Mikä kestävämpi kansi 2.0i Doch sierraan
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Mikä kestävämpi kansi 2.0i Doch sierraan
Aiheen mukaista vastausta tarvitaan
Mikä olisi Siis 2.0i kat Doch sierraan parempi ja kestävämpi/Toimiva kansi kuin vakio mitkä halkeilee..
Ite olen ropannut Ohc riesoja ja nyt tuli sitten aika vaihtaa Doch:ilaisiin
No niinkuin aina niin kantapään kautta mennään myös tänäkin vuonna..
Kiitos etukäteen..
Mikä olisi Siis 2.0i kat Doch sierraan parempi ja kestävämpi/Toimiva kansi kuin vakio mitkä halkeilee..
Ite olen ropannut Ohc riesoja ja nyt tuli sitten aika vaihtaa Doch:ilaisiin
No niinkuin aina niin kantapään kautta mennään myös tänäkin vuonna..
Kiitos etukäteen..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Eipä siihen mitään vakiota kummempaa taida löytyä.. Rs2000:sen ekkerin kansi menee kyllä sovittamalla ja tehoa tulee vähän lisää, mutta onko se sen kestävempi sitä en tiedä ja leimaankaan tuota katti sierraa sillä ei sitten enää saa. Parasta vain kun ei anna sille kannelle syytä haljeta, eli ei anna koneen keittää ja jälkikäyttää aina konetta hetken (varsinkin näin kesäkuumilla) ennen sammutusta niin ehtii lämmöt tasaantua, jolloin ei pitäisi kannenkaan haljeta 

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Kannen vaihdossa ei tule yhtikäs mitään ongelmia leimalla. Täysin laillista vaihtaa uudemman moottorin kansi vanhempaan. Koittaa nyt pikkasen rajoittaa sitä huuhaa tietoa.
Kansi menee heittämällä vielä paikalleen, mutta imusarjan ja nippeliä joutuu tekemään uusiksi eli työtä riittää ja hintaa tulee.
Halvin, kestävin, järkevin ratkaisu on vaihtaa 2.3L 16v dohc moottori. 150hv tehoa ja vääntöä n.200nm ja erittäin matalilla kierroksilla 4-sylinteriseksi vapariksi. Uusia täydellisiä moottoreita saa halvalla ja nettivaraosassakin juuri näkyy olevan 1200e yksi myynnissä. Rs 2000 vakio nokka-akselit kun tuohon vaihtaaa niin tulee pari kilowattia lisää(10hp).
Mitä vakio kannen kestävyyteen tulee niin itsellä ei ole ollut yhdessäkään 2.0i 8v dohc mitään ongelmia. Tälläkin hetkellä on pihassa 322tkm ajettu riesa ja 383tkm ajettu moottori scorpiossa. Kummassakaan ei ole ongelmia. Olen toki kuullut kaikenlaista, mutta koneessahan se vika täytyy aina jolla, jos sitä käytetää väärin.
Kansi menee heittämällä vielä paikalleen, mutta imusarjan ja nippeliä joutuu tekemään uusiksi eli työtä riittää ja hintaa tulee.
Halvin, kestävin, järkevin ratkaisu on vaihtaa 2.3L 16v dohc moottori. 150hv tehoa ja vääntöä n.200nm ja erittäin matalilla kierroksilla 4-sylinteriseksi vapariksi. Uusia täydellisiä moottoreita saa halvalla ja nettivaraosassakin juuri näkyy olevan 1200e yksi myynnissä. Rs 2000 vakio nokka-akselit kun tuohon vaihtaaa niin tulee pari kilowattia lisää(10hp).
Mitä vakio kannen kestävyyteen tulee niin itsellä ei ole ollut yhdessäkään 2.0i 8v dohc mitään ongelmia. Tälläkin hetkellä on pihassa 322tkm ajettu riesa ja 383tkm ajettu moottori scorpiossa. Kummassakaan ei ole ongelmia. Olen toki kuullut kaikenlaista, mutta koneessahan se vika täytyy aina jolla, jos sitä käytetää väärin.

Onko tosiaan näin, minä olen elänyt siinä uskossa ettei tuota kannen vaihtoa saa tehdä enää vähäpäästöiseen sierraan. Ainakaan ilman sitä älyttömän kallista päästömittaustodistusta, mutta jos se kerran noin on niin en väitä vastaan.Ares kirjoitti:Kannen vaihdossa ei tule yhtikäs mitään ongelmia leimalla. Täysin laillista vaihtaa uudemman moottorin kansi vanhempaan.

