Mk4 eskon tyhjäkäynti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Mk4 eskon tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

mikäköhän mahtaa olla vikana kun eskon käynnistää kylmänä, niin kaikki ok mutta kun auto lämpiää niin tyhjäkäynti kiertää jotain 1600-2000 varvia? auto on ´87 esko 1600 cvh koneella ja automaattivaihteistolla. tiedän että on olemassa nopea ja hidas tyhjäkäynti mutta kumpi on kumpi? koska kone käy nopeaa tyhjäkäyntiä ja koska hidasta? rupesi temppuilemaan sen jälkeen kun kone oli irti ja siihen vaihdettiin kansipahvi, imu-ja pakosarjan tiivisteet, termostaatti koteloineen, venttiilikopan tiiviste, vesipumppu, nokkaremmi, ym, ym. koitin itse toheloida kaasarin säätöjä mutta en tullut hullua hurskaammaksi...
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Liekkö siinä kaasari automaattiryypyllä vai ihan kädellä käytettävä? Nopea tyhjäkäynti = kone kylmänä ja ryyppy päällä, hidas taas kun kone on lämminnyt eikä ryyppy enää vaikuta. (muistelen)

Otitko kaasarin vaijerin irti rempan aikana? Jos otit niin ehkä sitä säätämällä saisit tyhjäkäynnin kohdilleen.
Kuga PHEV
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

on automaattiryyppy. ei tässä muuten epäselvää oliskaan mutta kun kone käy KYLMÄNÄ hyvin normi kierroksilla ja LÄMPIMÄNÄ kierrokset on kovalla...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

koeta vain säätää sitä tyhjäkäynti ruuvia. muistelisin että joskus oli jotain saman tyyliin menevää "vikaa" mut se sit hävis kun röpelsin tyhjäkäytiruuvia eessuntaassun, varsinaista vikaa en keksinyt siinä kohdassa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

mutta kun niitä tyhjäkäyntiruuveja on 2! toinen tulipellin puolella, sellainen 5centtisen kokoinen ruuvi, toinen on heti ilmaputsarin alla, sellainen pitkä ohut ruuvi. ja kumpi noista ruuveista on nopean ja kumpi hitaan tyhjäkäynnin ruuvi? olen kyllä ruuvaillut kumpaakin vähän mutta en tullut hullua hurskammaksi!
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Mikäs perkeleen kaasari sulla siellä on!?

mulla ei ole kuin yksi tyhjäkäynti ruuvi ja se on aivan kaasuvivun juuressa. muihin ruuveihin ei kannata koskea. seos ruuvit löytyvät kaasarin takaa suht keskeltä kaasaria, niihin ei parane koskea. mutta minulla on tämä tuplakurkkunen weberi.

varmaan olet vahingossa hiplannu seosruuvia ja sen takia on mikä on.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

tiedän kyllä mikä on seosruuvi. automaattivaihteisessa noita kaikenmaailman painekelloja ja muita vaan on enemmän. esimerkiksi sellainen systeemi on kun laittaa D-vaihteelle niin joku systeemi lisää hieman kaasua. koitan ottaa kuvan kaasarista niin siitä näkee että niitä säätöruuveja on useampi. turhauttavaa!!! ja kaasari on ihan perus tupla weeberi. 1,4 malleissa ja 1,6 autom. malleissa on eri tuplaweeberi... :evil:
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Mulla löytyy varmaan räjäytyskuva ko. kaasarista, koitan muistaa tänään laittaa sen illemmalla nettiin jos ei ehdi ongelma ratketa ennen sitä.
Kuga PHEV
Vastaa Viestiin