Automaatti ei vaihda???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
PA3
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Touko 2005 16:56
Paikkakunta: Pohja

Automaatti ei vaihda???

Viesti Kirjoittaja PA3 »

Mikähän on vialla kun 2.8 sierran laatikko ei vaihda siinä d-asennossa vaihdetta? 1-2-3 toimii mutta ei d. Öljyä on riittävästi. Tuskin sekään vaikuttaa että viskotuuletin jämähti ja se otettiin pois ja laitettiin sähköflekti.
Nuo ongelmat alkoi kyllä samaan aikaan. Niin ja voisin ostaa tuollaisen visko tuulettimen jos jollakin olisi...
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Kato ekaksi ettei modulaattorin alipaine letku ole irronnut imusarjasta siinä visko riehassa.
Liekkö 3 vaihteinen aski kyseessä?

Jos on vaan toi puuttuva alipaine- vaiva, D:lläkin kaikki numerot löytyy, mutta kovilla kierroksilla
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

...ja uudemmissa kannattaa katsella irrallisia johdonpäitä/tarkistaa, että kaikki laatikolle menevät piuhat on kunnolla kiinni molemmista päistään.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jos toi on a4ld loota eikä nelonen mene päälle niin tsekkaa myös vss anturin toimivuus. Onko siinä ajotietokonetta tai vakionopeuden säädintä?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
PA3
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Touko 2005 16:56
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja PA3 »

Ei ole irronnut mitään johtoja eikä letkuja. Tuo on -88 että ei siinä ole ajotietokonetta eikä muutakaan hienouksia.
Tarkoitin tuolla d-asennolla sitä että pitäisi se pudottaa n.500 rpm kolmosen jälkeen... Liekö sitten 4-vaihteinen???
Mikä muuten on se sähkömoottori siinä laatikon vasemmalla puolella josta lähtee se vaijeri taaksepäin ?
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Minulla myös on 2L dohc automaatin kanssa tullut ongelma. Ylivaihde ei kytkeydy enää päälle. Silloin, kun tuli kovat pakkaset ylivaihde tuli noin puolen tunnin viiveellä, kun auto alkoi sulamaan :D
Sitten leutojen kelien ja sateiden mukana huuhtoutui ylivaihde kokonaan kadoksiin.

Kaikki letkut ja liitokset ovat ainakin konehuoneen puolella kiinni. Ihmettelisin kovasti jos olisi itsellään irronneet? :shock:

Kannattaako vain todeta, että perus voorti ja vaihtaa manuaaliin ja toivoa ettei siitä katoa vaihteita :lol:

Laatikko on A4LD vm.90 rieskassa jossa ei oo edes k-lukkoa :roll:
PA3
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Touko 2005 16:56
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja PA3 »

Mikä muuten on se sähkömoottori siinä laatikon vasemmalla puolella josta lähtee se vaijeri taaksepäin ?[/quote]
tuo kun näyttää että ei ole liikkunut mihinkään siksi kysyn mikä se on ????
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Ares kirjoitti:Kaikki letkut ja liitokset ovat ainakin konehuoneen puolella kiinni. Ihmettelisin kovasti jos olisi itsellään irronneet? :shock:
Eipä se paljoa auta, jos letkut ja johdot on kunnolla kiinni vain toisesta päästään. Eikä ne yleensä itsestään irtoa, mutta vanhuuttaan sitäkin useammin...
kipi70
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Kesä 2006 10:51

Viesti Kirjoittaja kipi70 »

Se sähkömoottori on sähköinen kickdown eli pitäisi toimia täys kaasulla.
mynok
Viestit: 259
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Automaatti ei vaihda???

Viesti Kirjoittaja mynok »

PA3 kirjoitti:Mikähän on vialla kun 2.8 sierran laatikko ei vaihda siinä d-asennossa vaihdetta? 1-2-3 toimii mutta ei d. Öljyä on riittävästi. Tuskin sekään vaikuttaa että viskotuuletin jämähti ja se otettiin pois ja laitettiin sähköflekti.
Nuo ongelmat alkoi kyllä samaan aikaan. Niin ja voisin ostaa tuollaisen visko tuulettimen jos jollakin olisi...
meinaatko, että d-asennossa ei vaihda lainkaan vaihdetta vai että vain nelonen ei mene päälle?

jos vain nelonen hukassa (ajoittain tai koko ajan) niin vaihda vss (vehicle speed sensor) anturi lootaan. omakohtaista kokemusta asiasta...
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
PA3
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Touko 2005 16:56
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja PA3 »

Eli siis kepistäkin kun vaihtaa 1-2-3-d niin toi d ei vaihda.
kickdown toimii hyvin ja kaasun kun nostaa niin kierrokset laskee kyllä normaalisti.
Missä kohtaa laatikkoa on vss anturi?
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Jukka T kirjoitti: Eipä se paljoa auta, jos letkut ja johdot on kunnolla kiinni vain toisesta päästään. Eikä ne yleensä itsestään irtoa, mutta vanhuuttaan sitäkin useammin...
Ei oo irti laatikon päästä letku koska kierrokset ei oo koholla sen takia. Olen kokeillut tulpata sen yhden ja ainoan letkun joka tulee tomaatilta, eikä se laskenut nyt erittäin korkealla olevia tyhjäkäyntikierroksia.
Vuotoja ei ole löytynyt ja tsäädin ei ole jumissa. Johdon irroittamalla tyhjäkäynti putoaa alas, mutta sitten kun laittaa kiinni niin se nousee taas jonnekin 2000-3000. Epälisin vapaa tunnistusta, jostain syystä lyö kierroksia peliin vaikka on vapaalla ja tosin vaihde päälläkin hiukan liikaa.
PA3
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Touko 2005 16:56
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja PA3 »

Ja lisää ongelmia ei vieläkään löydy d-vaihdetta mutta 130kmh ja sen jälkeen alkaa nykimään...??? jatkuu ainakin 160kmh asti.
Kertokaahan missä kohtaa se vss-anturi on että voi tsekata sen.
Olisko kenelläkään myydä manuaali vaihteistoa?
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
mynok
Viestit: 259
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mynok »

Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
PA3
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Touko 2005 16:56
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja PA3 »

Kiitos mynok linkistä selventää paljon eiköhän se vika ala löytymään.
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Vastaa Viestiin