katti pois vai ei?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
reko04
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Touko 2007 14:27
Paikkakunta: pori

katti pois vai ei?

Viesti Kirjoittaja reko04 »

onko enemmän haittaa kuin hyötyä poistaa katti 2.0is doch sierrasta?vaikuttaako tehoihin mitenkään?tarttis saada vähän tehoja lisää!
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

haittaa enemmänkin..

Viesti Kirjoittaja tonis »

itse kun otin joskus katin pois yhdestä doch sierroistani niin alavääntö vain katosi ja siihen se sit melkeenpä jäikin, noh jos nyt ihan pikkusen enemmän otti kierroksii mut ei tuntuvasti! ELI EI KANNATA minusta..
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Jos on viritysputkistoo kiinni, niin melkeinpä kannattaa ottaa pois ahistamasta. Mut kuka tykkää mistäkin. :roll: Ite ainaki otin pois, ku marteliuksen putkiston hommasin.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Omassani oli joskus aikanaan marteliuksen 2,5" putkisto, jyrkemmät nenät, peltisatsi ja vv-suodatin, sekä sytkää ja syöttöä ropattu perfectpowerin smt6:lla. Katin poiston jälkeen tuli hepoja lisää huimat 3hv, mutta vääntö sensiaan nousi 12nm... Eli ei mistään huimista lukemista puhuta... Ainahan sitä voi koittaa, mutta tuskin vakio koneessa järin suurta hyötyä :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Jaawa
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Syys 2006 13:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaawa »

Mr_Who kirjoitti:Jos on viritysputkistoo kiinni, niin melkeinpä kannattaa ottaa pois ahistamasta. Mut kuka tykkää mistäkin. :roll: Ite ainaki otin pois, ku marteliuksen putkiston hommasin.
Ihan mielenkiinnosta tota syksyä miettien.. Miten hoidat katsastuksen? Käsittääkseni kattiauto ilman kattia ei taida mennä läpi :? Ohan se putkisto kiva mut mitä lähemmäs lokakuuta mennään sitä enemmän rupee vit**taa et pitääkö oikeesti ränkätä putki toisee ja takas
Sierra 2.0i DOHC -90
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Jaawa kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta tota syksyä miettien.. Miten hoidat katsastuksen? Käsittääkseni kattiauto ilman kattia ei taida mennä läpi :? Ohan se putkisto kiva mut mitä lähemmäs lokakuuta mennään sitä enemmän rupee vit**taa et pitääkö oikeesti ränkätä putki toisee ja takas
Jos päästöt on ok ilman kattia,niin tyhjät kuoret paikalleen.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Jaawa
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Syys 2006 13:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaawa »

kuoret?
Sierra 2.0i DOHC -90
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Jaawa kirjoitti:kuoret?
Katalysaattori on täyssä sellasta ohkasta paskaa,millä kuuleman mukaan pystyisi peittämään jalkapallokentän kokoisen alueen, Ei just nyt tuu sitä teknistä nimitystä mieleen miks sitä paskaa kutsutaan.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

No voi hyvät ihmiset, ei sitä vakio putkistoa kannata hävittää... sitte katsastukseen ruuvaa takasin vakioputkiston katalysaattoreineen, niin menee läpi ;) Mutta näillänäkymin en tota autoo enää katasta...
ja ei nimittäin kovin kova homma ole vaihtaa putkisto. ;)
Viimeksi muokannut Mr_Who, 22 Touko 2007 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Kessi kirjoitti:Omassani oli joskus aikanaan marteliuksen 2,5" putkisto, jyrkemmät nenät, peltisatsi ja vv-suodatin, sekä sytkää ja syöttöä ropattu perfectpowerin smt6:lla. Katin poiston jälkeen tuli hepoja lisää huimat 3hv, mutta vääntö sensiaan nousi 12nm... Eli ei mistään huimista lukemista puhuta... Ainahan sitä voi koittaa, mutta tuskin vakio koneessa järin suurta hyötyä :wink: ...
niin, pitää koneen sisällekki tehä muutoksia, että vitityksistä olisi suurempaa hyötyä, tottakai. Mutta saa noilla ainakin ääntä jos ei muuta. :D
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Kokemukseni 2.0i dohc automaatista... Ilman kattia kiihtyi mukavasti ja otti kierroksia pirun hyvin. Katin asennuksen jälkeen tehot katos. Ei kiihtynyt enää läheskään yhtä hyvin ja tämä johtui siitä että ei kiertänyt kunnolla vaan oli ylhäältä tukkoinen. Ero oli suuri. Kyseessä oli alkuperäinen systeemi jossa on 2kpl katteja.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Kyllä toi oma vehe kiihtyy vähä ilosemmin mitä vakioputkistolla. Ja äänetkin on kovemmat, mutta juuri sopivat. :) Kakkoselle vaihtaa, niin vielä pikkasen vinkasee takarenkaat asfaltilla kiihyttäessä, toki sekin riippuu miten räväkkään kytkimen vapauttaa :) Ero kuitenkin on huomattavissa...vielä ostoslistalla on pakosarja ja vv-suodatin.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Jaawa
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Syys 2006 13:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaawa »

No enhän mä nyt sit vakio putkee pois heittäny! Se tosin on exän nykysen/mun entisen kämpän kellaris et et... Mutta minä hento blondi nainenko rupeen tossa tien vieres parkis tunkemaa itteäni auton alle miettimään että mites mä tän putken vaihdan? :oops: Miehet.. heti ku tottuu siihen ettei tarvi opetella jotaa ku ne tekee sen ni sit ne katoaa ja on pakko vaa funtsii et mites mä tän hoidan :lol:
Sierra 2.0i DOHC -90
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Yks vaihtoehto on ajaa syrjäsemmällä tiellä keskelle ojaa(pitkittäin, ei poikittain), niin auton alle jää isompi tila työskennellä ;) Kannattaa valita sitte semmonen oja, jonne pääsee helposti ja josta pääsee pois myös helposti ;) :D
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Mr_Who kirjoitti:Yks vaihtoehto on ajaa syrjäsemmällä tiellä keskelle ojaa(pitkittäin, ei poikittain), niin auton alle jää isompi tila työskennellä ;) Kannattaa valita sitte semmonen oja, jonne pääsee helposti ja josta pääsee pois myös helposti ;) :D
:shock: :arrow: :lol:
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Ares kirjoitti: :shock: :arrow: :lol:
kyllä, on ennenki tommosta harrastettu :D tosin saattas moni ohikulkija ihmetellä mitä auto tekee keskellä ojaa. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Jaawa
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Syys 2006 13:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaawa »

Mr_Who kirjoitti:kyllä, on ennenki tommosta harrastettu :D tosin saattas moni ohikulkija ihmetellä mitä auto tekee keskellä ojaa. :)
Tota.. mä en nyt oikee hahmota et miten saa auton ajettuu sillee et oja jää pyörien välii jos nyt oikein tajusin?
Sierra 2.0i DOHC -90
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Jaawa kirjoitti: Tota.. mä en nyt oikee hahmota et miten saa auton ajettuu sillee et oja jää pyörien välii jos nyt oikein tajusin?
Elikkäs, pitää tietenkin valita semmoinen oja, joka ei ole liian leveä hommaan ja maasto semmoinen, että auto ei jää kiinni. Auto siis ajetaan ojaan tiensuuntaisestí, siten että renkaat on ojan penkalla(vasen puoli tienpuoleisella penkalla ja oikea puoli ojanpuoleisella penkalla). Joten auton alle jää itse oja, jossa on sitten helpompi tehdä tarvittavat säädöt, jos niitä tarvitsee tehdä. Tämä siis jos on pakko säätää auton alla jotakin ja ei tien päällä sovi niitä tekemään.
Hieman vaikea selittää, pitäisi ottaa valokuva tilanteesta, niin ymmärrettäs paremmin. :)
Ja kannattaa valita semmoinen paikka ja oja, että sinne ajettaessa ja tullessa takasin ei puskurit jää tielle tai lohkeile. :D

Pääteitten varsilla tuskin on semmoisia ojia missä näin pystytään toimimaan, eli syvemmän ja kapeammat ja syvemmät ojat sijaitsevat sitten vähän syrjäisemmillä seuduilla. ;)
Parhaiten sinne ojaan ajaa liittymän kohdasta, jos semmoista ei sattumoisin paikalla ole, niin sitten ajetaan auto viistosti ojaan ja oikaistaan se sitte suoraksi. Jos nyt ei sitte puskurit ota kiinni ojanpenkkaan pahasti. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Jaawa
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Syys 2006 13:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaawa »

Kuulostaa aika puskurin tappo hommalta toi tahallinen ojaan kurvailu mutta pidetää tää ehdottomasti mielessä jos on pakko sit yksinää saada se putki vaihdettua :lol:
Siin vaihees ku makaan mutases ojas kämänen putki päällä, irtoava putki hakkaa päätä (jos sen nyt lähtee irti ku pultit katkee) ja jään jumii sinne putken alle ja pari mummoo kauhistuu syrjäsel kylätiel ja soittaa poliisit paikalle et tääl on joku hullu nainen se varmaa käyttää huumeita ja sedät tulee kuulustelee ja testailee et viiraaks mul pahastkii pääs ja sit loppu peleis en saa mitenkää vanhaa putkee paikallee ja yritän tunkee kaks paskast putkee kaadettujen takapenkkien päälle, ajan himaa paksi auki, tehoputki lentää matkal huitinvittuu ja orkkis menee poikki jolloin peräpönttö katoaa, sierra pörisee noin 100 desibelin voimakkuudella, päässä pari kuhmua ja otsa auki, vaatteet kuras ja armoton vitutus päällä... Ni tiedän sitten ketä ajattelen lämmöllä :wink:
Sierra 2.0i DOHC -90
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Noo eikai 0-2 hevosen lisäys 'ilmaiskonstilla' voi helppoa ollakaan!
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Se on vaa vaihtoehto toi ojaan ajaminen. ;) Jos ei minnekkää muualle pääse alustaa tutkimaan, esim. montulle. Ja kokemuksesta voin sanoa, että kannttaaa tehä tommone homma siellä montulla tai nosturin alla, koska mutterit saattaa olla aika ruosteessa ja tiukasti kiinni. Eli sikäli en kehoita ajamaan ojaan vaihtamaan putkea. :D
Ja katin ku ottaa pois, niin toki auto savuttaa sitte enemmän mitä katin kanssa. Toki sekin vaikuttaa missä kunnossa kone muuten on.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Jaawa
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Syys 2006 13:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaawa »

Krisse kirjoitti:Noo eikai 0-2 hevosen lisäys 'ilmaiskonstilla' voi helppoa ollakaan!
Eipä minuu ne heposet kiinnosta... on vaa niin mukavaa ku pörisee :)
Sierra 2.0i DOHC -90
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Pitäähän ne pakoäänetki kuulua ;)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Jaawa
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Syys 2006 13:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaawa »

viel ku sais aikaseks hankkii kartiosuodattimen.. eiks siit saa aikaseks imuääniä? :lol: eikä siinäkää oo hakuses se heppa mitä se saattaa tuoda mut mä vaan tykkään tommosist jutuist :wink:
Sierra 2.0i DOHC -90
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tekee vaimentajaan reijän niin lähtee ääntä? :D
Katin poistosta autosta ei ole mitään hyötyä jos kukaan kyytiläinen ei ole allerginen katinkarvoille? :roll:
Vastaa Viestiin