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
2.0 Scorpion kansi menee heittämällä. Ite sen jostaki metätän itelle ja laitan kiinni tohon. Samalla vois vaihtaa ku alkaa tekee kansiremppaa... samalla vaihtaa kannen ;D Ite en ainakaa mitää ilimottele minnekkää.. pitäs sen päästöistä mennä läpi jos on ehjät tiivisteet kannessa. 

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Ares on nyt ihan mettässä.. jos dokkilaisen päälle pistetään erilainen kansi esim 16V ei moottori enää täytä vähäpäästöisyyden määritelmiä ellei toisin todisteta, esim maahantuojan todistus tai vtt mittaus tms. ja 16 naulaisen kannen vaihtaminen rinnastetaat moottorinvaihtoon teknisten vaatimusten osalta..Riesa2.0 kirjoitti: Onko tosiaan näin, minä olen elänyt siinä uskossa ettei tuota kannen vaihtoa saa tehdä enää vähäpäästöiseen sierraan. Ainakaan ilman sitä älyttömän kallista päästömittaustodistusta, mutta jos se kerran noin on niin en väitä vastaan.
Ahaa..
itellä tulossa jo yks 16V kansi, tossa kuun lopussa.
Pääsee vaiihto-hommiin sitte, kun kaikki tarvittava on hallussa. Sitte kai joutuu katastukseen laittaa vakiokannen paikalleen, jos ei päästömittauksista mene läpi. 



Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Pieni muistivirhe ilmeisesti, mutta kansi vaan vaihtoon ja sanoo konttorilla, että koko moottori on uudemmasta vähäpäästöisestä. He tarkastavat sen rekkari tai runkonumeron perusteella ja sehän pitäisi riittää. Jos jostain kumman syystä ei riitä niin konttori vaihtoon tai vinkumaan lappuja fordilta.
Ei tästä liian vaikeeta kannata tehä
Eihä se oo muutako osat kii ja koittamaan konttorille ja voihan siitä venakopasta ajella tekstit pois, jos ei vaikka katsari huomaisi
Ei tästä liian vaikeeta kannata tehä

Eihä se oo muutako osat kii ja koittamaan konttorille ja voihan siitä venakopasta ajella tekstit pois, jos ei vaikka katsari huomaisi

laatikko sopii dokkilaisesta, jarrut pitää joka tapauksessa päivittää jos teho nousee yhtään alkuperäisestä; sierran tapauksessa 260mm etujarrut (V6/abs mallin) ja taakse v6/abs levyt tai 10" rummut riittävät aina 180hp ja 3,62 litraan asti. 2.3-16V on muistaakseni 147hp tehoinen.
jarruista ei mene prosentteja, koneesta menee 14%. jos laatikonkin vaihtaa siitä lisää 8%.
jarruista ei mene prosentteja, koneesta menee 14%. jos laatikonkin vaihtaa siitä lisää 8%.
Jos on purettavasta autosta , niin rekisteriote riittänee kuitiksi josta ilmenee tarvittavat tiedot?samiharju kirjoitti:lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus. moottorista kannattaa pyytää ostohetkellä kuitti tms selvitys sillä AKE vaatii nykyään moottorista alkuperäselvityksen.
XR3i
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Noh täytyy sitten varmaan laittaa tollanen 16venanen kone sinne.Kun aikaa ja rahaa vaan löytyis,No kaipa toi vakio kone kestää ku se menee neitini käyttöön ni ei viitti monia hevosia haalii enempää,Putkisto,Vapari ja peltisatsi riittänee toistaiseksi..
Kiitos kaikille rakentavasta informationista ja hyvää kesän jatkoa kaikille

Kiitos kaikille rakentavasta informationista ja hyvää kesän jatkoa kaikille






NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Mitä muute pitää ottaa huomioon, kun vaihtaa 8v dohc sierraan scorpion 16v dohc -kannen. Siinä ilmeisesti ainakin vesikierto eripuolella, että onko miten ahasta sitte sen kanssa? Ja mitä muuta piäs huomioida/tietää/ostaa uutta osaa?
Enskuun aikana kyseinen operaatio on edessä nii pitäs tietää tarkkaan mitä tekee ja mitä joutuu tekemään
Tai sitteppä sen näkkee ku saa osat itelle.
Enskuun aikana kyseinen operaatio on edessä nii pitäs tietää tarkkaan mitä tekee ja mitä joutuu tekemään

Tai sitteppä sen näkkee ku saa osat itelle.
Viimeksi muokannut Mr_Who, 07 Heinä 2007 13:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Siis saako vähäpäästöiseen autoon(Sierra) vaihtaa vähäpäästöisen moottorin(2.3-16), mikä ko. malliin ei ole uutena saanutsamiharju kirjoitti:lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus. moottorista kannattaa pyytää ostohetkellä kuitti tms selvitys sillä AKE vaatii nykyään moottorista alkuperäselvityksen.

-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala