Automaatti ei vaihda???
Automaatti ei vaihda???
Mikähän on vialla kun 2.8 sierran laatikko ei vaihda siinä d-asennossa vaihdetta? 1-2-3 toimii mutta ei d. Öljyä on riittävästi. Tuskin sekään vaikuttaa että viskotuuletin jämähti ja se otettiin pois ja laitettiin sähköflekti.
Nuo ongelmat alkoi kyllä samaan aikaan. Niin ja voisin ostaa tuollaisen visko tuulettimen jos jollakin olisi...
Nuo ongelmat alkoi kyllä samaan aikaan. Niin ja voisin ostaa tuollaisen visko tuulettimen jos jollakin olisi...
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Ei ole irronnut mitään johtoja eikä letkuja. Tuo on -88 että ei siinä ole ajotietokonetta eikä muutakaan hienouksia.
Tarkoitin tuolla d-asennolla sitä että pitäisi se pudottaa n.500 rpm kolmosen jälkeen... Liekö sitten 4-vaihteinen???
Mikä muuten on se sähkömoottori siinä laatikon vasemmalla puolella josta lähtee se vaijeri taaksepäin ?
Tarkoitin tuolla d-asennolla sitä että pitäisi se pudottaa n.500 rpm kolmosen jälkeen... Liekö sitten 4-vaihteinen???
Mikä muuten on se sähkömoottori siinä laatikon vasemmalla puolella josta lähtee se vaijeri taaksepäin ?
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Minulla myös on 2L dohc automaatin kanssa tullut ongelma. Ylivaihde ei kytkeydy enää päälle. Silloin, kun tuli kovat pakkaset ylivaihde tuli noin puolen tunnin viiveellä, kun auto alkoi sulamaan
Sitten leutojen kelien ja sateiden mukana huuhtoutui ylivaihde kokonaan kadoksiin.
Kaikki letkut ja liitokset ovat ainakin konehuoneen puolella kiinni. Ihmettelisin kovasti jos olisi itsellään irronneet?
Kannattaako vain todeta, että perus voorti ja vaihtaa manuaaliin ja toivoa ettei siitä katoa vaihteita
Laatikko on A4LD vm.90 rieskassa jossa ei oo edes k-lukkoa

Sitten leutojen kelien ja sateiden mukana huuhtoutui ylivaihde kokonaan kadoksiin.
Kaikki letkut ja liitokset ovat ainakin konehuoneen puolella kiinni. Ihmettelisin kovasti jos olisi itsellään irronneet?

Kannattaako vain todeta, että perus voorti ja vaihtaa manuaaliin ja toivoa ettei siitä katoa vaihteita

Laatikko on A4LD vm.90 rieskassa jossa ei oo edes k-lukkoa

Mikä muuten on se sähkömoottori siinä laatikon vasemmalla puolella josta lähtee se vaijeri taaksepäin ?[/quote]
tuo kun näyttää että ei ole liikkunut mihinkään siksi kysyn mikä se on ????
tuo kun näyttää että ei ole liikkunut mihinkään siksi kysyn mikä se on ????
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Re: Automaatti ei vaihda???
meinaatko, että d-asennossa ei vaihda lainkaan vaihdetta vai että vain nelonen ei mene päälle?PA3 kirjoitti:Mikähän on vialla kun 2.8 sierran laatikko ei vaihda siinä d-asennossa vaihdetta? 1-2-3 toimii mutta ei d. Öljyä on riittävästi. Tuskin sekään vaikuttaa että viskotuuletin jämähti ja se otettiin pois ja laitettiin sähköflekti.
Nuo ongelmat alkoi kyllä samaan aikaan. Niin ja voisin ostaa tuollaisen visko tuulettimen jos jollakin olisi...
jos vain nelonen hukassa (ajoittain tai koko ajan) niin vaihda vss (vehicle speed sensor) anturi lootaan. omakohtaista kokemusta asiasta...
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Eli siis kepistäkin kun vaihtaa 1-2-3-d niin toi d ei vaihda.
kickdown toimii hyvin ja kaasun kun nostaa niin kierrokset laskee kyllä normaalisti.
Missä kohtaa laatikkoa on vss anturi?
kickdown toimii hyvin ja kaasun kun nostaa niin kierrokset laskee kyllä normaalisti.
Missä kohtaa laatikkoa on vss anturi?
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Ei oo irti laatikon päästä letku koska kierrokset ei oo koholla sen takia. Olen kokeillut tulpata sen yhden ja ainoan letkun joka tulee tomaatilta, eikä se laskenut nyt erittäin korkealla olevia tyhjäkäyntikierroksia.Jukka T kirjoitti: Eipä se paljoa auta, jos letkut ja johdot on kunnolla kiinni vain toisesta päästään. Eikä ne yleensä itsestään irtoa, mutta vanhuuttaan sitäkin useammin...
Vuotoja ei ole löytynyt ja tsäädin ei ole jumissa. Johdon irroittamalla tyhjäkäynti putoaa alas, mutta sitten kun laittaa kiinni niin se nousee taas jonnekin 2000-3000. Epälisin vapaa tunnistusta, jostain syystä lyö kierroksia peliin vaikka on vapaalla ja tosin vaihde päälläkin hiukan liikaa.
Ja lisää ongelmia ei vieläkään löydy d-vaihdetta mutta 130kmh ja sen jälkeen alkaa nykimään...??? jatkuu ainakin 160kmh asti.
Kertokaahan missä kohtaa se vss-anturi on että voi tsekata sen.
Olisko kenelläkään myydä manuaali vaihteistoa?
Kertokaahan missä kohtaa se vss-anturi on että voi tsekata sen.
Olisko kenelläkään myydä manuaali vaihteistoa?
Escort 1300 GT -68 ,Escort 1.3 -69, Taunus 2.0L-76, Mondeo 2.0GLX -98, Escort cabriolet 1.3 xr3i, Escort cabriolet 1.6 xr3i 3 kpl, Mondeo 1.8 clx -99
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98
Nykyisin : Saab 9-3 1.8t SC -06, Mondeo 1.8 clx-98