1.8 Mondeo -96 sähkövika: päivävalot, bensapumppu, puhallin
1.8 Mondeo -96 sähkövika: päivävalot, bensapumppu, puhallin
Elikkäs vika on seuraava:
Valokatkaisin päiväasennossa:
virrat päälle -> päivävalot eivät syty, bensapumppu ei toimi, eikä puhallin
Mittaristolle tulee ok merkkivalot eli virtalukko toiminee.
Valokatkaisin "täysilllä valoilla":
virrat päälle -> Valot syttyy, bensapumppu pyörähtää, puhallin ei toimi, edelleenkään masiina ei käynnisty... Ilmeisesti bensapumppukin saa virran jostain kiertotietä?
Veikkaisin siis päivävaloissa yms. virtapiirissä ongelmia? Ideoita?
Sulakkeet ja releet katottu, jatkan huomenna miettimistä...
Vika ilmeni sammumisena kesken ajon. Pari kertaa vielä toimahteli mutta sitten hyyty hinauskuntoon : (
Valokatkaisin päiväasennossa:
virrat päälle -> päivävalot eivät syty, bensapumppu ei toimi, eikä puhallin
Mittaristolle tulee ok merkkivalot eli virtalukko toiminee.
Valokatkaisin "täysilllä valoilla":
virrat päälle -> Valot syttyy, bensapumppu pyörähtää, puhallin ei toimi, edelleenkään masiina ei käynnisty... Ilmeisesti bensapumppukin saa virran jostain kiertotietä?
Veikkaisin siis päivävaloissa yms. virtapiirissä ongelmia? Ideoita?
Sulakkeet ja releet katottu, jatkan huomenna miettimistä...
Vika ilmeni sammumisena kesken ajon. Pari kertaa vielä toimahteli mutta sitten hyyty hinauskuntoon : (
Omia ideoita
Palstaa selattuani tulee mieleen pari asiaa mitä kokeilla illalla:
Maadoitusten ja liitosten tarkastus. Suihkuttelin jo etupäästä helpoimmat eilen. Alfamer kertoo pisteet mutta onko kenelläkkään heittää vinkkejä miten niihin pääsee helpoiten käsiksi? Missä esim A-pilareiden pisteet ovat ja mitä pitää purkaa?
Onko Mondeoissa vielä näitä vanhempien foorttien sulakeboksivikoja?
Maadoitusten ja liitosten tarkastus. Suihkuttelin jo etupäästä helpoimmat eilen. Alfamer kertoo pisteet mutta onko kenelläkkään heittää vinkkejä miten niihin pääsee helpoiten käsiksi? Missä esim A-pilareiden pisteet ovat ja mitä pitää purkaa?
Onko Mondeoissa vielä näitä vanhempien foorttien sulakeboksivikoja?
Projekti jatkuu... ELM320 tuli ja liitin sopii autoon, mutta virtaa ei tule auton liitimelle?
Joku (fofo) kertoi ed.keskusteluissa että virta tuli 97 mallissa sähköistuimen puuttuvan sulakkeen takaa. Omastani en moista sulakkeenpaikkaa löytänyt. Sähköikkunoiden sulake on poissa mutta ei sekään auttanut. Onko kenelläkään ideoita minkä takaa sähkö tulee?
Voihan olla että tämä kuuluu juuri siihen piiriin mikä on mykkä eli puhallin , bensapumppu ja päivävalot...
Joku (fofo) kertoi ed.keskusteluissa että virta tuli 97 mallissa sähköistuimen puuttuvan sulakkeen takaa. Omastani en moista sulakkeenpaikkaa löytänyt. Sähköikkunoiden sulake on poissa mutta ei sekään auttanut. Onko kenelläkään ideoita minkä takaa sähkö tulee?
Voihan olla että tämä kuuluu juuri siihen piiriin mikä on mykkä eli puhallin , bensapumppu ja päivävalot...
Mondeon sulakeboksi
Vahvasti epäilykset siirtyneet tuonne sulakeboksiin kuten tupukin epäili. Mondeon boksin rakenne kuitenkin herättää kunnioitusta siten että en uskaltanut purkaa kovin pitkälle. Pohjakannen alla metalli liuskoja eristelevyjen välissä yms. hässäkkää. Tietääkö joku onko pohjalla vielä ns. normaali piirilevy jossa voisi olla kylmäjuotoksia?
Onko jotain muuta kiinnostavaa tietoa koskien Mondeon boksia? Tyyppivikoja, kytkentäkaavioita, muuta huomioitavaa?
Onko jotain muuta kiinnostavaa tietoa koskien Mondeon boksia? Tyyppivikoja, kytkentäkaavioita, muuta huomioitavaa?
No niin! Surullisen kuuluisalla mondeolla on taas ajettu lenkki
Sulakerasian pohjassa olevista liittimistä yksi oli ilmeisesti löysällä. En periaatteessa tehnyt muuta kuin purin rasian irti ja laitoin takaisin kun en siitä mitään vikaa löytänyt. Konetilan 60A sulakkeelta tuleva paksuhko johto oli siis aikakin ilman kontaktia josta johtuen edellä mainitut laitteet olivat pimeänä. Jämäkkä johto tuntuu olevan tehokas vääntelemään liittimet irti/rikki, muistelen jotain vastaavaa ennenkin jossain eri vehkeessä.
Ehkä näistä kirjoituksista on jotain apua muillekkin. Työkaveri puhui että hänen edesmenneessä mondeossaan on myös ollut vastaavanlainen vika. Tai siis huollossa ei mitään vikaa pätkivään autoon löytynyt mutta hän oli itse todennut että sulakerasian pohjassa olevis johtoja heiluttelemalla vika korjaantuu...

Sulakerasian pohjassa olevista liittimistä yksi oli ilmeisesti löysällä. En periaatteessa tehnyt muuta kuin purin rasian irti ja laitoin takaisin kun en siitä mitään vikaa löytänyt. Konetilan 60A sulakkeelta tuleva paksuhko johto oli siis aikakin ilman kontaktia josta johtuen edellä mainitut laitteet olivat pimeänä. Jämäkkä johto tuntuu olevan tehokas vääntelemään liittimet irti/rikki, muistelen jotain vastaavaa ennenkin jossain eri vehkeessä.
Ehkä näistä kirjoituksista on jotain apua muillekkin. Työkaveri puhui että hänen edesmenneessä mondeossaan on myös ollut vastaavanlainen vika. Tai siis huollossa ei mitään vikaa pätkivään autoon löytynyt mutta hän oli itse todennut että sulakerasian pohjassa olevis johtoja heiluttelemalla vika korjaantuu...