1.8 Mondeo -96 sähkövika: päivävalot, bensapumppu, puhallin

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
villev
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Helmi 2007 19:18
Paikkakunta: Jämsä

1.8 Mondeo -96 sähkövika: päivävalot, bensapumppu, puhallin

Viesti Kirjoittaja villev »

Elikkäs vika on seuraava:

Valokatkaisin päiväasennossa:
virrat päälle -> päivävalot eivät syty, bensapumppu ei toimi, eikä puhallin
Mittaristolle tulee ok merkkivalot eli virtalukko toiminee.

Valokatkaisin "täysilllä valoilla":
virrat päälle -> Valot syttyy, bensapumppu pyörähtää, puhallin ei toimi, edelleenkään masiina ei käynnisty... Ilmeisesti bensapumppukin saa virran jostain kiertotietä?

Veikkaisin siis päivävaloissa yms. virtapiirissä ongelmia? Ideoita?
Sulakkeet ja releet katottu, jatkan huomenna miettimistä...

Vika ilmeni sammumisena kesken ajon. Pari kertaa vielä toimahteli mutta sitten hyyty hinauskuntoon : (
villev
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Helmi 2007 19:18
Paikkakunta: Jämsä

Omia ideoita

Viesti Kirjoittaja villev »

Palstaa selattuani tulee mieleen pari asiaa mitä kokeilla illalla:

Maadoitusten ja liitosten tarkastus. Suihkuttelin jo etupäästä helpoimmat eilen. Alfamer kertoo pisteet mutta onko kenelläkkään heittää vinkkejä miten niihin pääsee helpoiten käsiksi? Missä esim A-pilareiden pisteet ovat ja mitä pitää purkaa?

Onko Mondeoissa vielä näitä vanhempien foorttien sulakeboksivikoja?
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Vahvasti ainakin oireet sopii tuohon sulakeboksiin. puhallin ja bensapumppu... :roll:
2.9i
Feel The Difference.
villev
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Helmi 2007 19:18
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja villev »

Voi tuska, oma asennustaito taas todistettu... Itse asennettu lisälaitteen virtajohto oli sulanut runkoon ihan akun vieressä juuri ennen sulaketta.

Auto on siis saanut oikosulun : ( Nyt sitten metsästämään mikä olisi herkin laite rikkoontumaan ja ensiksi pelottaa tietysti kallein eli moottorin ecu.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Itse hain projekteihini zetecin ecun purkamolta muistaakseni 20€ ja omistaja sanoi vaan että ei noita fordin boxeja rikki saa siksi myy niin halvalla, mutta jos opeleiden boxeja löytyy nurkista niin hän ostaa kaikki
Escort 1.8 sport -97
villev
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Helmi 2007 19:18
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja villev »

Mukava kuulla että saa edullisemminkin, nyt vaan pitäsi todistella mikä on rikki ja mikä ei.
villev
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Helmi 2007 19:18
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja villev »

ELM320:nen tilattu ja tänään varmaan näkee toimiiko ja löytyykö mitään...
villev
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Helmi 2007 19:18
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja villev »

Projekti jatkuu... ELM320 tuli ja liitin sopii autoon, mutta virtaa ei tule auton liitimelle?

Joku (fofo) kertoi ed.keskusteluissa että virta tuli 97 mallissa sähköistuimen puuttuvan sulakkeen takaa. Omastani en moista sulakkeenpaikkaa löytänyt. Sähköikkunoiden sulake on poissa mutta ei sekään auttanut. Onko kenelläkään ideoita minkä takaa sähkö tulee?
Voihan olla että tämä kuuluu juuri siihen piiriin mikä on mykkä eli puhallin , bensapumppu ja päivävalot...
villev
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Helmi 2007 19:18
Paikkakunta: Jämsä

Mondeon sulakeboksi

Viesti Kirjoittaja villev »

Vahvasti epäilykset siirtyneet tuonne sulakeboksiin kuten tupukin epäili. Mondeon boksin rakenne kuitenkin herättää kunnioitusta siten että en uskaltanut purkaa kovin pitkälle. Pohjakannen alla metalli liuskoja eristelevyjen välissä yms. hässäkkää. Tietääkö joku onko pohjalla vielä ns. normaali piirilevy jossa voisi olla kylmäjuotoksia?

Onko jotain muuta kiinnostavaa tietoa koskien Mondeon boksia? Tyyppivikoja, kytkentäkaavioita, muuta huomioitavaa?
villev
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Helmi 2007 19:18
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja villev »

No niin! Surullisen kuuluisalla mondeolla on taas ajettu lenkki :o

Sulakerasian pohjassa olevista liittimistä yksi oli ilmeisesti löysällä. En periaatteessa tehnyt muuta kuin purin rasian irti ja laitoin takaisin kun en siitä mitään vikaa löytänyt. Konetilan 60A sulakkeelta tuleva paksuhko johto oli siis aikakin ilman kontaktia josta johtuen edellä mainitut laitteet olivat pimeänä. Jämäkkä johto tuntuu olevan tehokas vääntelemään liittimet irti/rikki, muistelen jotain vastaavaa ennenkin jossain eri vehkeessä.

Ehkä näistä kirjoituksista on jotain apua muillekkin. Työkaveri puhui että hänen edesmenneessä mondeossaan on myös ollut vastaavanlainen vika. Tai siis huollossa ei mitään vikaa pätkivään autoon löytynyt mutta hän oli itse todennut että sulakerasian pohjassa olevis johtoja heiluttelemalla vika korjaantuu...
Vastaa Viestiin