Mikä polttaa ruiskun sulakkeen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
J-uha
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Mikä polttaa ruiskun sulakkeen

Viesti Kirjoittaja J-uha »

Mikähän voisi olla syynä, kun ruiskun (inj) sulake palaa.. Olin tossa liikenteessä kun moottori yhtäkkiä sammui vaihdettuani pienemmälle. Ei mitään nykimistä ym. Kojelautaan syttyi "Antilock" ja "Fuel cutout" merkkivalot (koska sulake meni). Siinä sitten haettiin uusi sulake, mutta se meni samantien. Onko muilla käynyt mitään vastaavaa? Mahtaako syy olla bensapumpussa tai jotain :? Auto sitten hinattiin tohon kotipihaan ja nyt olisi kiva tietää vähän mistä voisi olla kyse :D
Ford Probe 2.5 V6
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mulla ainakin poltti moottorinohjauksen sulakkeen kun yks johto moottorin johtosarjassa oli menny puhki ja otti koneen kylkeen kiinni.
Jotain vastaavaa veikkaisin tässä syyksi.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
J-uha
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-uha »

Vein auton suoraan korjaamolle, ku kuulemma voi olla niin monta eri syytä tälle. Siellä ne oli jo vilkaissut ettei se ns. "inertia kytkin" (kolari tilanteissa katkaisee bensapumpun toiminnan) ollut jostain syystä lauennut, syy ei ollut se. Mutta enpä tietenkään tullut kysyneeksi onko ne muuta katsonut. Ja TOTTAKAI viikonloppu katkaisi taas hommat pariksi päiväksi. Ottaa niin pannuun tämä tiedottomuus! Toivottavasti vika olisi joku pikkujuttu :roll:
Ford Probe 2.5 V6
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Noniinno ei kai se inertia kytkin lauetessaan mitään sulaketta polttelekaan???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei polttele koska on vain mekaaninen on-off-kytkin!
Epäilen että jossain "lyö läpi", mutta missä? :roll:
J-uha
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-uha »

jepjep.. Voisiko syy olla yksinkertaisesti bensapumpun hajoaminen? Onko mitään erityistä mistä sen olisi voinut havaita?
Ford Probe 2.5 V6
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

kuuntelemaan pumpun lähettyville ja joku pistää virrat päälle ni kyllä sen kuulee jos pumpussa edes jotain eloa on...

E: ei kyllä viittaa pumppuun jos samantien napsahtaa sulake itte aatteliisin ohjainpoksia, relettä tai sähköjohtoa.
J-uha
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-uha »

Pumpulle siellä ei virta mene.. Jossain on tosi voimakas oikosulku kuulemma. Bensatankkii siel nyt ollaan avaamassa et jotain selviäis ku näkee sen pumpun ja johdot. Itekki epäilen et pumppu ei oo syyllinen vaa joku muu. Harmittaa vaa jos ne tekee siel paljoki turhaa, ni maksaaki myös turhasta :? (Esim. se inertia kytkimen etsiminenhän oli ihan turha jä älytön juttu, kun se ei polta sulaketta. Kuitenkin sen takia siellä nyt on takaverhoilut pois ym. ja tunnit juoksee :evil: )
Ford Probe 2.5 V6
J-uha
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-uha »

Pumppu siinä kuulemma on hajonnu :shock: Mikäs olisi hyvä ostos tohon 2.5 V6 koneeseen? (pumppu tankin sisäinen)
Ford Probe 2.5 V6
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ei kai sen pumpun mikään pakko ole siellä tankissa olla,
eli vois harkita heittää konetilaan jonkun tarvikemallin?
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tarkkana oltava kun useissa ei paine riitä? 8)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo eikös ne yleensä jätä alkup. pumpun silti paikoilleen kun lisäpumppuja lykätään?
Vai onko noita tarvikepumppuja myös imeviä malleja?... tai kai jotain mnormipumppuja on, mutta iekös noi "paremmin virtaavat" walbrot sun muut vaadi yleensä imupumpun lykkäämään ittelleen bensaa?

BTW: Aika säätäjiltä vaikuttaa toi korjaamo missä sun auto on jos ensin luulivat, että on pumpun johdossa jossain oikkari, mutta sitten muuttukin mieli, että pumppu on rikki.
eikö ton olis pystyny toteamaan jo heti kun ottaa pumpun pistokkeen irti ja koittaa kestääkö sulake sitten :roll:
Karsii aika paljon vika vaihtoehtoja.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
J-uha
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-uha »

No ihme räveltäjiä olivatkin. Ihmeellisintä oli että tästä selvittiin ilman mitään osien vaihtoja. Olivat kuulemma antaneet jonkun sähköpiikin sille pumpulle ni oli lähteny pelittämään. Nyt kyllä toimii taas kuin ennenkin :D
Ford Probe 2.5 V6
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Hyvä että "säikäytys" auttoi! :D
Toisaalta huono kun ei yleensä ole pitkäikäistä! :oops:
J-uha
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-uha »

Ai siin on pelkona et menee uusiks? :?
Ford Probe 2.5 V6
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Niin voi se uusia sen vian kyllä. Paljonko velottivat valohoidosta?
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
J-uha
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-uha »

275e oli ensin hinta, kun vikaa etsittiin 5h.. mutta sain neuvoteltua 200:n. Voisikos muuten auton pieni nykiminen pintakaasulla (esim 2. vaihteella lähtee hiljaa painamaan tai päästää kaasun korkeammilla kierroksilla) johtua juuri tuosta pumpusta vai ennemminkin lambdoista? Kun autoon vähän aikaa sitten juuri vaihdettiin nuo happianturit ja omasta mielestä sen jälkeen nykiminen alkoi. Onko lambdoissa mitään eroja tarvike ja merkkikohtaisilla? (Kun tuo samainen räveltäjä firma nekin vaihtoi :evil: )
Ford Probe 2.5 V6
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tiedä tuosta mutta "peruszeteceissä" nykyttelyyn on syynä usein EGR. 8)
Vastaa Viestiin