katti pois vai ei?
katti pois vai ei?
onko enemmän haittaa kuin hyötyä poistaa katti 2.0is doch sierrasta?vaikuttaako tehoihin mitenkään?tarttis saada vähän tehoja lisää!
haittaa enemmänkin..
itse kun otin joskus katin pois yhdestä doch sierroistani niin alavääntö vain katosi ja siihen se sit melkeenpä jäikin, noh jos nyt ihan pikkusen enemmän otti kierroksii mut ei tuntuvasti! ELI EI KANNATA minusta..
Jos on viritysputkistoo kiinni, niin melkeinpä kannattaa ottaa pois ahistamasta. Mut kuka tykkää mistäkin.
Ite ainaki otin pois, ku marteliuksen putkiston hommasin.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Omassani oli joskus aikanaan marteliuksen 2,5" putkisto, jyrkemmät nenät, peltisatsi ja vv-suodatin, sekä sytkää ja syöttöä ropattu perfectpowerin smt6:lla. Katin poiston jälkeen tuli hepoja lisää huimat 3hv, mutta vääntö sensiaan nousi 12nm... Eli ei mistään huimista lukemista puhuta... Ainahan sitä voi koittaa, mutta tuskin vakio koneessa järin suurta hyötyä
...

Ihan mielenkiinnosta tota syksyä miettien.. Miten hoidat katsastuksen? Käsittääkseni kattiauto ilman kattia ei taida mennä läpiMr_Who kirjoitti:Jos on viritysputkistoo kiinni, niin melkeinpä kannattaa ottaa pois ahistamasta. Mut kuka tykkää mistäkin.Ite ainaki otin pois, ku marteliuksen putkiston hommasin.

Sierra 2.0i DOHC -90
Jos päästöt on ok ilman kattia,niin tyhjät kuoret paikalleen.Jaawa kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta tota syksyä miettien.. Miten hoidat katsastuksen? Käsittääkseni kattiauto ilman kattia ei taida mennä läpiOhan se putkisto kiva mut mitä lähemmäs lokakuuta mennään sitä enemmän rupee vit**taa et pitääkö oikeesti ränkätä putki toisee ja takas
ei sieltä mitään junia t...
No voi hyvät ihmiset, ei sitä vakio putkistoa kannata hävittää... sitte katsastukseen ruuvaa takasin vakioputkiston katalysaattoreineen, niin menee läpi
Mutta näillänäkymin en tota autoo enää katasta...
ja ei nimittäin kovin kova homma ole vaihtaa putkisto.

ja ei nimittäin kovin kova homma ole vaihtaa putkisto.

Viimeksi muokannut Mr_Who, 22 Touko 2007 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
niin, pitää koneen sisällekki tehä muutoksia, että vitityksistä olisi suurempaa hyötyä, tottakai. Mutta saa noilla ainakin ääntä jos ei muuta.Kessi kirjoitti:Omassani oli joskus aikanaan marteliuksen 2,5" putkisto, jyrkemmät nenät, peltisatsi ja vv-suodatin, sekä sytkää ja syöttöä ropattu perfectpowerin smt6:lla. Katin poiston jälkeen tuli hepoja lisää huimat 3hv, mutta vääntö sensiaan nousi 12nm... Eli ei mistään huimista lukemista puhuta... Ainahan sitä voi koittaa, mutta tuskin vakio koneessa järin suurta hyötyä...

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Kokemukseni 2.0i dohc automaatista... Ilman kattia kiihtyi mukavasti ja otti kierroksia pirun hyvin. Katin asennuksen jälkeen tehot katos. Ei kiihtynyt enää läheskään yhtä hyvin ja tämä johtui siitä että ei kiertänyt kunnolla vaan oli ylhäältä tukkoinen. Ero oli suuri. Kyseessä oli alkuperäinen systeemi jossa on 2kpl katteja.
Kyllä toi oma vehe kiihtyy vähä ilosemmin mitä vakioputkistolla. Ja äänetkin on kovemmat, mutta juuri sopivat.
Kakkoselle vaihtaa, niin vielä pikkasen vinkasee takarenkaat asfaltilla kiihyttäessä, toki sekin riippuu miten räväkkään kytkimen vapauttaa
Ero kuitenkin on huomattavissa...vielä ostoslistalla on pakosarja ja vv-suodatin.


Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
No enhän mä nyt sit vakio putkee pois heittäny! Se tosin on exän nykysen/mun entisen kämpän kellaris et et... Mutta minä hento blondi nainenko rupeen tossa tien vieres parkis tunkemaa itteäni auton alle miettimään että mites mä tän putken vaihdan?
Miehet.. heti ku tottuu siihen ettei tarvi opetella jotaa ku ne tekee sen ni sit ne katoaa ja on pakko vaa funtsii et mites mä tän hoidan 


Sierra 2.0i DOHC -90
Yks vaihtoehto on ajaa syrjäsemmällä tiellä keskelle ojaa(pitkittäin, ei poikittain), niin auton alle jää isompi tila työskennellä
Kannattaa valita sitte semmonen oja, jonne pääsee helposti ja josta pääsee pois myös helposti




Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
kyllä, on ennenki tommosta harrastettuAres kirjoitti:![]()
![]()


Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Tota.. mä en nyt oikee hahmota et miten saa auton ajettuu sillee et oja jää pyörien välii jos nyt oikein tajusin?Mr_Who kirjoitti:kyllä, on ennenki tommosta harrastettutosin saattas moni ohikulkija ihmetellä mitä auto tekee keskellä ojaa.
Sierra 2.0i DOHC -90
Elikkäs, pitää tietenkin valita semmoinen oja, joka ei ole liian leveä hommaan ja maasto semmoinen, että auto ei jää kiinni. Auto siis ajetaan ojaan tiensuuntaisestí, siten että renkaat on ojan penkalla(vasen puoli tienpuoleisella penkalla ja oikea puoli ojanpuoleisella penkalla). Joten auton alle jää itse oja, jossa on sitten helpompi tehdä tarvittavat säädöt, jos niitä tarvitsee tehdä. Tämä siis jos on pakko säätää auton alla jotakin ja ei tien päällä sovi niitä tekemään.Jaawa kirjoitti: Tota.. mä en nyt oikee hahmota et miten saa auton ajettuu sillee et oja jää pyörien välii jos nyt oikein tajusin?
Hieman vaikea selittää, pitäisi ottaa valokuva tilanteesta, niin ymmärrettäs paremmin.

Ja kannattaa valita semmoinen paikka ja oja, että sinne ajettaessa ja tullessa takasin ei puskurit jää tielle tai lohkeile.

Pääteitten varsilla tuskin on semmoisia ojia missä näin pystytään toimimaan, eli syvemmän ja kapeammat ja syvemmät ojat sijaitsevat sitten vähän syrjäisemmillä seuduilla.

Parhaiten sinne ojaan ajaa liittymän kohdasta, jos semmoista ei sattumoisin paikalla ole, niin sitten ajetaan auto viistosti ojaan ja oikaistaan se sitte suoraksi. Jos nyt ei sitte puskurit ota kiinni ojanpenkkaan pahasti.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Kuulostaa aika puskurin tappo hommalta toi tahallinen ojaan kurvailu mutta pidetää tää ehdottomasti mielessä jos on pakko sit yksinää saada se putki vaihdettua
Siin vaihees ku makaan mutases ojas kämänen putki päällä, irtoava putki hakkaa päätä (jos sen nyt lähtee irti ku pultit katkee) ja jään jumii sinne putken alle ja pari mummoo kauhistuu syrjäsel kylätiel ja soittaa poliisit paikalle et tääl on joku hullu nainen se varmaa käyttää huumeita ja sedät tulee kuulustelee ja testailee et viiraaks mul pahastkii pääs ja sit loppu peleis en saa mitenkää vanhaa putkee paikallee ja yritän tunkee kaks paskast putkee kaadettujen takapenkkien päälle, ajan himaa paksi auki, tehoputki lentää matkal huitinvittuu ja orkkis menee poikki jolloin peräpönttö katoaa, sierra pörisee noin 100 desibelin voimakkuudella, päässä pari kuhmua ja otsa auki, vaatteet kuras ja armoton vitutus päällä... Ni tiedän sitten ketä ajattelen lämmöllä

Siin vaihees ku makaan mutases ojas kämänen putki päällä, irtoava putki hakkaa päätä (jos sen nyt lähtee irti ku pultit katkee) ja jään jumii sinne putken alle ja pari mummoo kauhistuu syrjäsel kylätiel ja soittaa poliisit paikalle et tääl on joku hullu nainen se varmaa käyttää huumeita ja sedät tulee kuulustelee ja testailee et viiraaks mul pahastkii pääs ja sit loppu peleis en saa mitenkää vanhaa putkee paikallee ja yritän tunkee kaks paskast putkee kaadettujen takapenkkien päälle, ajan himaa paksi auki, tehoputki lentää matkal huitinvittuu ja orkkis menee poikki jolloin peräpönttö katoaa, sierra pörisee noin 100 desibelin voimakkuudella, päässä pari kuhmua ja otsa auki, vaatteet kuras ja armoton vitutus päällä... Ni tiedän sitten ketä ajattelen lämmöllä

Sierra 2.0i DOHC -90
Noo eikai 0-2 hevosen lisäys 'ilmaiskonstilla' voi helppoa ollakaan!
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Se on vaa vaihtoehto toi ojaan ajaminen.
Jos ei minnekkää muualle pääse alustaa tutkimaan, esim. montulle. Ja kokemuksesta voin sanoa, että kannttaaa tehä tommone homma siellä montulla tai nosturin alla, koska mutterit saattaa olla aika ruosteessa ja tiukasti kiinni. Eli sikäli en kehoita ajamaan ojaan vaihtamaan putkea. 
Ja katin ku ottaa pois, niin toki auto savuttaa sitte enemmän mitä katin kanssa. Toki sekin vaikuttaa missä kunnossa kone muuten on.


Ja katin ku ottaa pois, niin toki auto savuttaa sitte enemmän mitä katin kanssa. Toki sekin vaikuttaa missä kunnossa kone muuten on.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45