Madallettu esko kolisee ja vetelee!

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
sanpsa
Viestit: 83
Liittynyt: 26 Joulu 2006 17:42

Madallettu esko kolisee ja vetelee!

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

Auto Esko vm.93 ja FK:n -40mm alustasarjalla. Auto seilaa kaistalla reunasta reunaan ja myös nykii kovin sivuille vaihdetta vaihtaessa. Myös joka nurkka kolahtaa kuopissa. Johtuisko nämä kuluneista tai liian löysistä puslista ja mistä puslista nimenomaan? Olisiko vaikka polyuretaanipuslista mitään hyötyä?
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Onko etupyörien auraus säädetty?
2.9i
Feel The Difference.
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

tupu kirjoitti:Onko etupyörien auraus säädetty?
...ja muutkin pyöräkulmat? Samalla tulee (pitäisi ainakin) tsekattua ne väljät nivelet.
Sama tehtiin omassa cabriossa viime syksynä, mutta silti ei uskalla yli 80 km/h ajaa uraisella tiellä eli madallus muuttaa camperia niin paljon, että säätövarat ei riitä ja autosta tulee hirveä ajettava.
Vaan mitäpä sitä ei mies ulkonäön takia kestäisi :?: :P
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Kylähän niillä uretaanipuslilla (ja sitten kulmien säädöillä) vetelyt vähenee kummasti. Näin ainakin ex-escossa. Vähenee/loppuu vetelyt uusilla kumipuslillakin. Noilla powerflexin uretaanipuslilla ei kolinat ainakaan vähene :lol:

Multa löytys yhet ylimääräset etutukivarret powerflexeillä ilman alapalloja. Puslilla on ajettu joku tuhat kilometriä ja kolisee...uusilla puslilla menee kolisematta jonkun aikaa!

Voin myydä jos kiinnostaa
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
sanpsa
Viestit: 83
Liittynyt: 26 Joulu 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

Pyörien kulmista en tiedä, kun edellinen omistaja madallussarjan laittoi. Pyörät on kyllä kulunut ihan tasaisesti. Unohdin mainita, että renkaat on 205 levyset, josko se ei vaan tykkää noin leveistä renkaista...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Onhan nuo tiet aika urille kuluneita olleet jo jonkun aikaa..
ittellä tosin puslat riekaleina edessä,ja 205/60:t vaan takana kun
ei oo tehostinta,175 edessä on paljon köykäsempi ohjata.
Mutta että kyllä on vedelly sinne ja tänne vakioalustalla
ja ehjilläkin puslilla noilla 205:llä.
Kolinoita ja pauketta oli vasta kun oli 225/45 rengastus
ja se vaihtukin äkkiä pois.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Tarkasta ihan piruuttaan raidetangon päät ja alapallonivelten kunto.

madallettu auto rasittaa enemmän kuin vakio korkuinen juurikin näitä paikkoja, ja kun on klappia niin auto vetelee omiaan ja hakeutuu uriin.

itselläni asia korjaantui nämä korjaamalla ja aurauskulmat säädättämällä (aurauskulmat säätöön vasta kun raidetangon päät ja alapallot vaihdettu).

tästä on hyvä aloittaa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin