Mondeo 2.5 V6 duratec kysymyksiä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Housti
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2005 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Mondeo 2.5 V6 duratec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Housti »

Tuli tuommonen mondeo entisen 2.0 zetecin lisäks hankittua, muutenhan auto pääpiirteiltään tuttu mutta kone on ihan uusi tuttavuus, elikkäs ihan perustietoja kaipailisin mitä ei haulla löytynyt..

Onko tämäkin kone yhtä tarkka öljyistään kuin zetecci, ostanko fordin omaa vai jotain vastaavaa, mitä? Kuinka paljon menee öljyä?

Onkos muillakin kaasu aikalailla jäykkä jos vertaa tohon 2.0 zetecciin? Jotain juttua oon kuullu että luistoneston "mötikkän" sisässä on kaks ratasta jotka saattas kaivata rasvausta, ja siks vaijerit liikkuu raskaasti?

Sitten vielä yks ongelma, auto nykii 2000-3000kierroksen välillä jos kaasun painaa nopeasti pohjaan, muilla kierroksilla ei mitään ongelmia. Missähän voisi vika olla, tulpat on muistaakseni ngk tr55 ja niillä jotain 20000km ajettu, tulpanjohtojen pitäisi kanssa olla suhteellisen tuoreet. Kokeilisinko jotain fordin omia tulpia vai mitä?

Ja se vesipumppu, se varmaan kannattaa myös vaihtaa, mistäpäin konetta sen löytää, ei ainakaan vielä äkkivilkaisulla silmään osunut.
Nyt oot kyllä asian ytimessä!
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anon »

Tulpat kannatta vaihtaa Motorcraft merkkisiksi, nykiminen lähtee vaihtamalla kaasuläpänpotentiometri. Öljynä olen käytänyt Mobil 5W50
hyvin on tominut, jos jarrunesteitä ei ole vaihdettu niin se kantsii tehdä.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anon »

Niin se vesipumppu löytyy koneen edessä olevan muovisuojan alta.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
Housti
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2005 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Housti »

Minkähän hintainen on tuo kaasuläpänpotentiometri? Mikähän sen kaasun jäykkyyden aiheuttaa, vai onko normaalistikkin jäykempi? Juu, vesipumppu löytyikin kun hieman moottoria tutkin päivällä.
Nyt oot kyllä asian ytimessä!
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anon »

Se on siinä 4-5 kymppiä. Monet kauppiaat tykkää myydä koko hela hoidon, tarkoittaa kaasuläppäkotelon ja silloin hintaa tulee useampi satanen. Potentiometristä vielä jos sulla pysyy vastusmittari käsissä
niin potentiometrin kunnon pystyy mittaamaan, piuhat kiinni napoihin siten
kääntelet sitä potentiometriä auki ja kiinni seuraa mittaria missä lukema
pitää muuttua tasaisesti ilman katkoksia.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
crashline
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2007 04:11
Paikkakunta: Askola

Itsellä sama juttu...

Viesti Kirjoittaja crashline »

Missäköhän päin konetta tuo kaasuläpänpotentiometri on? 8)
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
Housti
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2005 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Housti »

Vielä kaipailisin vinkkejä ja muidenkin mielipiteitä kysyisiin ongelmiin? 8)
Nyt oot kyllä asian ytimessä!
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsellä sama juttu...

Viesti Kirjoittaja anon »

crashline kirjoitti:Missäköhän päin konetta tuo kaasuläpänpotentiometri on? 8)
Sehän on sen tangon päässä missä kaasuläppä on. On kahdella ruuvilla kiinni.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
Housti
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2005 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Housti »

Käykö tähän duratecciin Motonetissä myytävä FORD Formula-E 5W30? Vai minkälaista öljyä pitäisi olla? Onkos nuo Motonetin öljysuodattimet minkälaatuisia? Launtaina täytyisi öljyt vaihtaa niin tiedot olisi tervetulleita.
Nyt oot kyllä asian ytimessä!
Vastaa Viestiin