Sierrasta kuuluu "helinää" kiihdyttäessä.
Sierrasta kuuluu "helinää" kiihdyttäessä.
Joo,enpä osaa sanoa onko helinä juuri oikea sana kuvaamaan ääntä,joka lähtee kun kaasua painaa kovemmin kierros alueen ollessa joko 1200-1800 tai 2500-4500.
Sierrassa on 1,6 pannu (ohc) ja kytkin vaihdettu pari kuukautta sitten. Vika on vain pahentunut viime aikoina. Etenkin ääni pelottaa kovassa vauhdissa,eli 130-150km/h tuon kovemmassa vauhdissa moottorin melu peittää äänen. Ja sekin vaikuttaa helinään jos vaikka 120km/h vauhdissa lyö kaasun ihan pohjaan niin helisee,ja äänekkäästi,jos taas poljin on rahtusta vaille pohjassa niin ei helise.
Vaihteen ollessa vapaalla ei kuulu mitään ylimääräistä kaasua painellessa.
Vaikka painaisi kierrokset ns. tappiin asti.
ääni kuuluu parhaiten ikkunoiden ollessa auki,jota näin kesällä paljon harrastan.Mutta äänen lähdettä ei ole helppo paikantaa,ainakaan yksin koska auton pitää olla liikkeessä että äänen saa kuulumaan.
Tuntuu siltä että ääni kuuluu parhaiten eli pahiten kun koneesta ottaa vääntöä paljon irti.(ei tarvi irvailla,ei 1,6 sierrassa sitä juuri olekkaan 8) )
Ja lienee sanomattakin selvää että liikenteessä en aja ylinopeutta kuten mainitsemani 150km/h. siitähän saisi liki kuolemantuomion kun kiinni jäisi!
Sierrassa on 1,6 pannu (ohc) ja kytkin vaihdettu pari kuukautta sitten. Vika on vain pahentunut viime aikoina. Etenkin ääni pelottaa kovassa vauhdissa,eli 130-150km/h tuon kovemmassa vauhdissa moottorin melu peittää äänen. Ja sekin vaikuttaa helinään jos vaikka 120km/h vauhdissa lyö kaasun ihan pohjaan niin helisee,ja äänekkäästi,jos taas poljin on rahtusta vaille pohjassa niin ei helise.
Vaihteen ollessa vapaalla ei kuulu mitään ylimääräistä kaasua painellessa.
Vaikka painaisi kierrokset ns. tappiin asti.
ääni kuuluu parhaiten ikkunoiden ollessa auki,jota näin kesällä paljon harrastan.Mutta äänen lähdettä ei ole helppo paikantaa,ainakaan yksin koska auton pitää olla liikkeessä että äänen saa kuulumaan.
Tuntuu siltä että ääni kuuluu parhaiten eli pahiten kun koneesta ottaa vääntöä paljon irti.(ei tarvi irvailla,ei 1,6 sierrassa sitä juuri olekkaan 8) )
Ja lienee sanomattakin selvää että liikenteessä en aja ylinopeutta kuten mainitsemani 150km/h. siitähän saisi liki kuolemantuomion kun kiinni jäisi!
<FORD>
Jaajaa...pitää kokeilla,jahka ajan tuon 60litraa 95E;tä ensin pois.
Tiedän kylläkin miltä nakutus kuulostaa autossa eikä tuo siltä vaikuta...
Mutta tuota sytytysennakko-asiaa pitää tutkia.
Voiko sitä tehdä minkäänlaisin poppakonstein vai pitääkö jossain korjaamolla tms. asia käydä toteamassa ja korjaamassa?

Tiedän kylläkin miltä nakutus kuulostaa autossa eikä tuo siltä vaikuta...
Mutta tuota sytytysennakko-asiaa pitää tutkia.
Voiko sitä tehdä minkäänlaisin poppakonstein vai pitääkö jossain korjaamolla tms. asia käydä toteamassa ja korjaamassa?
<FORD>
...niin no, näinhän se tietenkin on, älkää tehkö tätä kotona, mutta oon kuullu, että isot pojat ensin merkkaa sen virranjakajan sen hetkisen asennon vetämällä ruuvarilla siihen kohdistuksen, vähän löysää sitä virranjakajan kiinnityspulttia ja sitten vasaralla naputtaen kääntää sitä jakajaa pikkuriikkisen eri asentoon, koneen käydessä, myötäpäivään tai vastapäivään ja kuuntelee miten koneen ääni siitä muuttuu parempaan tai huonompaan...ja lopuksi muistaa taas kiristää sen pultin kiinni... 8)jaska74 kirjoitti: ei onnistu ilman ajotuslamppua
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon