Tehoja lisää....ST 220

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Lectica
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Tammi 2007 16:40

Tehoja lisää....ST 220

Viesti Kirjoittaja Lectica »

Onko kukaan piristäny ST220:stä?? Ja miten? Mitä sais irti helpolla?
Ja kannattaako? Olishan se kivaa teettää auton persuksiin uudet tekstit
esim. ST 300....... 8) :P
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

eiköhän siihen päde ihan normaalit virityskeinot kuten kaikkiin muihinkin autoihin :?
Focus 1.0 edition a6 2017
Lectica
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Tammi 2007 16:40

Viesti Kirjoittaja Lectica »

Niin mut saako lastulla tai jollain helposti? Ja paljon? Ku on kumminkin vapari...... :?:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Lectica kirjoitti:Niin mut saako lastulla tai jollain helposti? Ja paljon? Ku on kumminkin vapari...... :?:
pelkkä lastu vapariin on sama kun heittäsit rahat suoraan roskiin..
Focus 1.0 edition a6 2017
Lectica
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Tammi 2007 16:40

Viesti Kirjoittaja Lectica »

OK.... sitä minäkin et ei järkee.... Kyl se vakionakin mukavasti menee.. :lol:
ilehmus
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Loka 2006 09:01

Viesti Kirjoittaja ilehmus »

Sen tarkemmin taas mitään mistään noin uusista (ja vielä etuvetosista) tietämättä sanoihin, että 80 heposta lisää vaparissa saattaa olla rukkaamisen takana. Helpoin keino varmaan olis iskeä sellattinen hieno sininen NOS-purkki kiinni johki (ei tieliikenteessä tietenkään) niin saapi väliaikasen teholisän.

Muutoin, kuten jo todettu, kansitöitä, uudet nokat, lisää kansitöitä, pakosarjaa, imusarjaa, lisää kansitöitä, vielä kireemmät nokat ja säädettävä moottorinohjaus.

Ja sit palaa hermo siihen ylävireisyyteen ja alakierrosten tehottomuuteen, vaihetaan nokkia toiseen suuntaan ja laitetaan se solmu tai kaks (riippuen moottorin tyypistä), kirotaan VTT:n päästötestien kanssa, laitetaan parit kiertokanget solmuun ja lopulta vaihdetaan auto taka- tai nelivetoiseen kun ei niitä yli 300 heposvoimaa saa tiehen eturenkailla.

Helppoa ja halpaa keinoa ei siis varmaan ole, ainakaan 300 hevosvoimaan saakka. Perusmodailut menee vielä melko edukkaasti (eli peltipakosarja(t), iso putkisto ja vapaavirtaussuodatin). Eikä se silti kulje merkittävästi paremmin.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ahdin antaa tahdin 8)
Focus 1.0 edition a6 2017
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Melkein sanoisin, että helppo nakki saada 3,0L noin uudesta koneesta 300hp.... se onnistuu 2.9 24v cossun koneestakin ja se on ikivanha lohnu. Ei tarvii puhaltimia eikä konetta tarvii edes avata.
Olettaisin, että vakiona jo tehokkaampi moottori irrottaa huomattavasti helpommin vielä tuon 300hp, mutta eihän tuosta ikinä tiedä :lol:

Kerrotaan nyt tuosta cossun 24v 300hpsta, että kyllä se vaatii sen kunnollisen moottorinohjausyksikön... taviksella on päästy hiukan alta 280hp. Toki tuo moottori on alunperin tehty n.300hp -> kuristettu 195hp ja imusarjalla on ollut suuri merkitys asiassa. Ihme ja kumma silti molemmat 300hp ja karvan alta 280hp on saavutettu vakio imusarjalla :shock:

Kummallisesn negatiivista porukkaa ihan kuin puhuttais jostain 2.0L zetecin raadosta...

Sen vaan sanon, että rahat menee hukkaan jos pitää 3L koneeseen alkaa puhaltimia laittamaan ellei sitten tavoitteet ole yli 400hp. NOS ei ole koskaan vaihtoehto ;)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Ares kirjoitti: Ei tarvii puhaltimia eikä konetta tarvii edes avata.
faktaa pöytään meille tyhmemmille :roll:
Focus 1.0 edition a6 2017
ilehmus
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Loka 2006 09:01

Viesti Kirjoittaja ilehmus »

lapazu kirjoitti: Jota ei aloittajan laitteeseen voi lailliseen liikenteeseen asentaa...
Höpöhöpö. Kyllä sen sinne ihan laillisestikin saa. Se vaan maksaa vähän enemmän kun tarttee olla VTT:n (tai vastaavan) paperit muokatun moottorin päästöistä.

Ja mitä tulee tohon vaparihommaan, kyllä sen varmaan silläkin saa ihan kivasti pelittämään mutta vaatii tosiaan ohjelmoitavaa moottorinohjausta, uudet nokat ja kansitöitä. Eivät nekään ihan ilmasiksi tule eli helppous taitaa taas jäädä..
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

jaska74 kirjoitti: faktaa pöytään meille tyhmemmille :roll:
Luepa lause uudelleen ja päättele mitä tarvii ;)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Ares kirjoitti: Luepa lause uudelleen ja päättele mitä tarvii ;)

tämä kohtako?
Ares kirjoitti: se vaatii sen kunnollisen moottorinohjausyksikön... taviksella on päästy hiukan alta 280hp. T
niin jos sais sitä faktaa pöytään sitten?

tavis ohjausyksikkö ja konetta avaamatta 280?
Focus 1.0 edition a6 2017
Lectica
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Tammi 2007 16:40

Viesti Kirjoittaja Lectica »

:lol:

Ei mulle tule ST 220:stä.... Ilmoitti tänään et ei anna kun 22t€ mun -06 Lectica ransusta vaihdos...sanoin et pitäkää p...anne!! :twisted:
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja tomipee »

[quote="Lectica"]
mun -06 Lectica ransusta quote]
Mistä :?:
Sierra
Lectica
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Tammi 2007 16:40

Viesti Kirjoittaja Lectica »

FORD TRANSIT (ransu) -06 Lectica.....
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin