Miksi tärisee kovassa vauhdissa? (MK4 Escort & Orion)
Miksi tärisee kovassa vauhdissa? (MK4 Escort & Orion)
Itselläni on Ford Escort STW -88, 1.3l koneella joka tarjoaa tasaista kyytiä tuonne 80-90 nopeuksiin saakka, tätä kovempaa mennessa tuntuu ratissa selvä tärinä ja 130 vauhdissa tärinä on jo niin voimakasta että koko kojelauta rämisee ja cd hyppii. Pyörät ovat tasapainotetut, joten siitä ei ole kyse.
Samaa vaivaa on vaimon -89 1.4l Orionissa, mutta tärinä ei ole yhtä voimakasta.
Aiheuttaja? Onko tärinästä helppo päästä eroon vai onko kyseessä MK4:n "ominaisuus"?
Samaa vaivaa on vaimon -89 1.4l Orionissa, mutta tärinä ei ole yhtä voimakasta.
Aiheuttaja? Onko tärinästä helppo päästä eroon vai onko kyseessä MK4:n "ominaisuus"?
Ford Escort 1.4 CL 5D -87
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Oletko kokeillut vaihtaa pyöriä takaa eteen ja päinvastoin kun joskus nuo tasapainoitukset on p-seestä?
Seuraavana veikkaan vetoniveltä ja pieni mahdollisuus myös laakeri!
Nuo muut nivelet yleensä kolisee ja vetelee mutta ei tärryytä! 8)
Kait tuo on etuvetonen?
Jos ei niin kartaanin tarkistaisin! 8)
Seuraavana veikkaan vetoniveltä ja pieni mahdollisuus myös laakeri!

Nuo muut nivelet yleensä kolisee ja vetelee mutta ei tärryytä! 8)
Kait tuo on etuvetonen?

Jos ei niin kartaanin tarkistaisin! 8)
Kyllä mulla vaikutti kun pallonivelen vaihto,samiharju kirjoitti:jos vetonivelissä väljää niin voi tehdä tuota. en jaksa epäillä ei-pyöriviä osia syylliseksi...
mutta se vanha oli myös sitten loppu.
Hyvä että pysy kuopassaan..

Tosi että tasanen tärinä varmaan muualta tulee.
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Onko pyöränpultit kunnolla kiinni. Veljellä ei ollu yhesti ja kolis ja täris soitti mulle ja kysy mikä voisi olla vikana en osannut sanoa tietenkään puhelimessa. No veli soitti vähän ajan päästä että vika selvis etupyörä lähti 80 vauhdissa irti ja kumma kyllä muuta vauriota ei tullut kuin jarrulevy hieman väänty ja se suojapelti ja vannekin lyöty ojasta ja eikun matka jatkunu kun ol ekai lyötäny pyörän pultit.
Sierra 2.0i DOHC -90
Pyöränpultit ovat kunnolla kiinni eikä tärisytä jarruttaessa.
Voisikohan kiero kytkinlevy aiheuttaa moista? Sillä jos autoa pitää mäessä paikallaan kytkimen varassa on tärinä "aaltoilevaa", eli normaalia värinää kun kytkin on tuntumassa ja sitten kovempi täristys, normaalia värinää, kovempaa tärinää jne..
Voisikohan kiero kytkinlevy aiheuttaa moista? Sillä jos autoa pitää mäessä paikallaan kytkimen varassa on tärinä "aaltoilevaa", eli normaalia värinää kun kytkin on tuntumassa ja sitten kovempi täristys, normaalia värinää, kovempaa tärinää jne..
Ford Escort 1.4 CL 5D -87
menisin muiden mukana tähän alatukivarteen missä puslakin on kiinni. ei muuta kuin vaihtoon, itselläni tärisi mk4 ihan pöhlönä mutta rauhoittui _HUOMATTAVASTI_ heti vaihdon ja aurauskulmien säädön jälkeen.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i