CVH 1.4 käyntiongelma...
CVH 1.4 käyntiongelma...
Elikkä ongelma ilmaantui aivan yhtäkkiä. Kone ei kärsi antaa kaasua, kuin erittäin varovasti, muuten tukehtuu. Tyhjäkäyntiä käy melko normaalisti, mutta välillä saattaa sammahtaa, vaikka kone lämmin. Vääntö puuttuu alakierroksilla, eli lähdettäessä on annettava varovasti kunnolla kierroksia ja luistatettava melkoisesti kytkintä.
Vauhtiin päästessä ongelma ei ole paha, moottoritiellä mennään melko normaalisti, mutta äkkiä kaasua painaessa, miettii ja rupeaa röpöttämään.
Pensansuodatin on ollut käytössä, joten lika ei todennäköistä. Bensaan lisätty jäänestoa, ilmansuodatin uusi.
Voiko ongelma olla se, että kakkoskurkun alipainetoiminen läppä ei toimi kunnolla? Entäs kiihdytyspumppu? Olisin erittäin kiitollinen avusta!
Vauhtiin päästessä ongelma ei ole paha, moottoritiellä mennään melko normaalisti, mutta äkkiä kaasua painaessa, miettii ja rupeaa röpöttämään.
Pensansuodatin on ollut käytössä, joten lika ei todennäköistä. Bensaan lisätty jäänestoa, ilmansuodatin uusi.
Voiko ongelma olla se, että kakkoskurkun alipainetoiminen läppä ei toimi kunnolla? Entäs kiihdytyspumppu? Olisin erittäin kiitollinen avusta!
Voisi olla kiihdytyspumpussa vikaa, esim pumpun kalvo rikki tai joku tukos. Myös muu tukos kaasarissa voisi tuollaista aiheuttaa.
Joka tapauksessa olisi varmaan aiheellista napata se kaasari irti ja tehdä kunnon puhdistus ja ehkä asennella huoltosarjakin. Noissa huoltosarjoissa tulee yleensä kaikki mahdolliset tiivisteet ja kalvot, jotka yleensä on mahdollista vaihtaa.
Tuo kakkoskurkun alipaineläppä ei mielestäni pitäisi olla syyllisenä kuvatuihin oireisiin.
Myös mahdolliset imusarjan ilmavuodot kannattaa tarkistaa.
Joka tapauksessa olisi varmaan aiheellista napata se kaasari irti ja tehdä kunnon puhdistus ja ehkä asennella huoltosarjakin. Noissa huoltosarjoissa tulee yleensä kaikki mahdolliset tiivisteet ja kalvot, jotka yleensä on mahdollista vaihtaa.
Tuo kakkoskurkun alipaineläppä ei mielestäni pitäisi olla syyllisenä kuvatuihin oireisiin.
Myös mahdolliset imusarjan ilmavuodot kannattaa tarkistaa.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Periaatteessahan sen kiihdytys pumpun toiminnan voi katsoa siten että putsari pois ja vaikka lampun kanssa katsoo ykköskurkkuun ja samalla kääntää kaasuvipua siten että kaasuläppä aukeaa tai kaveri painamaan kaasua (melko reippaasti). Pitäisi sinne ykköskurkkuun ainakin ruutata sellaisen "puolen sekunnin" suihkun
Ei tarvi koneen käydä
Ei tarvi koneen käydä
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Onko tuossa sytkän alipainesäädin? Jos on, niin tarkista se ja sen letku. Eli ota letku irti auton ollessa käynnissä, jos ei vaikutusta, niin vika löyty! kiihdytyspumpun ei pitäis nuin oireilla, mutta helppo tarkistaa kuten VesQu neuvo. Imuilmavuotokin voi tosiaan oireilla, pieni vuoto vain pienillä kierroksilla, isoilla kierroksilla sillä ei ole enää paljoa merkitystä, mutta tarkista "pilotilla"! Mites suodatin? Joissain on "sihti" myös ennen kohokammiota. Voisit myös kokeilla repiä "kintas kädessä" tulpanjohtoja irti, siis auton käydessä ja yksitellen irti ja taas takasin ja uus irti jne. Jos jollain ei ole paljoa vaikutusta, niin vikapaikka löyty! 

Mutta eihän sytkän alipainehomman pitäisi vaikuttaa tyhjäkäynnillä ainakaan, vasta kun painaa vähän kaasua
edit: niin siis kokeilee ajossa että vaikuttaako, aivan
senkin periaatteessa pystyy kokeilemaan kun ottaa jakajan kannen auki ja kaasarin päästä sen letkun ja imee siitä letkusta niin jakajan sisällä se "pohja" pitäisi pyöriä/liikkua muutamia millejä, voi tosin olla että sitä ei jaksa niin kovaa imeä jos on tahmeat ne jutut siellä jakajassa minkä pitäisi liikkua
edit: niin siis kokeilee ajossa että vaikuttaako, aivan
senkin periaatteessa pystyy kokeilemaan kun ottaa jakajan kannen auki ja kaasarin päästä sen letkun ja imee siitä letkusta niin jakajan sisällä se "pohja" pitäisi pyöriä/liikkua muutamia millejä, voi tosin olla että sitä ei jaksa niin kovaa imeä jos on tahmeat ne jutut siellä jakajassa minkä pitäisi liikkua
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Mutta se jakajan alipainehan ei tule kaasuläpän alapuolelta tietääkseni vaan yläpuolelta jolloin alkaa imeä kun kaasuläppää raottaap3 kirjoitti:se alipainesäätö on tyhjäkäyntiä varten, imusarjanalipaine on suuri kun kaasuläppä on kiini.
Tietysti pintakaasulla ajettaessa vaikuttaa mutta se on eri asia kun tyhjäkäynnillä

Eli siis auton käydessä tyhjäkäynnillä (<1000rpm) kun nyppää jakajan letkun irti niin siinä ei pitäisi tuntua imua ollenkaan, vasta kun aavistuksen antaa kaasua niin alkaa imemään, näin ainakin kaikissa mitä on minulle tullut vastaan
kuormituksen mukaan säätelee, tyhjäkäynniltä-osakaasulle. nuissa kaasareissa mitä kävin kattomassa, se kanava tuli ihan siihen läpänkohalle. joko vähän alemmas tai just läpän reunaa vasten.
sitte on ne kaks toimiset jotka aikastaa ja myöhästää tarpeen mukaan.
sitte on ne kaks toimiset jotka aikastaa ja myöhästää tarpeen mukaan.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: CVH 1.4 käyntiongelma...
Ressu kirjoitti:Elikkä ongelma ilmaantui aivan yhtäkkiä. Kone ei kärsi antaa kaasua, kuin erittäin varovasti, muuten tukehtuu. Tyhjäkäyntiä käy melko normaalisti, mutta välillä saattaa sammahtaa, vaikka kone lämmin. Vääntö puuttuu alakierroksilla, eli lähdettäessä on annettava varovasti kunnolla kierroksia ja luistatettava melkoisesti kytkintä.
Vauhtiin päästessä ongelma ei ole paha, moottoritiellä mennään melko normaalisti, mutta äkkiä kaasua painaessa, miettii ja rupeaa röpöttämään.
Pensansuodatin on ollut käytössä, joten lika ei todennäköistä. Bensaan lisätty jäänestoa, ilmansuodatin uusi.
Voiko ongelma olla se, että kakkoskurkun alipainetoiminen läppä ei toimi kunnolla? Entäs kiihdytyspumppu? Olisin erittäin kiitollinen avusta!
ootko ziigannu et ei oo jakaja pyörähtäny ku omassa sierrassa pyörähti jakaja ni oli melkein samanlaisii oireita
Re: CVH 1.4 käyntiongelma...
Enpä ole. Aluksi luulin ratkaisseeni ongelman, koskapa virranjakajan alipaineletku oli kokonaan irti, ei edes luvannut käyntiinlähtöä, mutta letku kiinni ongelma on edelleen olemassa. Tosiaan jonkinlainen ruiskauksen ääni kuuluu, kun vääntää ykkösläppää auki, en varma tuleeko sitä bensaa. Onko tällainen jakajan pyörähtäminen todennäköistä, mitä muut mieltä? Kiitos jälleen useista ajatuksista, tutkiminen jatkuu!henu kirjoitti: ootko ziigannu et ei oo jakaja pyörähtäny ku omassa sierrassa pyörähti jakaja ni oli melkein samanlaisii oireita
