Mk4 eskon tyhjäkäynti
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Mk4 eskon tyhjäkäynti
mikäköhän mahtaa olla vikana kun eskon käynnistää kylmänä, niin kaikki ok mutta kun auto lämpiää niin tyhjäkäynti kiertää jotain 1600-2000 varvia? auto on ´87 esko 1600 cvh koneella ja automaattivaihteistolla. tiedän että on olemassa nopea ja hidas tyhjäkäynti mutta kumpi on kumpi? koska kone käy nopeaa tyhjäkäyntiä ja koska hidasta? rupesi temppuilemaan sen jälkeen kun kone oli irti ja siihen vaihdettiin kansipahvi, imu-ja pakosarjan tiivisteet, termostaatti koteloineen, venttiilikopan tiiviste, vesipumppu, nokkaremmi, ym, ym. koitin itse toheloida kaasarin säätöjä mutta en tullut hullua hurskaammaksi...
Liekkö siinä kaasari automaattiryypyllä vai ihan kädellä käytettävä? Nopea tyhjäkäynti = kone kylmänä ja ryyppy päällä, hidas taas kun kone on lämminnyt eikä ryyppy enää vaikuta. (muistelen)
Otitko kaasarin vaijerin irti rempan aikana? Jos otit niin ehkä sitä säätämällä saisit tyhjäkäynnin kohdilleen.
Otitko kaasarin vaijerin irti rempan aikana? Jos otit niin ehkä sitä säätämällä saisit tyhjäkäynnin kohdilleen.
Kuga PHEV
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
koeta vain säätää sitä tyhjäkäynti ruuvia. muistelisin että joskus oli jotain saman tyyliin menevää "vikaa" mut se sit hävis kun röpelsin tyhjäkäytiruuvia eessuntaassun, varsinaista vikaa en keksinyt siinä kohdassa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
mutta kun niitä tyhjäkäyntiruuveja on 2! toinen tulipellin puolella, sellainen 5centtisen kokoinen ruuvi, toinen on heti ilmaputsarin alla, sellainen pitkä ohut ruuvi. ja kumpi noista ruuveista on nopean ja kumpi hitaan tyhjäkäynnin ruuvi? olen kyllä ruuvaillut kumpaakin vähän mutta en tullut hullua hurskammaksi!
Mikäs perkeleen kaasari sulla siellä on!?
mulla ei ole kuin yksi tyhjäkäynti ruuvi ja se on aivan kaasuvivun juuressa. muihin ruuveihin ei kannata koskea. seos ruuvit löytyvät kaasarin takaa suht keskeltä kaasaria, niihin ei parane koskea. mutta minulla on tämä tuplakurkkunen weberi.
varmaan olet vahingossa hiplannu seosruuvia ja sen takia on mikä on.
mulla ei ole kuin yksi tyhjäkäynti ruuvi ja se on aivan kaasuvivun juuressa. muihin ruuveihin ei kannata koskea. seos ruuvit löytyvät kaasarin takaa suht keskeltä kaasaria, niihin ei parane koskea. mutta minulla on tämä tuplakurkkunen weberi.
varmaan olet vahingossa hiplannu seosruuvia ja sen takia on mikä on.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
tiedän kyllä mikä on seosruuvi. automaattivaihteisessa noita kaikenmaailman painekelloja ja muita vaan on enemmän. esimerkiksi sellainen systeemi on kun laittaa D-vaihteelle niin joku systeemi lisää hieman kaasua. koitan ottaa kuvan kaasarista niin siitä näkee että niitä säätöruuveja on useampi. turhauttavaa!!! ja kaasari on ihan perus tupla weeberi. 1,4 malleissa ja 1,6 autom. malleissa on eri tuplaweeberi... 
