2.0 OHC TIC moottori projektia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

2.0 OHC TIC moottori projektia

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Foorumeissa ei ole minkäänlaista projekti osiota, joten laitan tämän sit tänne. Tekniikkaanhan se tämäkin kyll oikeastaan kuuluu.

Eli rakenteilla 2.0 turbo motti sierraan, josta yritän laittaa tuonne alla oleville sivuille päiväkirjaa sen mukaan kun ehdin.

http://personal.inet.fi/koti/eemeli/eemeli.htm

Pistän tämän tänne että porukka saa ottaa vapaasti kantaa, myös negatiivista palautetta otetaan vastaan, antaa vinkkejä ja ohjeita tarpeen vaatiessa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

On projekti osio... Jäsenpuolella.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Vai että siell olis projekti osio... pitääpäs harkita liittymistä. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Tuli tässä mieleen että paljonkohan tehoa/vääntöä tuo normi type-9 5-lovinen laatikko kestää? entäs perä? vetarit? kardaani?

Ei haluttas tehdä mitään prosentti hirmua... mutta pakkohan ne on vaihtaa jos eivät kestä.

Toi cossun vauhtipyörä,kytkin ja asetelmahan sopii suoraan tohon type-9 lodjuun? jos se nyt varmuuden varalta tulee laitettua se cosan kampura.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Cossun vauhtipyörä ei sovi ohc kampuraan. Cossussa 7 pultilla ja ohc:ssa 6:lla kiinni. Eikä taida cosan vauhtipyörä mahtua ainakaan suoraan type 9:n sisälle.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

cossun vauhtipyörä 9.pultilla kiinni ja cosan vauhtipyörä/asetelma ei sovi isomman halkasijan takia type-9 kytkinkoppaan.jotkut ottanu kykäkopan sisäreunoista pois ja muuttanu startin paikkaa,mutta jonnin verran työtä tuossa.

hyvässä kunnossa olevat laatikko,perä ja vetarit pitäs 350hv/400nm kestää.
jotkut kyllä isomillaki tehoilla/väännöillä ajellu,mutta se on sit ajotavasta ja tuurista kiinni kestääkö.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Ei millään pahalla mutta kannattaa lukea lause loppuun enne vastausta. :) Taisin mainita että: "jos se nyt varmuuden varalta tulee laitettua se cosan kampura."

Tiedän kyllä miten ne kiinnitykset poikkeaa, mutta olikin epäselvää sopisko se vauhtipyörä+kytkin sinne type-ninen kopan sisää.

hmm... Jospa sitä sitten sorvissa pyöräyttäis 2.0 ohc kokoisen teräs limpun cossun kiinnityksillä ja käyttäis tasapainotukses, eipä tulis sovittelu ongelmaa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

[quote="Eemeli"]Ei millään pahalla mutta kannattaa lukea lause loppuun enne vastausta. :) Taisin mainita että: "jos se nyt varmuuden varalta tulee laitettua se cosan kampura."

Tiedän kyllä miten ne kiinnitykset poikkeaa, mutta olikin epäselvää sopisko se vauhtipyörä+kytkin sinne type-ninen kopan sisää.

eikös me kumpikin myös mainittu ettei sovi t9 kykäkoppaan toi cosan vauhtis ja kykäasetelma
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Joo, niin teitte. Kiitos siitä.

Pisti vaa silmää kun molemmat alkaa selittää sen limpun sopivuudesta siihen kampuraan...
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
mettis
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Maalis 2005 23:08
Paikkakunta: täällä jossain...

Viesti Kirjoittaja mettis »

hommaa cosan kytkinkoppa ja pulttaa se siihen vakio lootaan kiinni...(uudet reiät joutuu koppaan poramaan)
tai pistä nelivaihteinen loota (kesti omassa +400hv ja +500nm perässä hyvin)
type9:ssä ei mennyt vaihteet päälle kun antoi happea... eikä ne päällä suostuneet pysymäänkään...
-88 sierra cosworth
-70 escort mk1 cosworth (projekti)
+pari bemaria
mettis
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Maalis 2005 23:08
Paikkakunta: täällä jossain...

Viesti Kirjoittaja mettis »

eemeli, et sattuis myymään tota ahtimen suppiloa? esco projektini kaipailis tollasta...
-88 sierra cosworth
-70 escort mk1 cosworth (projekti)
+pari bemaria
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mettis kirjoitti:hommaa cosan kytkinkoppa ja pulttaa se siihen vakio lootaan kiinni...(uudet reiät joutuu koppaan poramaan)
tai pistä nelivaihteinen loota (kesti omassa +400hv ja +500nm perässä hyvin)
type9:ssä ei mennyt vaihteet päälle kun antoi happea... eikä ne päällä suostuneet pysymäänkään...
millasella ajolla type-9 rupes antautuun noilla luvuilla :roll:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Oma type 9 ei nikotellut kuin kerran 285hv/490Nm/1,2bar(kytkin alkoi luistamaan 1,7 kohdalla) koneen perässä(katosi vaihdossa3:nen) muuten toimi erittäin hienosti.
Ahvenistolla kävin seuraavalla type 9 kanssa ja koneessa oli +300,muuten toimi hienosti mutta oli hitaampi vaihtaa kuin edellinen.
gti golo palloilija
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

mettis kirjoitti:eemeli, et sattuis myymään tota ahtimen suppiloa? esco projektini kaipailis tollasta...
En taida raaskia luopua.

Kaveri tuon sorvas cnc-koneella 300mmx300mmx300mm alumiini kuutiosta.

Pitäs ite viel sorvata tuohon päähän sopiva laippa että saa tuohon suulle verkko->suodatinkangas->verkko yhdistelmän, et pysys ne västäräkit pois tuolt siipien välistä. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Tokihan se t5 olis paras tuommoisen koneen perään, mutta tahtovat olla aika hinnoissa ja löytäminen tiukassa.

Tuollainen 4v:kin olis tuossa tallin nurkassa irrallaan, mutta taitaa olla jo turhan sorvattu kun on tuossa jäärata autossa ollut(tullu aina laitettua se pykälä päälle oli kytkin pohjassa taikka sitten ei :twisted: ). Ja jotenkin ei miellytä toi 4vaihteinen... tietenki jos ajomukavuuksista tinkis nii ehkä sit. Kestävin vakio lootahan se 4-v kuitenkin kuulemma on.

Luulen kuitenkin että tulee ainakin ensin kokeiltua tuota type-9 lootaa miten se kestää. Eipähän pääse katsastusmieskään kirjoittelemaan prosentteja laatikosta.

Mistä se muuten niitä pystyy nyt sitten kirjoittaan? siis niitä prosentteja. Kattelin tuota prosenttilistaa mutta on vähän ympäripyöree tuon tekniikan osalta. Vai onko toi niin et se riippuu sit ihan inssistä et onko sil hyvä päivä.

Eli käsitin sen näin:

Ahdin ja cooleri: Ei prosentteja, koska eivät ole alkuperäisenä autossa olleet. Pakosarjasta ja putkistostahan se voi jotain kyl kirjoittaa.

Moottori: Ei prosentteja, koska lohko ja kansi tulee olemaan alkuperäiset(jos joutuu vaihtaa lohkon, menee lohkon sarjanumerotkin vaihtoon, siis entistä vastaavaksi :wink: ).

Moottorin ohjaus(hestec): Tulee jotain mutta paljonko??? Rek. otteen mukaan kaasarikone, mutta nyt jo ruiskut kyl paikoillaan.(totesikin inssi viimevuon et eikös tämän pitäis olla kaasari, kun pellin alle katsoi ja naurahti päälle :D )

Jarrut(xr4): Tulee jotain mutta paljonko ??? siis pelkistä jarruista.

Taka-akseli(jos nyt sen cossun perän laittas): 10%

Imusarja: ???

kaikesta muustakin vaihdetustahan se voi alkaa kirjoitteleen prosentteja mutta toivottavasti ei.
Viimeksi muokannut Eemeli, 01 Huhti 2005 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

no prosetteja tulee sulle todennäkösesti:
Moottori 12%
taka-akselisto 10%
jarrut ??%
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

ZyaS kirjoitti:no prosetteja tulee sulle todennäkösesti:
Moottori 12%
taka-akselisto 10%
jarrut ??%
Kerroppa, miksi menee moottorista 12%, jos lohko ja kansi on alkuperäisiä? Muutama prosentti voi ruiskusta ja jarruista tulla.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

turbon asennus rinnastetaan aina moottorin vaihtoon
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

evolution kirjoitti:turbon asennus rinnastetaan aina moottorin vaihtoon
Jaa,mulla on merkitty otteeseen vain laatikko(oli aut.)9% eikä koneesta mitään vaikka turbolle leimattu viime syksynä helsingissa.
gti golo palloilija
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

jännä juttu ku se lukee ihan siinä laki tekstissäkin.

ollu varmaan inssillä hyvä päivä :D
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

tää on tätä konttorikohtasta juttua,toisessa paikassa katellaan eri lailla ku toisessa.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Lueskelin tossa itsekkin aken sivuja ja sanottiin näin:

6§ 4.luku

Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.

Eli varmaankin tulee siitä se 12%
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Eipä ole tähän mennessä % puhaltimen asennuksesta menny. Kasvaneiden tehojen vaatimista oheislaitteista kylläkin, luonnollisesti.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

country sedan kirjoitti:Eipä ole tähän mennessä % puhaltimen asennuksesta menny. Kasvaneiden tehojen vaatimista oheislaitteista kylläkin, luonnollisesti.
Näin minäkin olen sen aina ymmärtänyt ennenkuin luin tuon lakipykälän.
Jos ei autossa ole alkuperäisenä ahdinta eikä cooleria eihän niistä voi laskea muutosprosentteja koska eihän niitä ole vaihdettu vaan lisätty.
Ja rekistrioteeseen olen kuullut et merkattaisiin vain että: Autoon on jälkiasennettu pakokaasuahdin.

Ken tietää? Mutta sittehän sen näkee mitä se inssi meinaa. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
mettis
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Maalis 2005 23:08
Paikkakunta: täällä jossain...

Viesti Kirjoittaja mettis »

pyydä sitä sorvaamaan uusi suppilo, niin ostan sen pois......
-88 sierra cosworth
-70 escort mk1 cosworth (projekti)
+pari bemaria
Vastaa Viestiin