mondeo 1.8 koneiden erot
mondeo 1.8 koneiden erot
Mitä eroa on 01> olevissa 1.8 koneissa kun tehot on 125hv ja 110hv???
Niin no 01-> tuskin on Zetecciä Mondeoon asenneltu kun on jokasuhteessa parempi Duratec olemassa 
Mutta tuota softamutua puoltaa sekin notta kun ajaa kummallakin moottorilla, niin 110hp tuntuu hyytyvän/ahistuvan yläkierroksilla kun taas 125hp kiertää huomattavasti vapaammin.
Eli liekkö soosinsaantia rajoitettu 110hp mallissa.

Mutta tuota softamutua puoltaa sekin notta kun ajaa kummallakin moottorilla, niin 110hp tuntuu hyytyvän/ahistuvan yläkierroksilla kun taas 125hp kiertää huomattavasti vapaammin.
Eli liekkö soosinsaantia rajoitettu 110hp mallissa.
Re: mondeo 1.8 koneiden erot
Juu siis Duratecejä on, ja sivistynyt oletus(tieto) on että 125hp kone on suorasuihku, 110hp tavis monipiste.tuze kirjoitti:Mitä eroa on 01> olevissa 1.8 koneissa kun tehot on 125hv ja 110hv???
Vanhemmissa Zetec koneissa oli siis 93-98 105hp-115hp-130hp 1.8 koneissa siis. Mondeon nokalta ei käsittääkseni koskaan ole löytynyt muita kuin 115hp versiota 1.8 koneesta.
Re: mondeo 1.8 koneiden erot
Alempi oikein, ylempi metsään.jive kirjoitti:Juu siis Duratecejä on, ja sivistynyt oletus(tieto) on että 125hp kone on suorasuihku, 110hp tavis monipiste.
Vanhemmissa Zetec koneissa oli siis 93-98 105hp-115hp-130hp 1.8 koneissa siis. Mondeon nokalta ei käsittääkseni koskaan ole löytynyt muita kuin 115hp versiota 1.8 koneesta.

Duratec mallia suorasuihku (SCi) on 130hp. Molemmat kysyjän koneet (HE) on ihan monipistevermeitä.
Re: mondeo 1.8 koneiden erot
No ei se nyt päde yhtään tuo viimeinenkään. Kyllä sieltä nokalta on löytynyt ainakin viidenlaista ykskasia, joskin osassa tehot on olleet samat. 110hv on muuten ajossa sitten käsittämätön lusmu ja hengenvaarallinen perheautona. Jostain syystä se voimanpuute näkyy käytännössä huomattavasti pahempana kuin paperilla. Mikäli ainut ero on chipissä ja moinen viriosa siihen löytyy niin sittenhän tuossa ei ole mitään hätää.Simprider kirjoitti: Alempi oikein, ylempi metsään.
Duratec mallia suorasuihku (SCi) on 130hp. Molemmat kysyjän koneet (HE) on ihan monipistevermeitä.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Menee jo offtopic :
Siis sekö että mkI&II Mondeoissa ei ole kuin 115hp koneita näkynyt? Vai tarkoitatko eroilla sitä että ensimmäisissä luki alumiinisessa venttiilikopassa 16V, sitten Zetec ja lopulta alumiini vaihtui muoviin ja öljypohjaan tuli "tikapuu" vahvistus värähtelyjä minimoimaan?
Kyllähän papereissa vilkkuu myös 82kW versioita 1.8 Mondeosta 85kW lisäksi mutta noitten eroon en jaksa uskoa. Liekkö mittausteknillinen eroavaisuus kun varsinkin Englannissa noita 82kW malleja vilahtelee.
Nyrkkisääntönä Escort/Orion Zetec 1.8 koneita mallia 105hp ja 130hp ei mondeoissa ole tavattu.
Siis sekö että mkI&II Mondeoissa ei ole kuin 115hp koneita näkynyt? Vai tarkoitatko eroilla sitä että ensimmäisissä luki alumiinisessa venttiilikopassa 16V, sitten Zetec ja lopulta alumiini vaihtui muoviin ja öljypohjaan tuli "tikapuu" vahvistus värähtelyjä minimoimaan?
Kyllähän papereissa vilkkuu myös 82kW versioita 1.8 Mondeosta 85kW lisäksi mutta noitten eroon en jaksa uskoa. Liekkö mittausteknillinen eroavaisuus kun varsinkin Englannissa noita 82kW malleja vilahtelee.
Nyrkkisääntönä Escort/Orion Zetec 1.8 koneita mallia 105hp ja 130hp ei mondeoissa ole tavattu.
Ei vaan se, ettei "mondeoista koskaan ole muita löytynyt". mkI ja mkII on taas oma rajansa samoin kuin zetec. Toki nyt kun tuota uudestaan ja uudestaan luen niin käsitän, että jive tarkoitti nimenomaan tuota 105-130hv-katrasta lauseessaan. Annetaan offtopicin ollaSimprider kirjoitti:Menee jo offtopic :
Siis sekö että mkI&II Mondeoissa ei ole kuin 115hp koneita näkynyt?

Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Hieman sivuuttaen asiaa mutta mitäs eroa on 1.8 Zeteceissä 105 (escon) ja 115 (mondeo -93...-98.) ja käykö osat ristiin ??
Mun muistaakseni Fordilla kerrottiin että 110 ja 115 zetecien eroa on katalysaattorissa/ tiukkemmat saastevaatimukset.
Mun muistaakseni Fordilla kerrottiin että 110 ja 115 zetecien eroa on katalysaattorissa/ tiukkemmat saastevaatimukset.
Fix Or Repair Daily !
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo 1.8 CLX -97 STW
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo 1.8 CLX -97 STW
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
No se siitä pelkästä softaerosta :/lapazu kirjoitti:Kaivelin vähän "arkistoja" ja sain selville seuraavaa:
Duratec HE
125 hp kone saa maksimitehot 500 kierrosta ylempää ja sen suurin sallittu kierrosluku on 625 kierrosta ylempänä. Molempien (110 & 125) polttoaineen syöttö katkeaa kierrosluvulla 6925 rev/min. Samoin maksimivääntö on 500 kierrosta ylempänä.
125 hp koneessa on 1.1 mm isompi imuventtiilin nosto.
Noh anyway 125hp tuntuu ajossa kyllä huomattavasti herkemmältä kuin 110hp (varsinkin kun mennään yli kaupunkinopeuksien), eli jos olet noiden väliltä pähkäilemässä niin päädy tehokkaampaan.
Jep. Papereita kattomalla saattaa erehtyä ostamaan tuon lussumman, mutta aivan ehdottomasti kannattaa kokeilla kumpaakin. Ero on luonnossa paljon enemmän kuin "15hv" tai "10Nm". Paperilla homma näyttää siltä, että 125:sta on vain viritetty huippukierroksilta kireämmäksi, mutta persiissä ero on tuntuva läpi kierrosalueen - toki kasvaen loppua kohden.Simprider kirjoitti:125hp tuntuu ajossa kyllä huomattavasti herkemmältä kuin 110hp (varsinkin kun mennään yli kaupunkinopeuksien), eli jos olet noiden väliltä pähkäilemässä niin päädy tehokkaampaan.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
käy ja ei käy. Sisukset kyllä, muuten ei. <-95 ja 95->98 koneita ei kannata sotkea keskenään. kansissa on senverta eroa, että voi tulla ylläreitä.cologne kirjoitti:Hieman sivuuttaen asiaa mutta mitäs eroa on 1.8 Zeteceissä 105 (escon) ja 115 (mondeo -93...-98.) ja käykö osat ristiin ??
Minun kirjat ei moista 110hp edes tunne, mutta ne loppuvatkin mk2 Mondeoon.Mun muistaakseni Fordilla kerrottiin että 110 ja 115 zetecien eroa on katalysaattorissa/ tiukkemmat saastevaatimukset.
No eikös tosta jo tuu sitä huipputehoa jonkun verran lisää jos se ottaa sen vähän suuremmilla kierroksilla.
eikös se silleen laskettu että vääntömomenttixkierrokset ja sitte kerrottii ja jaettii jotain. En muista tarkkaan, mutta netistä se löyty jostain.
Ja jos huippu vääntö on vähän ylempänä myös niin saattaa olla, että se osuu paremmin käyttökierroksille esim. kaupunkiajossa.
Siitä se ero suorituskyvyssä varmaan tuloo.
eikös se silleen laskettu että vääntömomenttixkierrokset ja sitte kerrottii ja jaettii jotain. En muista tarkkaan, mutta netistä se löyty jostain.
Ja jos huippu vääntö on vähän ylempänä myös niin saattaa olla, että se osuu paremmin käyttökierroksille esim. kaupunkiajossa.
Siitä se ero suorituskyvyssä varmaan tuloo.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45