Luulen kuitenkin että tulee ainakin ensin kokeiltua tuota type-9 lootaa miten se kestää. Eipähän pääse katsastusmieskään kirjoittelemaan prosentteja laatikosta.
Mistä se muuten niitä pystyy nyt sitten kirjoittaan? siis niitä prosentteja. Kattelin tuota prosenttilistaa mutta on vähän ympäripyöree tuon tekniikan osalta. Vai onko toi niin et se riippuu sit ihan inssistä et onko sil hyvä päivä.
Eli käsitin sen näin:
Ahdin ja cooleri: Ei prosentteja, koska eivät ole alkuperäisenä autossa olleet. Pakosarjasta ja putkistostahan se voi jotain kyl kirjoittaa.
Moottori: Ei prosentteja, koska lohko ja kansi tulee olemaan alkuperäiset(jos joutuu vaihtaa lohkon, menee lohkon sarjanumerotkin vaihtoon, siis entistä vastaavaksi

Moottorin ohjaus(hestec): Tulee jotain mutta paljonko??? Rek. otteen mukaan kaasarikone, mutta nyt jo ruiskut kyl paikoillaan.(totesikin inssi viimevuon et eikös tämän pitäis olla kaasari, kun pellin alle katsoi ja naurahti päälle

Jarrut(xr4): Tulee jotain mutta paljonko ??? siis pelkistä jarruista.
Taka-akseli(jos nyt sen cossun perän laittas): 10%
Imusarja: ???
kaikesta muustakin vaihdetustahan se voi alkaa kirjoitteleen prosentteja mutta toivottavasti ei.
Viimeksi muokannut Eemeli, 01 Huhti 2005 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Lueskelin tossa itsekkin aken sivuja ja sanottiin näin:
6§ 4.luku
Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
Eli varmaankin tulee siitä se 12%
6§ 4.luku
Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
Eli varmaankin tulee siitä se 12%
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Näin minäkin olen sen aina ymmärtänyt ennenkuin luin tuon lakipykälän.country sedan kirjoitti:Eipä ole tähän mennessä % puhaltimen asennuksesta menny. Kasvaneiden tehojen vaatimista oheislaitteista kylläkin, luonnollisesti.
Jos ei autossa ole alkuperäisenä ahdinta eikä cooleria eihän niistä voi laskea muutosprosentteja koska eihän niitä ole vaihdettu vaan lisätty.
Ja rekistrioteeseen olen kuullut et merkattaisiin vain että: Autoon on jälkiasennettu pakokaasuahdin.
Ken tietää? Mutta sittehän sen näkee mitä se inssi meinaa.

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG