1,6 Cvh bensansaanti
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
1,6 Cvh bensansaanti
Tuossa orionissani on sellainen ongelma, että mekaaninen polttoainepumppu ei toimi, vaikka uusi onkin. Oletin heti, että nokka-akseli on niin kulunut, että pumppua käyttävä välitanko ei enää liiku tarpeeksi. Olisiko sellainen mahdollista? Tilasin jo sähköisen bensapumpun, että sillä ainakin korjautuu, mutta tulevaisuutta ajatellen, onko homma kiinni kuluneesta nokasta vai mistä sitten? Loppuuko ongelmat uudella nokka-akselilla?
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Joo, kyllä koko pumppu toimii ja bensa lenti ihan kunnolla...sitäkö olisit mieltä? Saakohan sen välitangon ihan varaosana? Tuosta koneesta ei ole mitään tietoa..romuttamolta peräisin oleva auto, jolla saattaa olla kilometrejä takana ihan miten paljon vain. Osia siihen tilailin ympäri suomea, että sain kasaan,kaikki toimivia. Koneen ääni on nätti, ei nakuta eikä mitään ylimääräistä. Kaadoin kohokammioon suoraan bensaa, kun ei muuten onnannu. Silleen se pyöri vähän aikaa. Onko kellään tietoa että missä vaiheessa tällaisen koneen elinkaarta voi tulla tällainen vika vastaan? Olisi hyvä, jos tilannetta voisi vähän kartoittaa. Tuo kone olis tarkoitus käyttikseen ruuvata.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
No kannen ja pensapumpun jalan välissä kuuluis olla sellanen ~5mm paksu 'muovipala'.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Hmm..Pitääpä käydä kaupasta se levy, jos vaikka auttaisi. Kaveri, joka on näihin vuosien varrella kajonnut, niin sanoi että kun laitat sähköpumpun niin sillä ajat vielä pitkään. Joka tapauksessa sähköpumppu on tulossa, ja kai lie parempikin kuin mekaaninen (?) ,mutta varmuuden varalta pitää ostaa se bakelliittilevy! Pitää kirjoitella, jos siitä on apua, ja noitua kauheasti, jos siitä ei ole ja todeta että se on sitten se nokka 

Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Joo, kyllä se sieltä löytyy..
Mutta isäukko tuossa sanoi, että ihan hyvin voi olla siinä nokassakin vika, koska se ei liiku kovin paljoa se tanko, mutta sittenpähän tuon näkee..Voi kai sillä bakelliittipalallakin aika iso paino olla, koska se pumppu tarvitsee juuri sen oikean liikkeen!

Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Sen bakelliittipalan puutehan sitä vaivasi! En malttanut odottaa, että sen saisin, vaan laitoin kummallekin puolelle kolme rikkaa kannen ja pumpun laipan väliin, ja kyllähän sieltä polttoainetta startatessa tuli! Ihmeen pienestä voi nuo tuollaiset olla kiinni....voi elämä... 

Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
No niinpä...olis saattanu olla koettelemus se nokan vaihto, jos semmoinen olis tullu eteen..
Vähän luulen. Sytytys ei oikein ole kohdillaan, käy niin pirun huonosti, sain jo virranjakajasta vähän näppituntumalta säädettyä, mutta kyllä siihen lamppu pitää olla..elikkäs pitäisi käyttää jossain tai ostaa lamppu itse..kaks vuotta vanhempi jos olis niin kärjet ois eikä säätö tuottas vaikeuksia, mutta otappa tuosta kärjettömästä sitten selvä.. 


Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Nonnih, nyt on paikallaan se välilaatta. Uusia ei saa mistään! Piti tekaista itse kovasta kuidusta sellainen, ensin ottaa pumpun jalasta malli. Mutta hyvin pelaa, ja se on pääasia! Sillä alkuper. bakelliittipalalla estetään lämmön johtuminen kannesta pumpulle,eipä sellaiseen muuta keinoa ole, kuin joku välikappale..Saman asianhan tuo ajaa, nyt pääseekin sitten koneen vaihtoon!
Onnea saa toivotella
Onnea saa toivotella

Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD