Turbo rikki
Turbo rikki
Mondeo 2,0 130 hv diesel, 2,5 vuotta vanha ajettu 168 tkm, huollot tehty. Maahantuoja ilmoitti ettei ole mitenkään epänormaalia, että turbo hajoaa tämän ikäisestä ja näin paljon ajetusta autosta, tämäkö on Ford laatua....?
ei enään koskaan Fordia....
ei enään koskaan Fordia....
Totta... yksi unohtunut huolto voi koitua ahtimen kuolemaksi tai ei osaa ajaa turbomaisesti.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Onko autoa muistettu käyttää aina hetken tyhjäkäynnillä ennen sammutusta?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Isän Nissan Xtrail 2.2 dci hajos turbo jo noin 40 tkm kohdalla.
Jospas uus turbo (ja uus cooleri) kestäis. Oli turbosta pakosiivestä lähteny palanen ja turbo kusi jostain öljyä. Ite on autoa tutkinut. Cooleri oli "täynnä" öljyä. Takuu toimi!
Jospas uus turbo (ja uus cooleri) kestäis. Oli turbosta pakosiivestä lähteny palanen ja turbo kusi jostain öljyä. Ite on autoa tutkinut. Cooleri oli "täynnä" öljyä. Takuu toimi!
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Hyvä esimerkki löytyy vaikka HKL:n dösistä. Suurin osa Scanialla käydessä on kyseisten bussien remontti seissun syynä ollut garretin poikiminen. Niitä on teetetty jossain itäplokin maissa ja laatu tunntunut olevan sen mukaista. Varsinkin tuo gt37 sarja on ollut erittäin reipeilevää sarjaa.
Erään turbo firman mukaan keskimääräinen kesto ikä on ollut puolet siitä minkä vastaava holsetti on kestänyt. Ilmeisesti jo suunittelu asteella syntynyt vika(laakerointi).
Faijan pajerosta katkesi kampura jo 212tkm kohdalla(lämmin kone 80 km/h ja naks), ja oli huollettu/hoivattu kirjan mukaan siihen asti. Näitä vaan sattuu aina kohdalle.
Erään turbo firman mukaan keskimääräinen kesto ikä on ollut puolet siitä minkä vastaava holsetti on kestänyt. Ilmeisesti jo suunittelu asteella syntynyt vika(laakerointi).
Faijan pajerosta katkesi kampura jo 212tkm kohdalla(lämmin kone 80 km/h ja naks), ja oli huollettu/hoivattu kirjan mukaan siihen asti. Näitä vaan sattuu aina kohdalle.
gti golo palloilija
thompson kirjoitti: Miten ajetaan turbomaisesti? Onko jotain "kikkoja" joilla turbopelit saa kestävään todennäköisesti pidempään?
kovan ajon jälkeen muistetaan se jälkikäyttö, ja öljynvaihdot tehdään ajallaan eikä käytetä tarjoustalon tai tv shopin ihmeöljyjä vaan ihan kunnon tavaraa
Focus 1.0 edition a6 2017
Ralliautojen turbot puretaan jo uutena ja tasapainotetaan ja tarkistetaan uudelleen erikoispajojen toimesta.
Eihän tuotantopeleihin kannata asentaa huippulaatua, koska osa turboista kuitenkin sattuu toleranssin parempaan päähän.
Normaaleillakin kuulalaakereilla on eri luokituksia niiden kestävyyden ja tarkkuuden mukaan.
Eihän tuotantopeleihin kannata asentaa huippulaatua, koska osa turboista kuitenkin sattuu toleranssin parempaan päähän.
Normaaleillakin kuulalaakereilla on eri luokituksia niiden kestävyyden ja tarkkuuden mukaan.
Fix Or Repair Daily