Mikä kestävämpi kansi 2.0i Doch sierraan

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Mikä kestävämpi kansi 2.0i Doch sierraan

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Aiheen mukaista vastausta tarvitaan
Mikä olisi Siis 2.0i kat Doch sierraan parempi ja kestävämpi/Toimiva kansi kuin vakio mitkä halkeilee..
Ite olen ropannut Ohc riesoja ja nyt tuli sitten aika vaihtaa Doch:ilaisiin
No niinkuin aina niin kantapään kautta mennään myös tänäkin vuonna..
Kiitos etukäteen..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Eipä siihen mitään vakiota kummempaa taida löytyä.. Rs2000:sen ekkerin kansi menee kyllä sovittamalla ja tehoa tulee vähän lisää, mutta onko se sen kestävempi sitä en tiedä ja leimaankaan tuota katti sierraa sillä ei sitten enää saa. Parasta vain kun ei anna sille kannelle syytä haljeta, eli ei anna koneen keittää ja jälkikäyttää aina konetta hetken (varsinkin näin kesäkuumilla) ennen sammutusta niin ehtii lämmöt tasaantua, jolloin ei pitäisi kannenkaan haljeta :wink:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Kannen vaihdossa ei tule yhtikäs mitään ongelmia leimalla. Täysin laillista vaihtaa uudemman moottorin kansi vanhempaan. Koittaa nyt pikkasen rajoittaa sitä huuhaa tietoa.
Kansi menee heittämällä vielä paikalleen, mutta imusarjan ja nippeliä joutuu tekemään uusiksi eli työtä riittää ja hintaa tulee.

Halvin, kestävin, järkevin ratkaisu on vaihtaa 2.3L 16v dohc moottori. 150hv tehoa ja vääntöä n.200nm ja erittäin matalilla kierroksilla 4-sylinteriseksi vapariksi. Uusia täydellisiä moottoreita saa halvalla ja nettivaraosassakin juuri näkyy olevan 1200e yksi myynnissä. Rs 2000 vakio nokka-akselit kun tuohon vaihtaaa niin tulee pari kilowattia lisää(10hp).

Mitä vakio kannen kestävyyteen tulee niin itsellä ei ole ollut yhdessäkään 2.0i 8v dohc mitään ongelmia. Tälläkin hetkellä on pihassa 322tkm ajettu riesa ja 383tkm ajettu moottori scorpiossa. Kummassakaan ei ole ongelmia. Olen toki kuullut kaikenlaista, mutta koneessahan se vika täytyy aina jolla, jos sitä käytetää väärin. :roll:
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Ares kirjoitti:Kannen vaihdossa ei tule yhtikäs mitään ongelmia leimalla. Täysin laillista vaihtaa uudemman moottorin kansi vanhempaan.
Onko tosiaan näin, minä olen elänyt siinä uskossa ettei tuota kannen vaihtoa saa tehdä enää vähäpäästöiseen sierraan. Ainakaan ilman sitä älyttömän kallista päästömittaustodistusta, mutta jos se kerran noin on niin en väitä vastaan. :)
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

2.0 Scorpion kansi menee heittämällä. Ite sen jostaki metätän itelle ja laitan kiinni tohon. Samalla vois vaihtaa ku alkaa tekee kansiremppaa... samalla vaihtaa kannen ;D Ite en ainakaa mitää ilimottele minnekkää.. pitäs sen päästöistä mennä läpi jos on ehjät tiivisteet kannessa. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Riesa2.0 kirjoitti: Onko tosiaan näin, minä olen elänyt siinä uskossa ettei tuota kannen vaihtoa saa tehdä enää vähäpäästöiseen sierraan. Ainakaan ilman sitä älyttömän kallista päästömittaustodistusta, mutta jos se kerran noin on niin en väitä vastaan. :)
Ares on nyt ihan mettässä.. jos dokkilaisen päälle pistetään erilainen kansi esim 16V ei moottori enää täytä vähäpäästöisyyden määritelmiä ellei toisin todisteta, esim maahantuojan todistus tai vtt mittaus tms. ja 16 naulaisen kannen vaihtaminen rinnastetaat moottorinvaihtoon teknisten vaatimusten osalta..
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Ahaa.. :o itellä tulossa jo yks 16V kansi, tossa kuun lopussa. :) Pääsee vaiihto-hommiin sitte, kun kaikki tarvittava on hallussa. Sitte kai joutuu katastukseen laittaa vakiokannen paikalleen, jos ei päästömittauksista mene läpi. :roll:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

ei kyse nyt ole katsastuksen aikaisesta päästömittauksesta vaan auton päästötasosta joka on IHAN eri asia.. ford voi hyvinkin kirjoittaa lapun että tuolla kannella auto säilyy vähäpäästöisenä, kysyppä heiltä.
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Pieni muistivirhe ilmeisesti, mutta kansi vaan vaihtoon ja sanoo konttorilla, että koko moottori on uudemmasta vähäpäästöisestä. He tarkastavat sen rekkari tai runkonumeron perusteella ja sehän pitäisi riittää. Jos jostain kumman syystä ei riitä niin konttori vaihtoon tai vinkumaan lappuja fordilta.
Ei tästä liian vaikeeta kannata tehä ;)

Eihä se oo muutako osat kii ja koittamaan konttorille ja voihan siitä venakopasta ajella tekstit pois, jos ei vaikka katsari huomaisi :lol:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tai tehdä kuten kaveri teki ooppelille, ja sanoa että pelkkä venttiilikoppa on vaihdettu vaan hienompaan... :D
Focus 1.0 edition a6 2017
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

jaska74 kirjoitti:tai tehdä kuten kaveri teki ooppelille, ja sanoa että pelkkä venttiilikoppa on vaihdettu vaan hienompaan... :D
Aika paha :lol: :lol:
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

kukin taaplaa tyylillään. itse en haluais olla osallisena kolarissa tms autolla jota on viritetty vaihtamalla esim kansi eikä ole asianmukaisesti muutoskatsastettu.

helpointa tuohon on ostaa kokonainen 2,3-16v moottori joita vielä on kaupan maailmalla..
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

samiharju kirjoitti:helpointa tuohon on ostaa kokonainen 2,3-16v moottori joita vielä on kaupan maailmalla..

saako sen leimaan "heittämällä" vai pitääkö puolet muistakin osista vaihdella? (laatikko, jarrut jne jne)
Focus 1.0 edition a6 2017
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

laatikko sopii dokkilaisesta, jarrut pitää joka tapauksessa päivittää jos teho nousee yhtään alkuperäisestä; sierran tapauksessa 260mm etujarrut (V6/abs mallin) ja taakse v6/abs levyt tai 10" rummut riittävät aina 180hp ja 3,62 litraan asti. 2.3-16V on muistaakseni 147hp tehoinen.

jarruista ei mene prosentteja, koneesta menee 14%. jos laatikonkin vaihtaa siitä lisää 8%.
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus. moottorista kannattaa pyytää ostohetkellä kuitti tms selvitys sillä AKE vaatii nykyään moottorista alkuperäselvityksen.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

samiharju kirjoitti:lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus.
tätä juuri ajoin takaa. tänks infosta.

harmi vaan että tollasen koneen hinnalla saa 3 dokki sierraa...
Focus 1.0 edition a6 2017
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Nettivaraosassa olis 1200e ja sillä hintaa saa toistaiseksi ehkä yhden perus hyvän vm.90-93 dohc riesan. Siitä vaan ostamaan. Iteki haaveillu laittavani tollasen käyttikseen...
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

samiharju kirjoitti:lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus. moottorista kannattaa pyytää ostohetkellä kuitti tms selvitys sillä AKE vaatii nykyään moottorista alkuperäselvityksen.
Jos on purettavasta autosta , niin rekisteriote riittänee kuitiksi josta ilmenee tarvittavat tiedot?
XR3i
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Noh täytyy sitten varmaan laittaa tollanen 16venanen kone sinne.Kun aikaa ja rahaa vaan löytyis,No kaipa toi vakio kone kestää ku se menee neitini käyttöön ni ei viitti monia hevosia haalii enempää,Putkisto,Vapari ja peltisatsi riittänee toistaiseksi..

Kiitos kaikille rakentavasta informationista ja hyvää kesän jatkoa kaikille :D :D :D :lol: :lol: :lol:
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Mitä muute pitää ottaa huomioon, kun vaihtaa 8v dohc sierraan scorpion 16v dohc -kannen. Siinä ilmeisesti ainakin vesikierto eripuolella, että onko miten ahasta sitte sen kanssa? Ja mitä muuta piäs huomioida/tietää/ostaa uutta osaa?
Enskuun aikana kyseinen operaatio on edessä nii pitäs tietää tarkkaan mitä tekee ja mitä joutuu tekemään :)
Tai sitteppä sen näkkee ku saa osat itelle.
Viimeksi muokannut Mr_Who, 07 Heinä 2007 13:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

samiharju kirjoitti:lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus. moottorista kannattaa pyytää ostohetkellä kuitti tms selvitys sillä AKE vaatii nykyään moottorista alkuperäselvityksen.
Siis saako vähäpäästöiseen autoon(Sierra) vaihtaa vähäpäästöisen moottorin(2.3-16), mikä ko. malliin ei ole uutena saanut :?:
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

vähäpäästöiseen autoon saa laittaa vähäpäästöisen moottorin. saa toki olla uudempi tai vanhempi kunhan on vähäpäästöinen.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ja onhan muillakin valmistajilla vähäpäästöisiä koneita esim rb20det konetta on muistaakseni saanut vähäpäästöisenä :wink: :lol:
Escort 1.8 sport -97
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Toi datsunin kone ei nyt käy kun korkeintaan johonkin susukiin..
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

No kaverilla ei ollut kuin 18 detti mutta nissanin kone kuitenkin :lol:
Escort 1.8 sport -97
Vastaa Viestiin