Mondeon lämmöt heijailee, kabiini kylmä...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
aripitka
Viestit: 35
Liittynyt: 30 Marras 2005 15:03
Paikkakunta: Lieto AS.

Mondeon lämmöt heijailee, kabiini kylmä...

Viesti Kirjoittaja aripitka »

Nyt tuo mondeo (2.0, vm 2000, mk2) temppuilee lämpöjen suhteen. Eli ajoon lähtiessä nousee ihan yhtäkkiä lämpömittari normilämpöön, sisälle ei tule lämmintä vielä. Jossain kohtaa saattaa kabiinikin lämmetä, mutta kaupungissa sitten taas alkaa lämmöt kivuta ja flekti huutaa koko ajan, eikä kabiiniin tule lämmintä.

Oma diagnoosi viittaisi vesipumppuun, mutta voiko termostaatin jumittelu oirehtia tuolla tyylillä? Ilmeisesti kovin pitkään ei uskalla tuolla tyylillä ajella...

-A
-Nyt rullaa: S-max -17 2.0TDci 211hp , GrandCMax -12 1.6Tdci
Moto Guzzi V11 Sport
Aiemmat kumppanit:
SMax -09 2.2TdCI
Mondeo -00 2.0l Zetec, -05 2.2TdCI STW
Escort 1.3 -83, -85, 1.6 -95, -96, GT 1.8 Stw -98
Sierra 1.6C -87
Fiesta 1.6S -89
Seppo
Viestit: 169
Liittynyt: 24 Maalis 2007 18:32
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ja jäähdytysnestettä on riittävästi?
Entisellä kulkineella ensimmäiset oireet veden vähyydestä oli kabiinin kylmeneminen. Alhaisemmilla kierroksilla ei jaksanut kierrättää vettä lämppärikennon kautta ja alkoi puhaltaa kylmää. Kennon korkeudesta johtuen teki sen putkeen ilmatulpan.
--
Mondeo STW -01
aripitka
Viestit: 35
Liittynyt: 30 Marras 2005 15:03
Paikkakunta: Lieto AS.

Viesti Kirjoittaja aripitka »

Seppo kirjoitti:Ja jäähdytysnestettä on riittävästi?
Entisellä kulkineella ensimmäiset oireet veden vähyydestä oli kabiinin kylmeneminen. Alhaisemmilla kierroksilla ei jaksanut kierrättää vettä lämppärikennon kautta ja alkoi puhaltaa kylmää. Kennon korkeudesta johtuen teki sen putkeen ilmatulpan.
No niinpä tietysti... :shock: Olis pitäny kattoa tarkemmin. Kurkkasin vaan puolihätäisesti pellin alle. Nyt kun katsoin tarkemmin niin MIN merkki näkyy ensin ja neste oli sen alapuolella. Sinnehän meni pari litraa vettä, ja niin rauhoittui lämmöt... Olipa hyvä että muistutit vielä tuosta. Jotenkin hämäsi silmää se nestepinnan näkyminen, oletin vaan että kaikki on kunnossa. Nyt ilmeisesti sen verran laskenu että alkoi oirehtia. No ensiviikolla joka tapauksessa varoiksi vaihdetaan pumppu uuteen jakopään hihnan vaihdon yhteydessä.

Sitten hämmästelläänkin ilmastointia seuraavaksi. Ilmeisesti aineet vähissä, kun kompura ei taida lähteä pyörimään... :?

-Raaka-Arska-
-Nyt rullaa: S-max -17 2.0TDci 211hp , GrandCMax -12 1.6Tdci
Moto Guzzi V11 Sport
Aiemmat kumppanit:
SMax -09 2.2TdCI
Mondeo -00 2.0l Zetec, -05 2.2TdCI STW
Escort 1.3 -83, -85, 1.6 -95, -96, GT 1.8 Stw -98
Sierra 1.6C -87
Fiesta 1.6S -89
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Nesteet kannattaa yleensä pitää kaikkissa pirsseissä maximissa ja jopa hieman yli, sama myös öljyjen kanssa! 8)
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Monteonisti kirjoitti:Nesteet kannattaa yleensä pitää kaikkissa pirsseissä maximissa ja jopa hieman yli, sama myös öljyjen kanssa! 8)

Mutta öljyjen kanssa ei saa mennä liiallisuuksiin, liika öljy pamauttaa tiivisteet/stefat pihalle hyvin nopeesti :wink:
Mondeo Mk1
Vastaa Viestiin