Mondeo 94 wagon 2.0 päästöt korkealla

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

atkeppu kirjoitti: Kumpi olis parempi vaihtoehto joko tarvikekatti tai sitten käytetty katti hajottamolta?
Katti on "ikuinen" jollei ole ajettu lyijyllisellä tai mekaanisesti vaurioitettu. Hajottamon katin lyijyhalvauksesta ei voi tosin koskaan olla aivan varma... Muutoinhan tuon kunnon voi testata ravistelemalla (ei saa olla mitään irtainta sisällä) ja katsomalla että siellä on ylipäätänsäkään kennosto sisällä vielä ja ilmaa virtaa läpi (ettei ole sulanut). Vielä se varaus käytettyyn jotta joissakin vanhoissa kateissa kennosto saattaa murentua ikäännyttyään tarpeeksi. Miten lienetkin saanut oman kattisi hajalle...? (vai onko vika sittenkin muualla)
atkeppu
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Huhti 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja atkeppu »

Katin vaihdolla ongelma korjattu. Pakokaasutesti läpi kirkkaasti.
HumppaPappa
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Huhti 2007 20:45

Viesti Kirjoittaja HumppaPappa »

Aloitetaanpa ensimmäisellä viestillä ja itkulla samaan aikaan.

Mittasin lambdan ja se oli täysin pimeänä (ei antanut mitään arvoja). Kävin hakemassa Bilteman lambdan ja nyt se pitäisi saada asennettua. Miten selvitän mikä menee minnekkin? Entisessä oli johtoina: valkea, valkea, harmaa ja musta uudessa; musta, musta, sininen ja valkoinen.

Paikoilleen laitettuna uusi antaa arvoja mutta en vielä uskaltanut liittää sitä liittimeen. Ilmeisesti kuitenkin mustat on lämmitys uudessa ja vanhassa valkoiset ovat vastaavat. Uudessa taas ohjeen mukaan valkoinen olisi maa mutta onko vanhassa harmaa vastaava?
:oops:

EDIT: lisätään vielä että viimeiset 3 vuotta on päästöjen kanssa ollut ongelmia. vuosi 1: hylkäys katsastuksessa päästöjen takia. Korjautui MAFilla mutta oli edelleen lähes hylkäys rajoilla. Vuosi 2: meni juuri ja juuri läpi päästöjen puolesta ja vuosi 3: Päästöt taas todella korkealla häkä ei ollut kauhean paha mutta muut oli kaukana. (en voi laittaa tarkempia arvoja kun ei ole mitään dokumenttia minulla)

EDIT2: Autona siis Mondeo -94, 1.6 Sedan
Miks ostin voortin?
HumppaPappa
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Huhti 2007 20:45

Viesti Kirjoittaja HumppaPappa »

nyt on selvillä tämän hetkinen tilanne:
co 0,73
hc 311

ja kierroksilla:
co 0,6
hc 88

Lambda 1,01

Vielä kaivataan apua ja onko nuo johdot nyt sitten oikein kytketty...
Miks ostin voortin?
atkeppu
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Huhti 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja atkeppu »

Ite kytkin ton bilteman lambdan siten, että entiset valkoiset mustiin ja entisen mustan siniseen sekä harmaan valkoiseen. Ja tuntui toimivan ok.
HumppaPappa
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Huhti 2007 20:45

Viesti Kirjoittaja HumppaPappa »

atkeppu kirjoitti:Ite kytkin ton bilteman lambdan siten, että entiset valkoiset mustiin ja entisen mustan siniseen sekä harmaan valkoiseen. Ja tuntui toimivan ok.
Kiitoksia vahvistuksesta noin minäkin sen tein. Pitänee vielä vaihtaa se katti josko se auttaa.

Mistä muuten voisi johtua rikkaalla käyminen? Oli entinen lambda erittäin musta. Nyt ei pitäisi maffissa olla vikaa mutta eihän sitä koskaan tiedä
Miks ostin voortin?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tiedä tuosta, mutta ostaessani vaimon Eskoon, siis pirssiin, lambda-anturia, niin myytävänä oli kaksi erillaista, e-3 ja e-4 muistaakseni, ostin molemmat, toinen (e-4) ollut puolikkaan vuotta ja kulutus mielestäni liian suuri, kokeilen ehkä joskus toista, siis voi olla väärä anturi myös sinulla? 8)
Jos joku tietää nuista enemmän, niin tietoa otan ilolla vastaan! :D
HumppaPappa
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Huhti 2007 20:45

Viesti Kirjoittaja HumppaPappa »

laitoin tarvikekatin ja päästöt oli erinomaiset 8)
Miks ostin voortin?
Vastaa Viestiin