1,6 Cvh bensansaanti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

1,6 Cvh bensansaanti

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Tuossa orionissani on sellainen ongelma, että mekaaninen polttoainepumppu ei toimi, vaikka uusi onkin. Oletin heti, että nokka-akseli on niin kulunut, että pumppua käyttävä välitanko ei enää liiku tarpeeksi. Olisiko sellainen mahdollista? Tilasin jo sähköisen bensapumpun, että sillä ainakin korjautuu, mutta tulevaisuutta ajatellen, onko homma kiinni kuluneesta nokasta vai mistä sitten? Loppuuko ongelmat uudella nokka-akselilla?
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ootko kädessä irrallisena testannu että se pumppu toimi?
saattaahan se kalvo sieltä sisältä olla pskana

veikkaisin että se pumpun välitanko kyllä kuluis nokkaa helpommin
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Joo, kyllä koko pumppu toimii ja bensa lenti ihan kunnolla...sitäkö olisit mieltä? Saakohan sen välitangon ihan varaosana? Tuosta koneesta ei ole mitään tietoa..romuttamolta peräisin oleva auto, jolla saattaa olla kilometrejä takana ihan miten paljon vain. Osia siihen tilailin ympäri suomea, että sain kasaan,kaikki toimivia. Koneen ääni on nätti, ei nakuta eikä mitään ylimääräistä. Kaadoin kohokammioon suoraan bensaa, kun ei muuten onnannu. Silleen se pyöri vähän aikaa. Onko kellään tietoa että missä vaiheessa tällaisen koneen elinkaarta voi tulla tällainen vika vastaan? Olisi hyvä, jos tilannetta voisi vähän kartoittaa. Tuo kone olis tarkoitus käyttikseen ruuvata.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Onhan sulla siellä pumpun ja kannen välissä se pakeliittipala??
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Joo,jos ei oo niin laita se sinne,ja jos on niin ota se pois :lol:
On tullu ittekkin rimpuiltua turhaan ja tuommosesta kiinni sitten :wink:
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Täh?! Ei siellä ole mitään palaa.. :shock: Täytyisikö olla?? Millaisesta palasta on kyse? Mistä niitä sellaisia saa? :lol:
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

No kannen ja pensapumpun jalan välissä kuuluis olla sellanen ~5mm paksu 'muovipala'.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Eipä tuolla sellaisia näy...luulenpa että vaikka laittaisikin niin tuskin mitään ihmeparantumista kokisi..
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ei välttämättä autakkaan,mutta se olis yksi mahdollisuus.
Noita on huomaamatta pudonnut/unohtunut asentaessa ja
kun se tappi siihen pumpulle ei tuon kautta välttämättä ylety
perille tai sitten jää liian pitkäksi.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Hmm..Pitääpä käydä kaupasta se levy, jos vaikka auttaisi. Kaveri, joka on näihin vuosien varrella kajonnut, niin sanoi että kun laitat sähköpumpun niin sillä ajat vielä pitkään. Joka tapauksessa sähköpumppu on tulossa, ja kai lie parempikin kuin mekaaninen (?) ,mutta varmuuden varalta pitää ostaa se bakelliittilevy! Pitää kirjoitella, jos siitä on apua, ja noitua kauheasti, jos siitä ei ole ja todeta että se on sitten se nokka :?
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Kai se tanko on siellä kolossa?
Sähköpumppu on kyllä ihan hyvä,ittelläkin ollu
odottamassa että jaksaa laittaa paikalleen.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Joo, kyllä se sieltä löytyy.. :D Mutta isäukko tuossa sanoi, että ihan hyvin voi olla siinä nokassakin vika, koska se ei liiku kovin paljoa se tanko, mutta sittenpähän tuon näkee..Voi kai sillä bakelliittipalallakin aika iso paino olla, koska se pumppu tarvitsee juuri sen oikean liikkeen!
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Sen bakelliittipalan puutehan sitä vaivasi! En malttanut odottaa, että sen saisin, vaan laitoin kummallekin puolelle kolme rikkaa kannen ja pumpun laipan väliin, ja kyllähän sieltä polttoainetta startatessa tuli! Ihmeen pienestä voi nuo tuollaiset olla kiinni....voi elämä... :oops:
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Hyvä kun selvis,ja vähälläkin vielä :wink:
Pääsi ittelläkin parit ärräpäät kun olin aikani rimpuillut :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

No niinpä...olis saattanu olla koettelemus se nokan vaihto, jos semmoinen olis tullu eteen.. :? Vähän luulen. Sytytys ei oikein ole kohdillaan, käy niin pirun huonosti, sain jo virranjakajasta vähän näppituntumalta säädettyä, mutta kyllä siihen lamppu pitää olla..elikkäs pitäisi käyttää jossain tai ostaa lamppu itse..kaks vuotta vanhempi jos olis niin kärjet ois eikä säätö tuottas vaikeuksia, mutta otappa tuosta kärjettömästä sitten selvä.. :shock:
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Nonnih, nyt on paikallaan se välilaatta. Uusia ei saa mistään! Piti tekaista itse kovasta kuidusta sellainen, ensin ottaa pumpun jalasta malli. Mutta hyvin pelaa, ja se on pääasia! Sillä alkuper. bakelliittipalalla estetään lämmön johtuminen kannesta pumpulle,eipä sellaiseen muuta keinoa ole, kuin joku välikappale..Saman asianhan tuo ajaa, nyt pääseekin sitten koneen vaihtoon!
Onnea saa toivotella :oops:
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Vastaa Viestiin