Scorpion tulpat

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Cheri
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Maalis 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Scorpion tulpat

Viesti Kirjoittaja Cheri »

Rupes epäilyttämään et tuliko motonetistä oikeat :?
auto on -94 scorpio 2.9 12venttiiline ja tarjosivat siihen Boshin HR7 DCX, Ja huomenna pitäis vaihtaa...
Jos muistissa on muitten valmistajien koodit, olisin kiitollinen vastaisuuden varalle.

ai niin, jos autosähkö olis oikea osoite :oops: pahoittelen modejen vaivaamista
Scorpio 2.9 Efi Aut -94 STW
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ngk BPR6EFS kartiotiivistys
denso T20EPRU (ei 24V)
(motonet)
ja tota boschia ei listan mukaan saa edes sulle... :?
-92 asti tarjoaa Bosch SuperPlus FR7DC+ "8+"
Focus 1.0 edition a6 2017
Cheri
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Maalis 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cheri »

:evil: ...tanan motonet
Scorpio 2.9 Efi Aut -94 STW
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

http://www.motonet.fi tarkista toki ite ennenkun haukut ne :wink:
Focus 1.0 edition a6 2017
Cheri
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Maalis 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cheri »

Niin, no yritin tarkastaa, eli kysyin varaosatiskillä et mitkä tulpat passaa... aluks ei meinannu löytyä, mut sit se keksi nuo :roll:

No huomenna kyselemään ngk:tä tai densoja. :? kumpikohan parempi?
Scorpio 2.9 Efi Aut -94 STW
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kyllä mä pysyisin silti niissä boscheissa.
Kyllähän tuolta motonetin netti luettelosta löytyy parikin vaihtoehtoa:

2,9-110kW --2.92 Super4-FR78. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0804 4.50e
2,9-110kW --2.92 FR7DC+ SuperPlus. . . . . . . . . . . . . 11-0838 3.50e

Jompi kumpi noista luulis pelaavan. toinen on vaan ilmeisesti nelikärkinen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Cheri
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Maalis 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cheri »

:oops: ja minä kun luulin et 2.92 meinaa vuosilukua, eli etteivät ainakaan käy
Scorpio 2.9 Efi Aut -94 STW
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Scorpion tulpat

Viesti Kirjoittaja anon »

Cheri kirjoitti:Rupes epäilyttämään et tuliko motonetistä oikeat :?
auto on -94 scorpio 2.9 12venttiiline ja tarjosivat siihen Boshin HR7 DCX, Ja huomenna pitäis vaihtaa...
Jos muistissa on muitten valmistajien koodit, olisin kiitollinen vastaisuuden varalle.

ai niin, jos autosähkö olis oikea osoite :oops: pahoittelen modejen
vaivaamista
Ovat myyneet sulle escortiin ja fiestaan supivat tulpat.Boschilla on omat sivut, sieltä voit katsella sopivat tulpat.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Cheri kirjoitti::oops: ja minä kun luulin et 2.92 meinaa vuosilukua, eli etteivät ainakaan käy
Jaa katos sulla olikin -94 malli.
Joo kyllä se vuosilukua meinaa. Joo noi tulpat onkin sitten siihen 150hv katittomaan versioon.
Sori.

Tuolta muuten löytyy vastaava malli vrt. motorcraft ja bosch
http://www.users.globalnet.co.uk/~pbegley/motorcra.htm

Katoin kirjasta, että motorcraftin alkuperäis tulpat on tyypiltään AGRF 32 C1 eli boschin vastaava olis sitten HR 9 DCX
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Jos ne paikalleen sopii niin eikun ajoa vaan, mutta jos ei niin sitte onki jo vähän vaikeampaa... :?
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja juss »

juu, NGK nr.7 BPR6EFS. Jos välttämättä pitäisi olla Bosh niin HR9DCX
Ja kärkiväli on 1mm :!: :!: :!:
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja juss »

Siis vuosiluku ei ole ollenkaan tärkeä, vaan kone itte. Kaikissa 2,9 12v koneissa,( BRD BRE BRF BRG ) on samat tulpat & kärkiväli (1.0mm) paitsi ekassa katittomassa BRC koneessa...

Sun autossa on todennäköisesti BRF, (tai BRE), jos kyseessä ei ole moottorin vaihto auto...
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo ei sillä vuosiluvulla olekaan väliä, muuta kun ni motonetin tulpat oli tosiaan tarkotettu siihen katittomaan malliin.

Ja kyllä niilä tulpilla on eroa. Ei riitä, että vaan sopii reikään ja pituus on oikea ja jengat kartio tai prikalla varustettu.
Kyllä lämpöarvo ainakin vaikuttaa kummasti.

ei mulla ainakaan toiminut korppari ollenkaan hyvsäti kun antoivat väärän lämpöarvo omaavat tulpat yhdestä varaosa putkasta.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Cheri
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Maalis 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cheri »

Eipä löytynyt motonetistä Boshin HR9DCX joten otin sitten NGK BPR6EFS, oli näköjään edeltäjäkin päätynyt samaan ratkaisuun. Matkan varrella sit selviää oliko hyvä idis: oli aika lailla mustaa muualla ja sivuelektrodi vaaleanharmaa päältä ja sivuilta. No, tuntui tuo käyvän kuitenkin... ehkä jopa tasaisemmin kuin ennen :roll:
Kärkivälin suhteen oli ollut niukempi linja 0.7-0.8, uskoin kuitenkin juss'a ja laitoin 1mm.

tällä erää Kiitos kaikille neuvoista
Scorpio 2.9 Efi Aut -94 STW
Vastaa Viestiin