Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mikähän voisi olla syynä, kun ruiskun (inj) sulake palaa.. Olin tossa liikenteessä kun moottori yhtäkkiä sammui vaihdettuani pienemmälle. Ei mitään nykimistä ym. Kojelautaan syttyi "Antilock" ja "Fuel cutout" merkkivalot (koska sulake meni). Siinä sitten haettiin uusi sulake, mutta se meni samantien. Onko muilla käynyt mitään vastaavaa? Mahtaako syy olla bensapumpussa tai jotain Auto sitten hinattiin tohon kotipihaan ja nyt olisi kiva tietää vähän mistä voisi olla kyse
Mulla ainakin poltti moottorinohjauksen sulakkeen kun yks johto moottorin johtosarjassa oli menny puhki ja otti koneen kylkeen kiinni.
Jotain vastaavaa veikkaisin tässä syyksi.
Vein auton suoraan korjaamolle, ku kuulemma voi olla niin monta eri syytä tälle. Siellä ne oli jo vilkaissut ettei se ns. "inertia kytkin" (kolari tilanteissa katkaisee bensapumpun toiminnan) ollut jostain syystä lauennut, syy ei ollut se. Mutta enpä tietenkään tullut kysyneeksi onko ne muuta katsonut. Ja TOTTAKAI viikonloppu katkaisi taas hommat pariksi päiväksi. Ottaa niin pannuun tämä tiedottomuus! Toivottavasti vika olisi joku pikkujuttu
Pumpulle siellä ei virta mene.. Jossain on tosi voimakas oikosulku kuulemma. Bensatankkii siel nyt ollaan avaamassa et jotain selviäis ku näkee sen pumpun ja johdot. Itekki epäilen et pumppu ei oo syyllinen vaa joku muu. Harmittaa vaa jos ne tekee siel paljoki turhaa, ni maksaaki myös turhasta (Esim. se inertia kytkimen etsiminenhän oli ihan turha jä älytön juttu, kun se ei polta sulaketta. Kuitenkin sen takia siellä nyt on takaverhoilut pois ym. ja tunnit juoksee )
Joo eikös ne yleensä jätä alkup. pumpun silti paikoilleen kun lisäpumppuja lykätään?
Vai onko noita tarvikepumppuja myös imeviä malleja?... tai kai jotain mnormipumppuja on, mutta iekös noi "paremmin virtaavat" walbrot sun muut vaadi yleensä imupumpun lykkäämään ittelleen bensaa?
BTW: Aika säätäjiltä vaikuttaa toi korjaamo missä sun auto on jos ensin luulivat, että on pumpun johdossa jossain oikkari, mutta sitten muuttukin mieli, että pumppu on rikki.
eikö ton olis pystyny toteamaan jo heti kun ottaa pumpun pistokkeen irti ja koittaa kestääkö sulake sitten
Karsii aika paljon vika vaihtoehtoja.
No ihme räveltäjiä olivatkin. Ihmeellisintä oli että tästä selvittiin ilman mitään osien vaihtoja. Olivat kuulemma antaneet jonkun sähköpiikin sille pumpulle ni oli lähteny pelittämään. Nyt kyllä toimii taas kuin ennenkin
275e oli ensin hinta, kun vikaa etsittiin 5h.. mutta sain neuvoteltua 200:n. Voisikos muuten auton pieni nykiminen pintakaasulla (esim 2. vaihteella lähtee hiljaa painamaan tai päästää kaasun korkeammilla kierroksilla) johtua juuri tuosta pumpusta vai ennemminkin lambdoista? Kun autoon vähän aikaa sitten juuri vaihdettiin nuo happianturit ja omasta mielestä sen jälkeen nykiminen alkoi. Onko lambdoissa mitään eroja tarvike ja merkkikohtaisilla? (Kun tuo samainen räveltäjä firma nekin vaihtoi )