16v kansi Sierraan
16v kansi Sierraan
Hommasin sellasen kannen RS2000:sta. Onko tarkkaa tietoa tarvittavista muutoksista? Alakerta, kanget, männät pitäis kirjojen mukaan olla sama tuossa Dochissa (vm. -92). Imu- ja pakosarjan joutuu ainakin vaihtamaan, mutta käykö esim. imusarja suoraan Scorpiosta? Jos käy, niin tarviiko boxilta tietoja ym? Pakosarjan joutuu ilmeisesti tekemään kokonaan.
Jos joku on tämmösen asentanu ni oisin kiitollinen neuvoista. Lisäksi voisin ostaa kyseisiä kilkkeitä.
Jos joku on tämmösen asentanu ni oisin kiitollinen neuvoista. Lisäksi voisin ostaa kyseisiä kilkkeitä.
Termostaattikotelo ei taida mahtua kannen ja tulipellin väliin, mutta jos aijot käyttää scorpion imusarjaa niin sillä voi olla mahdollista kiertää vesi eri kautta ja tulpata rs2000 kannen takaosassa oleva vesireikä. Edellisestä asiasta puhuja ei ole vielä aivan 100% varma, mutta minulle on tulossa scorpion imusarja lähiaikoina, joten voin ilmoittaa miten sen kanssa käy. Kansi istuu hyvin dohcin alakerran päälle. Sytytys on rs2000 ohjattu edis4 systeemillä eli siinä on suorasytytys ja dohcissa on jakaja, joten sytytyksen kanssa joutuu tekemään muutoksia (itse laitoin megasquirtin). Pakosarjan saa myös scorpiosta mutta se on valurautainen...
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
Mondeo 94 1.8 zetek
Rahansa arvoinen! samat ominaisuudet kuin reilusti kalliimmissa ohjausyksiköissä ja toimii erittäin hyvin, kaveri ainakin on kehunut sitä perkeleen hyväksi laitteeksi.isierras kirjoitti:Ojpukki: millanen systeemi tuo meqasquirt on?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Pakosarja on SAMALLA puolella. Pakosarjan laippa ja pultti- sekä putkijako ovat sensijaan täysin poikkeavat.
RS2000 lätsä sopii DOHC alakerran päälle, hihnapyörillä ei ole merkitystä, koska yksikään ei tule kanteen asti. RS2000:ssa on hihnapyörät ja vesipumppu syvemmällä koneessa, koska muuten ei mahdu olemaan.
RS2000 imusarja ei sovi koska imuputki lähtee päin lämmityslaitetta, sen voi kyllä kääntää. Termostaatin kanssa voi olla helpointa tehdä uusi reikä kanteen vastaavaan paikkaan kuin 8V DOHC, hitsaa siihen kotelon ja tekee termaria varten siihen pesän.
Melkein kannattaa ottaa lämmityslaitteen lämminvesi kannen perseestä RS2000 termostaatin paikalta, tekee siihen sellaisen laipan josta putki lähtee sivulle.
Jakopäät identtiset.
offtopic:
Volmari, miksi sinulla on tuo tarra tuulilasissa, peruutatko aina joka paikkaan että takanatulevat näkee sen?
RS2000 lätsä sopii DOHC alakerran päälle, hihnapyörillä ei ole merkitystä, koska yksikään ei tule kanteen asti. RS2000:ssa on hihnapyörät ja vesipumppu syvemmällä koneessa, koska muuten ei mahdu olemaan.
RS2000 imusarja ei sovi koska imuputki lähtee päin lämmityslaitetta, sen voi kyllä kääntää. Termostaatin kanssa voi olla helpointa tehdä uusi reikä kanteen vastaavaan paikkaan kuin 8V DOHC, hitsaa siihen kotelon ja tekee termaria varten siihen pesän.
Melkein kannattaa ottaa lämmityslaitteen lämminvesi kannen perseestä RS2000 termostaatin paikalta, tekee siihen sellaisen laipan josta putki lähtee sivulle.
Jakopäät identtiset.
offtopic:
Volmari, miksi sinulla on tuo tarra tuulilasissa, peruutatko aina joka paikkaan että takanatulevat näkee sen?

Mulla on ohc korvat (siis sellaiset teräksiset) johon on tinattu laippa, että saa dohcin alakertaan kiinni. Korvissa on kiinni matalat ja jäykät kumi tyynyt. Tyynyt löytyi Tasannolta oulusta.henu kirjoitti: hieman OT:nä mitkä moottorin korvat sul on tos DOHC koneessa minkä oot istuttanut tohon välikoppaan???
Megasguirttiin kannattaa tutustua tuolla http://www.finsquirt.net
Megasquirtin säätämisen kanssa on itselläni ainakin opettelemista, mutta ei se mitenkään mahdoton nakki ole. Johdotus hommat on yksinkertaiset ja myös piirilevyn tinaus onnistuu partcon ohjeilla yllättävän helposti jopa ensikertalaiselta. Ja onhan se halpa...
Minun mielestä Scorpion imusarja saattaaisi olla kivuttomin ratkaisu tähän vesiongelmaan. Ja tulisihan siinä samalla hoidettua tuo imusarjan modaus onkelmatkin

Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
Mondeo 94 1.8 zetek
- SuperMajor
- Viestit: 40
- Liittynyt: 26 Tammi 2007 22:04
johan se tuli selväks viikko sitten...SuperMajor kirjoitti:
No justiinsa niin. Ohc:ssä ja sen johdannaisessa Cossun Dohcissa on pakosarja koneen oikealla, kun taas Sierran DOHC:ssa ( eli 8-venttiilisessä I4-koneessa) ja sen johdannaisessa RS2000:sen 16 V DOHCissa on pakosarja koneen vasemmalla puolella.
Että näin.

Focus 1.0 edition a6 2017
Lisätään tähän ketjuun vielä tuosta 16v scorpion imusarjasta sen verran että jos käyttää rs2000 kantta niin imusarjassa olevaa termostaattikoteloa ei voi käyttää jäähdytysveden kiertoon, koska rs2000 kannessa ei ole sille valeuttu paikkaa. Imusarajan pulttijako yms sopii kanteen joten sitä voi käyttää imusarjana, mutta ei vedenkirtoon. Jos haluaa modata DOHC sierrasta 16 venttiilisen helpoimmalla pääsee kun hommaa scorpion 16v kannen, imusarjan sekä rs2000 nokat.
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
Mondeo 94 1.8 zetek