Pahoittelen uuden topicin tekemistä, jos tästä löytyy jo aihetta mutta en ainakaan löytänyt itse.
Eli ensimmäinen ongelma on seuraava; olen autoa nyt fixaillut ja se on seissyt n. 2-3vkoa ilman yhtäkään käynnistystä, tänään sitten kävi ilmi että akku on tyhjentynyt ja se purkaa akkua koko ajan, kun esimerkiksi irroittaa maadoituspiuhan ja laittaa akkuun niin lyö kipinääkin. Mitään muuta en ole keksinyt mikä olisi päällä kuin digitaalikello, minkä ei pitäisi varmaankaan viedä paljoa virtaa?
Toinen ongelma on että puhallin ei toimi ollenkaan, se ei puhalla millään teholla mutta kun sieltä laittaa virtajohdon suoraan akkuun, puhallin kyllä toimii täydellä teholla. Kuulemma tämä olisi perusvika? Onko tietoa miten saisi korjattua, ja kun puhallin toimii kun saa suoraan virtaa niin ei luulisi puhaltimen moottorissakaan olevan ja sulake kunnossa.
Ja auto on siis vuosimallia -88 ja 1.6 koneella.
Ford Orion sähköongelma
-
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Tota ensimmäistä ongelmaa mäkin oon monta kertaa ihmetelly, että kipinää se lyö kun akkua asentaa latauksen jälkeen vaikka siellä ei juuri mikään pitäis olla päällä....bensamittari ainaski Sierrassa on aina päällä....kait näissä vanhoissa autoissa (20 v) ja vanhoilla akuilla (10 v) sitä seisovaa kärryä pitäis ainakin kerran viikossa käyttää jonkun aikaa, että en tosta olis ny niin huolissani...joskus ku oon autoa seisottanu pitempään, ni oon ottanu akusta maapiuhan irti.....ja jos se oikein reippaasti tyhjenee ni sähkärit kait alkaa oikeen mittaa mittarilla sulake sulakkeelta ja ettii niitä amppeerien vuotokohtia....
Koitappa pistää hakuun "puhallin": Haussa löytyi 132 osumaa
Se on ollu eräs tämän talven kestosuosikki...
Koitappa pistää hakuun "puhallin": Haussa löytyi 132 osumaa
Se on ollu eräs tämän talven kestosuosikki...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Ford Orion sähköongelma
Oli Mullakin samaa vikaa..sinccos kirjoitti: Eli ensimmäinen ongelma on seuraava; olen autoa nyt fixaillut ja se on seissyt n. 2-3vkoa ilman yhtäkään käynnistystä, tänään sitten kävi ilmi että akku on tyhjentynyt ja se purkaa akkua koko ajan, kun esimerkiksi irroittaa maadoituspiuhan ja laittaa akkuun niin lyö kipinääkin. Mitään muuta en ole keksinyt mikä olisi päällä kuin digitaalikello, minkä ei pitäisi varmaankaan viedä paljoa virtaa?
Kato tuolta
viewtopic.php?t=11065